2014-02-07, 17:14
Medlem
Hej!

Det är så att jag lossade på kylflänsen för att applicera ny kylpasta.
Allt gick bra tills jag skulle dra den sista skruven och den gick bara av.. Jag vet mycket väl att man inte ska ta i för kung och fosterland, och det gjorde jag inte ens..
Har försökt kontakta min återförsäljare, men har inte fått nått svar på över en vecka.

Har lyckats hitta vad det är för skruv jag behöver men behöver hjälp med att hitta en återförsäljare som har dom dimensionerna. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med denna bit.
"M1.6*3.5L K(T=1.2 D=4.5) BZ ICT Translation: 1.6 metric thread by 3.5mm long (head size/type) coating, manufacturer (ICT)"

Tack på förhand!

PS. Såg nu att jag lagt det under köpråd... Ber om ursäkt för detta!
Citera
2014-02-08, 00:01
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Grafikkort --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2014-02-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidiz
Hej!

Det är så att jag lossade på kylflänsen för att applicera ny kylpasta.
Allt gick bra tills jag skulle dra den sista skruven och den gick bara av.. Jag vet mycket väl att man inte ska ta i för kung och fosterland, och det gjorde jag inte ens..
Har försökt kontakta min återförsäljare, men har inte fått nått svar på över en vecka.

Har lyckats hitta vad det är för skruv jag behöver men behöver hjälp med att hitta en återförsäljare som har dom dimensionerna. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med denna bit.
"M1.6*3.5L K(T=1.2 D=4.5) BZ ICT Translation: 1.6 metric thread by 3.5mm long (head size/type) coating, manufacturer (ICT)"

Tack på förhand!

PS. Såg nu att jag lagt det under köpråd... Ber om ursäkt för detta!

Hur du lyckats är en gåta.
Skruvarna går inte bara av.

Du vet vad du ska ha.

Googla.
Citera
2014-02-08, 12:37
Medlem
Testa att ringa dom. Går nästan alltid smidigare att göra så.

Annars googla på dimensionerna på skruven. Eller alt att du kontakter fabrikören till din gpu. De bör defenitivt ha en skruv nånstans åt dig.
Citera
2014-03-24, 10:19
Medlem
Sen update

Efter att skickat mitt 3:e mail fick jag svar.. Dom ville att jag skulle skicka in min laptop men jag sa åt dom att för deras skull och min skull spar vi tid om ni bara skickar skruven så fixar jag det själv. Så dom skickade iväg en skruv till mig och det gick en vecka och det han gå två veckor utan att jag fått ett enda brev... Fick åter kontakta och då skickade den ansvarige ett a4-kuvert med skruven fasttejpad inuti samt en textstorlek på ~24 med mitt namn och adress på kuvertet

@Delsbo. Jag har ingen aning hur skruven gick av, troligtvis ett måndagsexemplar... Det enda jag gjorde som man gör när man skruvar är att inte skruva för mycket. Så när väl skruven satt skulle jag bara känna om det gick och dra mer eller om jag måste lossa lite på den och då gick huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in