• 1
  • 2
2005-07-31, 13:59
Bannlyst
Ja, alltså, hur skulle ni vilja att lagar och regler såg ut i dagens samhälle?

Jag vill för det första att det skall vara tillåtet att ha vilken substans man så önskar i sin kropp! Dvs; att avkriminalisera bruk.

Sedan skulle jag också gärna sett att Systembolaget även sålde Marijuana och Hasch. Priset skall vara som för alkohol, dvs dyrare ju starkare varan är. "Vanlig" Marijuana skall således vara betydligt billigare än dom mer potenta Haschsorterna.

Sedan skall det finns sprutbytesprogram tillgängliga på alla Vårdcentraler, med tillhörande erbjudande om avgiftning och vård för den som så önskar!

Alla som har sex månader eller mer dokumenterat Heroin-missbruk skall automatiskt få tillgång till Subutexprogram, i kombination med obligatorisk öppenvård.

Innehav, försäljning, m.m. av all annan narkotika skall vara förbjuden, så länge ovanstående "krav" uppfylls...
Citera
2005-07-31, 14:11
Medlem
Hasse Heroins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyFarmaceut

Jag vill för det första att det skall vara tillåtet att ha vilken substans man så önskar i sin kropp! Dvs; att avkriminalisera bruk.

Sedan skulle jag också gärna sett att Systembolaget även sålde Marijuana och Hasch. Priset skall vara som för alkohol, dvs dyrare ju starkare varan är. "Vanlig" Marijuana skall således vara betydligt billigare än dom mer potenta Haschsorterna.

Sedan skall det finns sprutbytesprogram tillgängliga på alla Vårdcentraler, med tillhörande erbjudande om avgiftning och vård för den som så önskar!

Alla som har sex månader eller mer dokumenterat Heroin-missbruk skall automatiskt få tillgång till Subutexprogram, i kombination med obligatorisk öppenvård.

Innehav, försäljning, m.m. av all annan narkotika skall vara förbjuden, så länge ovanstående "krav" uppfylls...

Jag tycker samma som HF förutom att jag är tveksam till om jag tycker att Cannabis ska legaliseras. Däremot så tycker jag att Cannabis ska legaliseras för medicinskt bruk!
Citera
2005-07-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyFarmaceut

håller med
Citera
2005-07-31, 16:36
Medlem
Jag tycker att hallucinogener bör vara lagliga, när det gäller andra saker som amfetamin t ex så borde straffen för innehav vara högre.
Citera
2005-07-31, 16:40
Medlem
TomiXs avatar
Jag anser att personligt bruk bör vara lagligt (e.g min ensak vad jag stoppar i mig.)

Sen tycker jag inte man bör "favorisera" några droger, så alla skulle varit olagliga, ja förutom alkohol för det lär ju inte gå att ändra på.
Citera
2005-07-31, 16:46
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Allt personligt bruk ska vara lagligt.
Narkotikan som är olaglig nu ska fortsätta vara olaglig förutom Cannabis.
Cannabis ska endast få säljas på Coffeshops med tillstånd.
Cannabis får odlas av odlare med tillstånd.
Alkohol får köpas av alla personer över 18 år.
Alkohol får säljas i resturanger, puber, cafén och livsmedelsaffärer med tillstånd.
Citera
2005-07-31, 17:05
Bannlyst
cannabis å svamp ska vara lagligt.. men dom flesta droger som e olagliga nu ska förbli det men straff för inehav av små mängder å bruk ska bli mindre
Citera
2005-07-31, 17:58
Medlem
Uematsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag tycker att hallucinogener bör vara lagliga, när det gäller andra saker som amfetamin t ex så borde straffen för innehav vara högre.

Du gillar hallucinogener och därför bör de vara lagliga..du gillar inte amfetamin så de som andvänder detta bör straffas?
Citera
2005-07-31, 18:04
Bannlyst
Håller med,, tycker tex att dom kunde avkriminalisera medicin,,, alltså att vill jag köpa morfin så skall jag få göra det, kunde vara på nån slagt licens att jag bara inte får köpa för stora mängder,

fan den kriminella marknaden för heroin skulle försvinna!
MVH Johan
Citera
2005-07-31, 18:07
Medlem
david85s avatar
Jag tycker att alla droger borde vara lagliga att anvanda och salja. Hur de ska saljas vet jag inte men jag ar overtygad om att ifall de skulle legaliseras sa skulle manga droger forsvinna. Det skulle helt enkelt inte finnas en marknad for de "farligaste" drogerna som i princip har utvecklats for att komma undan tull och annat ohyfs, de skulle sjalvklart ocksa kvalitetskollas. Pa samma satt som mat och dryck gors idag skulle drogerna markas med innehall, renhet och tillverkare.

Priserna pa droger skulle sjunka drastiskt och brukare/missbrukare skulle inte langre behova oroa sig for vad som finns i drogerna som de koper. Idag vet ju inte anvandaren vad det egentligen ar i tex ecstasytabletterna.

Jag sjalv skulle nog inte anvanda droger mycket oftare an jag gor nu, kanske mer som ett substitut for alkohol pa en kvall ute men inte annars.
Citera
2005-07-31, 18:14
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Det skulle helt enkelt inte finnas en marknad for de "farligaste" drogerna som i princip har utvecklats for att komma undan tull och annat ohyfs
För att en marknad ska försvinna så måste antingen tillgången eller efterfrågan försvinna, eftersom du förespråkar att släppa alla droger fria så gissar jag på att du ska trolla bort efterfrågan. Kan du inte förklara lite noggrannare hur det ska gå till?
Citera
2005-07-31, 18:22
Medlem
Tjacktorskens avatar
Jag anser att dem bör legalisera cannabisen, sen vet jag inte om det är bra att sträcka sig längre. Möjligtvis psilocybinsvamp och lite RCs så som dem har i Amsterdam. Om man skulle legalisera cannabisen så hade varje gram gått på under 10 kronor och man hade sluppit det mesta av drägget som nu står för Sveriges försäljning av Cannabis. Sen att man slipper att stödja militanta terrororganisationer varje gång man köper en knatch ser jag som en väldigt bra sak. Legalize it!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in