Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-07, 21:39
  #1
Medlem
Har nyligen fått hem en ny dator från komplett . Funkar fint förutom när den går när i strömsparläge!
Allting släcks ner, går inte att komma tillbaka till datorn med hjälp av mus/tangentbord även fast båda lyser och får ström. Strömknappen på datorn lyser också. Får lov att klicka på "Starta om" knappen på datorn när jag ska starta upp den igen.
Fläktarna snurrar även fast allt är släckt! Skärmen får ingen signal.

Någon som vet hur man löser problemet?
Citera
2014-02-08, 08:49
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonaquaFish
Har nyligen fått hem en ny dator från komplett . Funkar fint förutom när den går när i strömsparläge!
Allting släcks ner, går inte att komma tillbaka till datorn med hjälp av mus/tangentbord även fast båda lyser och får ström. Strömknappen på datorn lyser också. Får lov att klicka på "Starta om" knappen på datorn när jag ska starta upp den igen.
Fläktarna snurrar även fast allt är släckt! Skärmen får ingen signal.

Någon som vet hur man löser problemet?

Det har normalt att göra med att hårdvaran inte är helt kompatibel med dessa funktioner.

Är datorn uppdaterad med fräscha drivrutiner? I värsta fall så stäng av funktionerna under -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Energialternativ
Citera
2014-02-08, 09:49
  #3
Medlem
Gå in i maskinvara och ljud.
Tror du kan ändra där hur du ska aktivera datorn igen utan använda strömknappen.
Citera
2014-02-08, 18:26
  #4
Medlem
Kan aktivera med hjälp av mus och tangentbord nu, men fläktarna snurrar fortfarande. Dock inte om jag sätter den i strömsparläge manuellt!
Citera
2014-03-22, 15:39
  #5
Medlem
Om jag lånar tråden. Jag tryckte på en halvmåne knapp på mitt tangentbord och då gick datorn i strömsparläge och skärmen blev svart. Men det reagera inte på knapptryckningar och mus klick för att få igång den igen. Så nu när jag drar ut sladdarna för att starta om datorn så får den fortfarande inte kontakt med skärmen så hur gör jag för att lösa detta nör skärmen alltid är svart ??
Citera
2014-03-22, 16:28
  #6
Medlem
vinayaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggge
Om jag lånar tråden. Jag tryckte på en halvmåne knapp på mitt tangentbord och då gick datorn i strömsparläge och skärmen blev svart. Men det reagera inte på knapptryckningar och mus klick för att få igång den igen. Så nu när jag drar ut sladdarna för att starta om datorn så får den fortfarande inte kontakt med skärmen så hur gör jag för att lösa detta nör skärmen alltid är svart ??

Ta ut BIOS batteriet, vänta 10 min, stoppa tillbaka. Sen ser du till att stänga av funktionen att kunna försätta datorn i viloläge. Brorsan hade samma problem och jag satte mig aldrig in i vad det beror på.
Citera
2014-03-23, 15:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinayak
Ta ut BIOS batteriet, vänta 10 min, stoppa tillbaka. Sen ser du till att stänga av funktionen att kunna försätta datorn i viloläge. Brorsan hade samma problem och jag satte mig aldrig in i vad det beror på.

Okej och var sitter bios batteriet i datorn?
Citera
2014-03-23, 15:26
  #8
Medlem
Jag googlade på det och såg nu batteriet du menar. Så ska plocka bort det och se. Tusen tack! Det hade jag aldrig listat ut själv
Citera
2014-03-23, 15:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggge
Jag googlade på det och såg nu batteriet du menar. Så ska plocka bort det och se. Tusen tack! Det hade jag aldrig listat ut själv

Det fungerade. Tusen tack!!!!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback