Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-30, 20:59
  #1
Medlem
Noname.s avatar
Tjabba..

Jag håller på med min första hemsida. Jag har gjort knappar i flash och nu undrar jag helt enkelt hur man flyttar över dom till dreamweaver.

tacksam för svar.
Citera
2005-07-31, 17:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noname.
Tjabba..

Jag håller på med min första hemsida. Jag har gjort knappar i flash och nu undrar jag helt enkelt hur man flyttar över dom till dreamweaver.

tacksam för svar.

Varför knappar i flash?
Citera
2005-07-31, 17:43
  #3
Medlem
galen_indies avatar
mckay Göra effekter på knapparna kanske ? Ett _offtopic_ vore inte fel i ditt inlägg.


Har du letat efter en 'Import' knapp?
Citera
2005-07-31, 18:15
  #4
Medlem
Max Mavens avatar
Det ska väl bara vara att köra Publish i Flash, så att du får ut en .swf fil. Och sen i Dreamweaver så gör du Insert > Media > Flash
Sen bör det väl funka tycker jag, men jag är ingen höjdare på Dreamweaver.
Citera
2005-07-31, 18:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galen_indie
mckay Göra effekter på knapparna kanske ? Ett _offtopic_ vore inte fel i ditt inlägg.

Offtopic? Det tycker jag väl inte att det är.. Då är det mycket som är offtopic i detta (diskussions)forum.
Var bara nyfiken av vilken anledning man använder flash till att göra knappar. Vad är det för effekter?
Citera
2005-07-31, 19:56
  #6
Medlem
Noname.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Maven
Det ska väl bara vara att köra Publish i Flash, så att du får ut en .swf fil. Och sen i Dreamweaver så gör du Insert > Media > Flash
Sen bör det väl funka tycker jag, men jag är ingen höjdare på Dreamweaver.

När jag försöker infoga min knapp i dreamweaver så kommer bara den här bilden upp istället för knappen jag vill ha in. http://upl.silentwhisper.net/uplfold...oad4/Flash.JPG
Citera
2005-07-31, 20:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noname.
När jag försöker infoga min knapp i dreamweaver så kommer bara den här bilden upp istället för knappen jag vill ha in. http://upl.silentwhisper.net/uplfold...oad4/Flash.JPG

Jag tror inte man kan se själva flashobjektet i dreamweaver. Har jag för mig.. Man ser bara att man lagt ett flashobjekt där.
Citera
2005-07-31, 23:55
  #8
Medlem
Max Mavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname.
När jag försöker infoga min knapp i dreamweaver så kommer bara den här bilden upp istället för knappen jag vill ha in. http://upl.silentwhisper.net/uplfold...oad4/Flash.JPG
Precis som mckay skriver så kan du inte se knappen i Dreamweaver, det ända du ser är det som du har fått upp där. När du sedan sparar allt i Dreamweaver till .html filer och öppnar i din browser så kommer du kunna se dina flashknappar.
Är du osäker så prova att lägga in alla dina knappar och spara det bara för att testa att det verkligen fungerar.
Citera
2005-08-01, 12:47
  #9
Medlem
Scrambles avatar
Om du markerar Flashobjektet i dreamweaver så finns det en playknapp längst ner som du kan trycka på för att se hur den blir. Det finns det i min version iaf. Annars kan du ju helt enkelt förhandsgranska.

Gillar inte Flashknappar så värst då adblock i firefox har en tendens att få det ganska fult med flikarna som sitter på varje knapp.
Citera
2005-08-01, 23:07
  #10
Medlem
Noname.s avatar
Tack så mycket alla
Nu funkar det fint.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback