2014-02-08, 18:21
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Finns det någon som smakat deras märke jag tror heter Sauces?
Jag har testat två av sorterna: "Asiatisk chili med vitlök & ingefär," och "Söt curry & äpple."
Jag smakade förvisso även sorten "Räksås," men de var verkligen inget vidare. Det finns även en aslsasås och en BBQ, men de har jag inte smakat.

Men just den asiatiska chilin-sorten är helt enkelt fantastiskt god, och med tanke på att alla förpackningarna är slut så måste även andra dela uppfattning. Bara räksåsen och salsan är kvar. Ingen verkar ha köpt räksåsen.

Har ni smakat desas sorter och vad tycker ni?
Kanske någon vet hur man själv kan göra den där asiatiska chilisåsen, eler om ni vet om det finns andra såser aom är liknande.

Det verkar desvärre som att dessa såser inte fortsätter att produceras?
Citera
2014-02-13, 20:06
Medlem
Jag undrar också detta. Hur står de sig mot t.ex. Lallerstedts eller Lohmanders?
Citera
2014-02-14, 01:18
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det verkar desvärre som att dessa såser inte fortsätter att produceras?

Testa kolla i andra butiker. Ofta är butikernas egna varor exakt samma som säljs till andra butiker med etiketten som enda skillnad.

Nu vet jag inte om det även gäller just denna sås men gäller många andra produkter.
Citera
2014-02-14, 18:33
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Testa kolla i andra butiker. Ofta är butikernas egna varor exakt samma som säljs till andra butiker med etiketten som enda skillnad.

Nu vet jag inte om det även gäller just denna sås men gäller många andra produkter.
Jag har tittat i flera konsumbutiker här i Malmö, men inte hittat några. Inte ens detta märket alltså. Så verkligen inte just denna Asiatiska chili ...

Det är katastrof, för jag blev beroende. Det finns absolut inget annat som så mycket o så bra förstärker smakupplevelsen av vegansk gyros som just denna såsen. Så nu är det tråkigt att handla sån gyros. Det är inte samma sak alls.
Citera
2014-02-14, 18:46
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Jag undrar också detta. Hur står de sig mot t.ex. Lallerstedts eller Lohmanders?
De är ju inte samma sorter som Lohmander o Lallerstt. De är väl bara bearnaise etc? Men dessa Coop Sauces är egna. Asiatisk chili. Äpplecurry. Räksås o nån salsa.
Citera
2014-02-17, 18:51
Moderator
rotadents avatar
Jag tror att Lallerstedt också har äpple och curry och några fler utöver bearnaise.

Skriv till Coop och fråga om de fortfarande tillverkas? Jag har aldrig provat dem själv, handlar aldrig på Coop numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in