2014-02-07, 14:17
Medlem
Jag gör lite krävande grejer o mina cpu har nu gått upp till ca 80-85 celcius, är det ok eller när ska man börja bli orolig?
Citera
2014-02-07, 14:18
Ja det börjar bli för varmt. Skaffa bättre kylning
Citera
2014-02-07, 14:21
Medlem
KaliberTolvs avatar
intel varnar för över 70+ grader C har jag för mig, Så skaffa bättre kylning!
Citera
2014-02-07, 14:23
Medlem
DubbelBeckasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttLitetNamn
Jag gör lite krävande grejer o mina cpu har nu gått upp till ca 80-85 celcius, är det ok eller när ska man börja bli orolig?

Tror nog att det är dags för bättre kylning i maskinen. Så höga temperaturer är skadliga för processorn över lång tid.
Citera
2014-02-07, 14:24
Medlem
MystEquals avatar
Min har faktiskt legat på nästan 100C några gånger, vilket ju är alldeles sjukt mycket. Men den överlevde!

Hur som helst, öppna och damma ur datorn ordentligt så ska du se att du tappar 10-20C. Det finns någon tryckluft på Kjell och Company som tydligen är bra, men har inte provat.
Citera
2014-02-07, 15:21
Medlem
Ta loss och gör rent kylaren MEN det viktigaste är att montera kylaren rätt och ordentligt.

Helst tar du ut moderkortet när du monterar kylaren. Det är först då som man kan se från sidan eller under moderkortet hur det blev. Kylare kan sitta hårt men fel, snett, har inte bra kontakt osv.

Folk är så otroligt dåliga på sätta fast och kontrollera om den faktiskt sitter. Många lovar och svär att de monterat och kollat den hundra gången innan de erkänner att ett ben eller nåt fortfarande satt dåligt. Vissa hade inte ens tagit bort plastskyddet under kylaren trots att de lovat att de gjort det också.

Bättre kylare gör ingen nytta om du bruka slarva med sånt här.
Senast redigerad av panpo98 2014-02-07 kl. 15:31.
Citera
2014-02-07, 16:51
Medlem
Din kylarpasta kan brännas då dör din proccesor på -2 timmar, du bör se över kylningen.
Citera
2014-02-07, 20:56
Medlem
Dammade ur lite och nu ligger den på ca 78-80 när jag kör tungt. Kan jag hålla den på denna nivån om ja behöver köra tungt ett tag eller är det risk den pajar?
Citera
2014-02-07, 23:37
Medlem
Mest troligt håller det tills det är dags för byte.
Citera
2014-02-07, 23:51
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delsbo
Mest troligt håller det tills det är dags för byte.

Het som fan, hade en skaplig i sängen, alltid fungerat dock i typ en vecka i sträck, men idag tog livet slut för den, då jag tappade den i golvet för 20e gången, bara massa konstiga färger, skärmen hade väl gjort sitt.

Så dags för byte (mobil nu)
Citera
2014-02-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Het som fan, hade en skaplig i sängen, alltid fungerat dock i typ en vecka i sträck, men idag tog livet slut för den, då jag tappade den i golvet för 20e gången, bara massa konstiga färger, skärmen hade väl gjort sitt.

Så dags för byte (mobil nu)

Don't drop them hot bitches.

Fool.

En skaplig i sängen?

Don't lie.
Senast redigerad av Delsbo 2014-02-08 kl. 00:18.
Citera
2014-02-08, 01:22
Medlem
gotos avatar
Har last vad Intel skriver:

Vid nagon temperatur sa kommer processorn klocka ner automatiskt.

Temperaturen varierar mellan modeller. Kommer ihag att vissa Atom lag en bit over 100 grader, medan Core lag en bit under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in