• 1
  • 2
2014-02-08, 04:17
Medlem
Utgångspunkt:
Har tränat i flera år och deffat ett par gånger tidigare utan att riktigt nå mitt mål trots ambitiösa ansträngningar. Jag tappade motivationen och har haft en pause senaste 3 månaderna. Rivstartade för 10 dagar sedan med att direkt ge mig in i en deff, för att denna gången nå mitt mål på ca 6-7% BF. Jag har nått 9% innan(för 6 månader sedan) men då såg jag fortfarande inte alls rippad ut. Skulle gissa på att jag ligger på ca 14% nu som jag snabbt gick upp till under dessa 3 månaders vila.. Ser ut så i spegeln iaf..

De senaste 10 dagarna har jag kört: varannan dag cardio och varannan dag styrka.
Har legat på underskott i kalorier (ca 1250-1750 kcal / dag).

Efter 10 dagar så har jag gått upp ett halvt kilo men jag tror det kan vara vätska för att jag även började äta kreatin för 10 dagar sedan och för att musklerna aktiverats igen efter 3 månaders vila. Idag, den 10e dagen av min deff, så påbörjade jag min 1a dag av min Clenbuterol kur..

Sjukdomar
Jag har sedan tidigare genetiskt högt blodtryck och diabetes typ 1. Jag behandlar blodtrycket med Enalapril som jag höjer lite extra inför detta.

Dag 1:
Clenbuterol: 20 mcg kl 19:00
Enalapril: 30 mg
Kalium: 1500 mg
Taurine: 8 g
Träning: låg-intensiv cardio 60 min (440 kcal)
Kalorier: 1350 kcal
Vikt: 82.3kg
Blodtryck: 140/83
Blodsocker: normalt
Vilopuls: 65
Bi-effekter: Inga
Senast redigerad av voXt 2014-02-08 kl. 04:32.
Citera
2014-02-08, 04:42
Medlem
Secreto10s avatar
Ska bli intressant att följa.

Hur lång är du?
Hur gammal är du?
Vilken kroppsvikt är målet?
Hur många clen ska du ta?

Lycka till!
Citera
2014-02-08, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secreto10
Ska bli intressant att följa.

Hur lång är du?
Hur gammal är du?
Vilken kroppsvikt är målet?
Hur många clen ska du ta?

Lycka till!

178cm, 26 år, ca 75-77kg till att börja med.
Jag kommer köra 2 veckor on 2 veckor off i två omgångar.
Tack!
Senast redigerad av voXt 2014-02-08 kl. 05:28.
Citera
2014-02-08, 05:22
Medlem
Secreto10s avatar
Okej, låter bra. Hur många clen kommer du ta totalt under kuren?
Citera
2014-02-08, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secreto10
Okej, låter bra. Hur många clen kommer du ta totalt under kuren?

Det är min första clen kur så jag vet inte vart toleransen går ännu men jag kommer hålla mig inom "the safe zone" 120mcg.
Citera
2014-02-08, 09:53
Medlem
Inte sovit så mycket inatt.. Inget ovanligt för att vara mig dock.. Gick iaf upp kl 8 och tog 40 gram Clenbuterol och väntade 1 timme och sen försökte jag mig på att sova lite till. Kände fortfarande inte av något sedan noterade jag hur jag mer och mer började känna hjärtat pumpa och först tänkte jag att det var inbillning sedan tog jag fram blodtrycksmätaren och mätte. Visade sig att jag har mer eller mindre hjärtklappning just nu..

Blodtrycket: 181 / 88
Vilopuls: 87

Mitt övertryck och min vilopuls är med andra ord kraftigt förhöjt.. Vet inte riktigt hur mycket jag vågar stressa mitt hjärta med aktiviteter idag. Skakar så in i bövelen också.. Ajja då vet man att de e legit iaf xD
Senast redigerad av voXt 2014-02-08 kl. 10:06.
Citera
2014-02-08, 21:31
Medlem
Dag 2:
Clenbuterol: 40 mcg kl 8:00
Enalapril: 30 mg
Kalium: 1500 mg
Taurine: 15 g
Träning: Ingen
Kalorier: 1250 kcal
Vikt: ??
Blodtryck: 185/100 - 140/83
Blodsocker: normalt
Vilopuls: 80
Bi-effekter: Hög vilopuls, kraftigt högt blodtryck som sjönk under dagen, mindre aptit, skakningar.
Citera
2014-02-08, 23:00
Medlem
Secreto10s avatar
Enalapril? Varför tar du det? trodde det räckte med taurin och kalium?

ang. skakningarna glöm inte dricka mycket vatten.

edit. glömde att du var diabetiker.
Citera
2014-02-09, 16:03
Medlem
Dag 3:
Sovit gott inatt. Hjärtat lugnade sig till slut efter gårdagens bravader. Blodtrycket är bra, pulsen är lite högre än vanligt. Aptiten är låg. Hjärtat bubblar.. Typ förmaksflimmer eller slår dubbla slag. Men wierd känns det iag.. Går upp och tar 20mcg och de andra tillskotten. Sticker iväg till gymet och kör ett styrkepass. Det går bra.. Sen när jag kommer hem så äter jag lite och sätter mig ner och chattar lite på Skype. Sen lägger jag mig ner i sängen och då känner jag hur ansiktet och händerna börjar domna bort och ställer mig upp och det känns som jag börjar sväva och allt blir tyst och jag ser suddigt. Det är fortfarande så. Jag känner ingenting i min kropp just nu. Tror jag har lite smått syrebrist till kroppen.. Mätte blodtrycket det ligger på 175/95. Jag är smått nojjig just nu och svetten rinnner om händerna medans jag skriver. Jag brukar normalt inte ha handsvett eller domningar i ansikte.

Jag är seriöst orolig över dessa reaktioner jag haft och har. Kur avslutad.
Senast redigerad av voXt 2014-02-09 kl. 16:09.
Citera
2014-02-09, 16:09
Bannlyst
Smart beslut pöjk!
Citera
2014-02-09, 18:31
Medlem
Secreto10s avatar
De va inte roligt och höra. Men tappa inte motivationen de är bara att fortsätta din träning.
Citera
2014-02-09, 19:43
Medlem
Det gick över efter en stund i alla fall.. Nu har blodtrycket gått ner också men pulsen är lite högre än vanligt och jag känner hjärtat jobba. Det som förvånar mig är att jag läst och läst om Clenbuterol men ingen har rapporterat att de känt deras hjärta jobba så hårt på det som jag verkar göra. De nämner kramper och skakningar som inte alls varit något problem för mig i relation till hur jag känt mitt att mitt hjärta velat hoppa ut ur bröstkorgen och det som hände idag med domningar i ansikte osv..

Lite chockad över att jag första dagen inte kände något på 20mcg men att dessa biverkningar slog så hårt redan vid 40mcg.. Använder Alpha Pharma.. Funderar ändå på att fortsätta kuren på låg dosering. Det hänger lite på hur hjärtat känns imorgon bitti. Vi får se.

Någon som använt Clenbuterol får gärna sticka in med lite råd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in