2014-04-01, 03:26
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Intressant att så många lagt pengar, det måste vara minst 2000 personer som har gjort en verklig investering? Kanske tömt spargrisen till och med på vad där var?

Vad är chansen att man får för sig att sparka Mattsson för att slippa gå på kollisionskurs med allmänheten? En vinst för Expressen lugnar nog inte massorna.

Ja, det blir intressant att se om han får sparken nu. Jag tror inte det här kommer vara ett spektakel som gynnar tidningen direkt. Jag menar hur många insamlingar har vi haft i det här landet för att fälla en chefredaktör för brott?
Citera
2014-04-01, 09:54
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Finns det verkligen någon kompetent advokat som har mod att ta sig an det här? Den som åtar sig att driva de uthängdas talan kommer ju för all framtid att bli ex-kommunicerad från pk-samhället. Det kommer att bli sådan förföljelser att vi aldrig sett dess like. Jag tror ärligt talat att det är lika bra att Fria Tider skickar tillbaks pengarna till donatorerna redan nu!
Citera
2014-04-01, 10:08
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Finns det verkligen någon kompetent advokat som har mod att ta sig an det här? Den som åtar sig att driva de uthängdas talan kommer ju för all framtid att bli ex-kommunicerad från pk-samhället. Det kommer att bli sådan förföljelser att vi aldrig sett dess like. Jag tror ärligt talat att det är lika bra att Fria Tider skickar tillbaks pengarna till donatorerna redan nu!
Du kan har rätt!

Men om det finns penning och mediakåta advokater till att försvara vidriga våldtäktsmän och mördare så bör det väl kunna dyka upp en kapabel person som tar sig an den mest unika rättegången i Sveriges historia. Min misstanke är att det finns några i startgroparna som väldigt gärna vill ha jobbet!
Citera
2014-04-01, 10:17
Medlem
GoEks avatar
Blev lite surrealistiskt ett tag men det är ju 1:a april:

http://www.friatider.se/forundersokning-inledd-mot-friatider

Skämt förvisso men det skrämmande är att man i första stunden faktiskt trodde på det, kommentarerna på "artikeln" är ganska talande för demokrati-klimatet i detta land.
Citera
2014-04-01, 18:42
Medlem
Linqolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Blev lite surrealistiskt ett tag men det är ju 1:a april:

http://www.friatider.se/forundersokning-inledd-mot-friatider

Skämt förvisso men det skrämmande är att man i första stunden faktiskt trodde på det, kommentarerna på "artikeln" är ganska talande för demokrati-klimatet i detta land.

Roligaste aprilskämtet på många många år
Citera
2014-04-01, 20:11
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Ett väldigt profetiskt skämt. Jag skulle inte lyfta ett ögonbryn om något av det slaget hände i verkligheten.
Citera
2014-04-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Ett väldigt profetiskt skämt. Jag skulle inte lyfta ett ögonbryn om något av det slaget hände i verkligheten.

Nej... För att vara ett aprilskämt så var det osedvanligt trovärdigt.

Det ska dock bli kul att följa åtalet som faktiskt ser ut att komma till stånd. Bra jobbat av Widar och alla donatorer.
Citera
2014-04-01, 20:24
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Henning Sjöström blev ju en kändis och toppadvokat efter Hajbyaffären,där vågade ju inte elitadvokaterna agera,då kungahuset var inblandat.
Finns säkert unga tuffa advokater som vill bli en ny Henning Sjöström..
Citera
2014-04-01, 20:34
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du kan har rätt!

Men om det finns penning och mediakåta advokater till att försvara vidriga våldtäktsmän och mördare så bör det väl kunna dyka upp en kapabel person som tar sig an den mest unika rättegången i Sveriges historia. Min misstanke är att det finns några i startgroparna som väldigt gärna vill ha jobbet!
Men det är en dj*a skillnad på att försvara en hederlig våldtäktsman eller mördare. Här handlare det om att försvara invandrarkritiker, ja de kan ju rent av vara en Sverigedemokrat!
Citera
2014-04-01, 20:37
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Henning Sjöström blev ju en kändis och toppadvokat efter Hajbyaffären,där vågade ju inte elitadvokaterna agera,då kungahuset var inblandat.
Finns säkert unga tuffa advokater som vill bli en ny Henning Sjöström..
I dag skulle vilken nolla som helst ställa upp på något som var emot kungahuset. Speciellt om det var en kvinnlig negerlesbian som var Fi-aktivist. Hon skulle bli Årets Svensk, utan tvekan. Men här är det någon som skall ställa upp på något som aldrig kungahuset någonsin nått upp till, nämligen till pk-Sveriges höjder.
Citera
2014-04-01, 20:41
Medlem
Citat:

Bra advokater erkänner allas rätt till en juridisk prövning. Oavsett vad frågan handlar om.
Citera
2014-04-01, 20:49
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Democrazy
Bra advokater erkänner allas rätt till en juridisk prövning. Oavsett vad frågan handlar om.
Absolut! Det gäller bara att hitta någon. Clas Borgström? (obs. ironi!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in