2014-02-08, 03:18
Medlem
S-cups avatar
Hej

Har fyra mailkonton varav den ena är ett universitetskonto som, precis som göteborgs universitet, använder sig utav gmail. Har aldrig varit några problem med att få mailprogrammet att ansluta till alla konton.

Men kontot på göteborgs universitet går inte, får något meddelande om att en anslutning inte kan skapas. Jag har gjort precis som jag gjort med alla andra konton och jag har t.o.m. försökt manuellt med IMAP och POP (finns guide på gmail), men det går inte.

Någon som vet hur jag kan göra?
Citera
2014-02-08, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Hej

Har fyra mailkonton varav den ena är ett universitetskonto som, precis som göteborgs universitet, använder sig utav gmail. Har aldrig varit några problem med att få mailprogrammet att ansluta till alla konton.

Men kontot på göteborgs universitet går inte, får något meddelande om att en anslutning inte kan skapas. Jag har gjort precis som jag gjort med alla andra konton och jag har t.o.m. försökt manuellt med IMAP och POP (finns guide på gmail), men det går inte.

Någon som vet hur jag kan göra?
Server för inkommande mail: mail.göteborgsuniversitetsdomän.se
Användarnamn: namn UTAN domän. Alltså istället för trådskapare@domän.se ska det bara vars trådskapare

Allt annat ska vara som vanligt
Citera
2014-02-08, 09:48
Medlem
Neksnors avatar
Om jag minns rätt så var det något strul med lösenorden för mig. Loggade jag in på GUL och klickade mig till studentmailen så funkade det, men inte när jag la in uppgifterna i mailprogrammet. Tror det handlade om att själva milkontot hade ett annat lösen än GUL, och att GUL skickade rätt lösen vid webinloggning. Jag löste det genom att gå in i någon inställning på studentmailen och ändra lösen.

En del osäkerhet, det var något år sedan.
Citera
2014-02-08, 17:30
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -f
Server för inkommande mail: mail.göteborgsuniversitetsdomän.se
Användarnamn: namn UTAN domän. Alltså istället för trådskapare@domän.se ska det bara vars trådskapare

Allt annat ska vara som vanligt
Testade det, tyvärr utan framgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Om jag minns rätt så var det något strul med lösenorden för mig. Loggade jag in på GUL och klickade mig till studentmailen så funkade det, men inte när jag la in uppgifterna i mailprogrammet. Tror det handlade om att själva milkontot hade ett annat lösen än GUL, och att GUL skickade rätt lösen vid webinloggning. Jag löste det genom att gå in i någon inställning på studentmailen och ändra lösen.

En del osäkerhet, det var något år sedan.
Perfekt! Tack så mycket.

Jag loggade in på studentmailen och ändrade lösenordet, efter det fungerade det utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in