Citat:
Ursprungligen postat av
Dude The Rude
Du skulle behöver utveckla resonemanget rejält, särskilt om du ska använda det som förklaringsmodell för ett upplevt förfall i det svenska samhället. Läser jag dig rätt om jag påstår att en av dina hypoteser är att en stat måste föra krig regelbundet för att upprätthålla en sund balans av hat och kärlek? Krävs det nationalstater för att upprätthålla denna kosmiska balans undrar jag då? Om så, vad tyder på det? Universum kanske fungerar som bäst helt utan stater? Listan över motfrågor kan göras lång, men vi kan börja så.
Förklaringsmodell? Vad babblar du om, detta är mina personliga filosofier, jag är en man som alltid strävar efter balans i allt jag gör, detta är så jag ser världen helt enkelt.
Stater? Du överdriver, du ska nog tänka mer i en aspekt om känslor i denna tråd. Jag är inte en person som går omkring och är snäll mot människor för att jag anser det vara någon slags plikt, ser jag en idiot till exempel så tar jag till nödvändiga åtgärder även om detta kan vara sjukt elakt.
Men jag ska försöka ge ett svar kopplat till detta förfall som påpekar, vi tar politiken "fri invandring" till exempel, detta sätter mig i en moralisk sits där jag måste välja mellan en människa och en biologisk eller etnisk grupp till exempel: Vill jag inte att Svenskarna ska försvinna och bli undanträngda i sitt eget land så måste jag kasta ut dessa som kommer hit och trycker sig in på marken jag bor på, men samtidigt hamnar jag också i en sits att jag inte vill vara en elak person och behandla människor på detta sätt. Jag måste alltså i princip välja mellan att vara en rasist och inte, hajar du?
Men annars är detta en fundamental sak i hela Universum, balans, inte för mycket åt ena hållet, och inte för mycket åt andra, detta gäller självaste
LIVET.