• 6
  • 7
2014-03-27, 17:35
Medlem
Något som involverar pengar, men ändå inte på bekostnad av någon vanlig människa.
Citera
2014-03-27, 18:08
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Något som involverar pengar, men ändå inte på bekostnad av någon vanlig människa.
Hur menar du då med vanlig människa? Alla pengar tillhör väl på nåt sått någon person?
Citera
2014-03-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Hur menar du då med vanlig människa? Alla pengar tillhör väl på nåt sått någon person?

Visste att någon skulle fråga det...

Då menar jag, att ta pengar från exempelvis storbanker hade gett mig betydligt mindre dåligt samvete än att ta från den lokala kiosken som drivs av en människa som försöker arbeta in så många ören som möjligt och behöver stöd och skulle drabbas hårt av en stöld.
Citera
2014-03-28, 02:08
Medlem
Jafan89s avatar
Jag har chansen att utföra brott ostraffat hela tiden i praktiken om jag skulle känna för det, däremot så finns det verkligen ingen vilja från min sida att göra detta, vilket i sintur leder till att jag helt enkelt inte gör det.

Såklart, skulle man kunna komma över en stor mängd utav någonting man behöver, från en okänd källa utan att man riskerade att åka fast för att man "beslagtar" detta, så skulle jag nog göra det ändå.
Senast redigerad av Jafan89 2014-03-28 kl. 02:10.
Citera
2014-03-28, 15:17
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Visste att någon skulle fråga det...

Då menar jag, att ta pengar från exempelvis storbanker hade gett mig betydligt mindre dåligt samvete än att ta från den lokala kiosken som drivs av en människa som försöker arbeta in så många ören som möjligt och behöver stöd och skulle drabbas hårt av en stöld.
Ja, det är helt klart förståeligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Jag har chansen att utföra brott ostraffat hela tiden i praktiken om jag skulle känna för det, däremot så finns det verkligen ingen vilja från min sida att göra detta, vilket i sintur leder till att jag helt enkelt inte gör det.

Såklart, skulle man kunna komma över en stor mängd utav någonting man behöver, från en okänd källa utan att man riskerade att åka fast för att man "beslagtar" detta, så skulle jag nog göra det ändå.
Vilket typ av situation befinner du dig i om du kan utföra brott ostraffat, och hur gör jag för att komma dit?
Citera
2014-03-29, 00:20
Medlem
Rånat saftigt med pengar.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem