Citat:
Ursprungligen postat av
morotspaj
Om han sitter inne för skattefusk är det helt klart intressant/godkänt. Hade inte velat träffa någon som är dömd för kvinnomisshandel, pedofili eller våldtäkt. Jag är ju inte dum i huvudet. Just pedofiler har jag själv råkat ut för som barn, min pappa övergav mig så tja, vem vet det är kanske bidragande faktorer som gör att jag skulle vilja ha en kille som sitter inne.
Dem förslagen som postades med länkar på amerikanska hemsidor var SKIT. För det första var alla fula, för det andra är det en i Sverige jag vill hitta.
Har någon nån polare som sitter inne?
Jag kan ge dig lite tips om hur systemet funkar. Precis som någon tidigare skrev så har de intagna inte tillgång till internet. All kontakt sker via tele/brev/möten. Man måste ansöka om teletillstånd, där alla uppgifter om personen du vill ha kontakt med ska anges. Det körs koll på personen. Dessutom är det möjligt (kommer inte riktigt ihåg) att samtal avlyssnas också. I alla fall i början.
Samma gäller för brev har jag för mig. Dock är det bara om du sitter på låst/röd avdelning som breven läses innan du får dem. (åklagaren gör detta) Efter det så öppnas breven inför dig, men läses inte. (de kollar efter knark, dylikt)
Vore jag du om du är seriös med att du vill ha kontakt med någon, då skulle jag författa ett alldagligt brev men utelämna ganska mycket, bara förklara att du vill ha kontakt med någon. Sen skulle jag skicka detta till valfritt häkte/fängelse och låta personalen där checka om någon av de intagna är sugen på en brevvän. Jag garanterar dig att någon är det. Man uppskattar brev/kontakt sjukt mycket när man sitter inne.
EDIT: Just det, allt sånt som händer inom kriminalvården tar lång tid på sig, så förvänta dig inte att du kommer få några svar omgående. Dvs ansöker ni om ett telefontillstånd/tillstånd till besök etc, så KAN det gå fort, men det KAN också ta 2månader... Kriminalvården är som sagt en seg instans.