2014-02-09, 14:35
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutronizer
Så klart, men vad är samarbete för dig, engagerar du dig i politik? I infrastruktur?

Bättre fråga är kanske, vad anser du var ett lag som du beskriver? Anser du att du tillhör ett lag när du manifesterar dina tankar på internet, som på detta forum till exempel? Eller ser jag dig i TV just nu, är du med i den digitala världen och verkligen säger det du verkligen uttrycker dig som du verkligen vill göra? Vad älskar du är kanske frågan? Gör du det du älskar?

Jobbar du? Betalar du skatt? Är det att tillföra något till samhället?

Extremt mycket frågor som jag ställer, svara bara vad du känner, uttryck dig...

Nja, jag anser inte att jag tillhör något lag när jag skriver här!

Man känner sig ganska ensam ibland och undrar var ens lag är.

JAG vet inte om du ser mig på tv just nu!

Jag tycker att jag jobbar, det är ju som ett slags jobb i alla fall och lite skatt betalar jag nog också nu.

Men alla kan inte betala skatt heller, och dom är inte mindre värda för det.
Citera
2014-02-09, 14:41
Medlem
neutronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Nja, jag anser inte att jag tillhör något lag när jag skriver här!

Man känner sig ganska ensam ibland och undrar var ens lag är.

JAG vet inte om du ser mig på tv just nu!

Jag tycker att jag jobbar, det är ju som ett slags jobb i alla fall och lite skatt betalar jag nog också nu.

Men alla kan inte betala skatt heller, och dom är inte mindre värda för det.

Problemet jag anser med att människor som går till sina jobb, betalat sin skatt till samhället är att det bara en objektiv effektivisering, det är ingenting som verkligen gör någon skillnad. Dessa pengar som du genererar ju något som våra ledare spenderar som dom anser passa bra. Detta är även kopplat till trådstarten, vi jobbar för ett system som upprätthåller någon slags låtsas verklighet, vi är inte lyckliga, det enda vi gör är att fylla på objektiva aspekter för att tillfredsställa subjektiva behov.

Jag frågar dig, vet du vad våra ledare spenderar våra skattpengar på som vi genererar till samhället idag? Vi är ekorrar, hamstrar som springer i ett hjul och genererar pengar till någon som som skiter i oss...du är en energikälla, vad genererar du din energi till?

Detta är också illusionen av frihet, människor känner sig fria när dom har ett jobb och springer i ett ekorrhjul...är detta frihet?

Enkel fråga, vad jobbar du med och är du lycklig med det du jobbar med?
Senast redigerad av neutronizer 2014-02-09 kl. 14:47.
Citera
2014-02-09, 15:45
Medlem
morpdeuss avatar
Jag ser massor av påståenden men inga logiska förklaringar, slutledningar eller belägg.

Tror du på Gud? Justitia kanske?
Citera
2014-02-09, 16:48
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Problemet jag anser med att människor som går till sina jobb, betalat sin skatt till samhället är att det bara en objektiv effektivisering, det är ingenting som verkligen gör någon skillnad. Dessa pengar som du genererar ju något som våra ledare spenderar som dom anser passa bra. Detta är även kopplat till trådstarten, vi jobbar för ett system som upprätthåller någon slags låtsas verklighet, vi är inte lyckliga, det enda vi gör är att fylla på objektiva aspekter för att tillfredsställa subjektiva behov.

Jag frågar dig, vet du vad våra ledare spenderar våra skattpengar på som vi genererar till samhället idag? Vi är ekorrar, hamstrar som springer i ett hjul och genererar pengar till någon som som skiter i oss...du är en energikälla, vad genererar du din energi till?

Detta är också illusionen av frihet, människor känner sig fria när dom har ett jobb och springer i ett ekorrhjul...är detta frihet?

Enkel fråga, vad jobbar du med och är du lycklig med det du jobbar med?

Vad jag jobbar med, ja, man kan säga att det är en slags fritidssysselsättning som engagerar många ungdomar.

Men har du något förslag så kläm ut det bara.
Citera
2014-02-09, 17:15
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Det finns fundamentala krafter i denna värld så som kärlek och hat, positivitet och negativitet, ljus och mörker, plus och minus, ja ni förstår säkert, en motståndskraft från varje aspekt.

När man strävar efter för mycket kärlek och fred här i världen är det faktiskt det som orsakar mer krig, död och destruktion, det funkar precis på samma sätt åt andra hållet, när det är för mycket krig, död och destruktion så behövs en balans åt andra hållet i form av kärlek och fred.

Just nu i detta land så har vi haft fred så länge så nu är vi på väg att falla över kanten åt andra hållet.

Universum strävar aldrig efter fred och kärlek eller död och destruktion, Universum strävar alltid efter en balans mellan. Därav så är det faktiskt själviskt att hela tiden jobba för en fredlig och kärleksfull värld för det är det som skapar mer osämja och oroligheter, speciellt om du till exempel råkar vara en politiker eller någon offentlig person som har mycket inflytande.

Hur låter detta? Har jag fel? Lägg era synpunkter.

Du skulle behöver utveckla resonemanget rejält, särskilt om du ska använda det som förklaringsmodell för ett upplevt förfall i det svenska samhället. Läser jag dig rätt om jag påstår att en av dina hypoteser är att en stat måste föra krig regelbundet för att upprätthålla en sund balans av hat och kärlek? Krävs det nationalstater för att upprätthålla denna kosmiska balans undrar jag då? Om så, vad tyder på det? Universum kanske fungerar som bäst helt utan stater? Listan över motfrågor kan göras lång, men vi kan börja så.
Citera
2014-02-09, 21:32
Medlem
neutronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Du skulle behöver utveckla resonemanget rejält, särskilt om du ska använda det som förklaringsmodell för ett upplevt förfall i det svenska samhället. Läser jag dig rätt om jag påstår att en av dina hypoteser är att en stat måste föra krig regelbundet för att upprätthålla en sund balans av hat och kärlek? Krävs det nationalstater för att upprätthålla denna kosmiska balans undrar jag då? Om så, vad tyder på det? Universum kanske fungerar som bäst helt utan stater? Listan över motfrågor kan göras lång, men vi kan börja så.

Förklaringsmodell? Vad babblar du om, detta är mina personliga filosofier, jag är en man som alltid strävar efter balans i allt jag gör, detta är så jag ser världen helt enkelt.

Stater? Du överdriver, du ska nog tänka mer i en aspekt om känslor i denna tråd. Jag är inte en person som går omkring och är snäll mot människor för att jag anser det vara någon slags plikt, ser jag en idiot till exempel så tar jag till nödvändiga åtgärder även om detta kan vara sjukt elakt.

Men jag ska försöka ge ett svar kopplat till detta förfall som påpekar, vi tar politiken "fri invandring" till exempel, detta sätter mig i en moralisk sits där jag måste välja mellan en människa och en biologisk eller etnisk grupp till exempel: Vill jag inte att Svenskarna ska försvinna och bli undanträngda i sitt eget land så måste jag kasta ut dessa som kommer hit och trycker sig in på marken jag bor på, men samtidigt hamnar jag också i en sits att jag inte vill vara en elak person och behandla människor på detta sätt. Jag måste alltså i princip välja mellan att vara en rasist och inte, hajar du?

Men annars är detta en fundamental sak i hela Universum, balans, inte för mycket åt ena hållet, och inte för mycket åt andra, detta gäller självaste LIVET.
Senast redigerad av neutronizer 2014-02-09 kl. 21:35.
Citera
2014-02-09, 22:47
Medlem
horvalps avatar
"För mycket av det goda" helt enkelt.

Det är bara att kolla på Sveriges invandringspolitik.
Citera
2014-02-09, 22:49
Medlem
neutronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
"För mycket av det goda" helt enkelt.

Det är bara att kolla på Sveriges invandringspolitik.

Precis, och detta enligt mig skapar hat, ilska och destruktion.
Citera
2014-02-09, 22:59
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
När man strävar efter för mycket kärlek och fred här i världen är det faktiskt det som orsakar mer krig, död och destruktion, det funkar precis på samma sätt åt andra hållet, när det är för mycket krig, död och destruktion så behövs en balans åt andra hållet i form av kärlek och fred.
Vad menar du med att kärlek och fred skapar krig, död och destruktion? Du skriver bara det du har kommit fram till, inte vägen dit. Det är som att säga att en bok utan ord är spännande och bra.
Citera
2014-02-09, 23:01
Medlem
neutronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Vad menar du med att kärlek och fred skapar krig, död och destruktion? Du skriver bara det du har kommit fram till, inte vägen dit. Det är som att säga att en bok utan ord är spännande och bra.

Du har ju verkligen inte läst tråden, backa tillbaka, finns folk i denna tråd som förstår, då kan du också.
Citera
2014-02-09, 23:26
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Du har ju verkligen inte läst tråden, backa tillbaka, finns folk i denna tråd som förstår, då kan du också.
Jag är uppenbarligen inte den enda som undrar hur du tänker. Både morpdeus och Dude The Rude påpekar exakt samma sak.

Citat:
Hippies: (om du anser dig själv vara en hippieliknande person, en liberal till exempel) ni gör ingenting för denna värld,
Om jag vill leva i en hippievärld, så gör jag väl något för världen om jag lever som en hippie? Eller vad betyder världen? Finns det en objektiv värld och hur ser den ut?
Citera
2014-02-09, 23:33
Medlem
neutronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Jag är uppenbarligen inte den enda som undrar hur du tänker. Både morpdeus och Dude The Rude påpekar exakt samma sak.

Om jag vill leva i en hippievärld, så gör jag väl något för världen om jag lever som en hippie? Eller vad betyder världen? Finns det en objektiv värld och hur ser den ut?

horvalp hajade.

Du måste först förklara vad du anser vara en hippie, för denna term kan varierar beroende på vem man möter...

Ja den objektiva världen finns, denna värld kan man lära sig och observera genom att förstå och lära sig fysik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in