2015-01-11, 18:09
Medlem
Wittgensteins avatar
Lagt till aktuell länk i trådstarten enligt trådstartarens önskemål.

/Mod.
Citera
2015-01-11, 18:15
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ger mig på en chansning och gissar på de jag tror kommer vinna priser. Är inte allt för insats i Golden Globe som i Oscarsgalan, men är ju inte allt för olika.
Har inte så bra koll på tv-serierna men ger mig på och chansar där ändå!

Jag tippar också årets Golden Globe, trots att jag inte sett vare sig Birdman, The Imitation Game eller The Theory of Everything eller har jättebra koll på tv-serier. Det återstår att se om jag har någon chans mot din tipsrad.

Må bäste man vinna!
Citera
2015-01-11, 18:28
Medlem
gato12s avatar
Jag hoppas på Emma Stone.
Citera
2015-01-11, 18:31
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Har inte sett någon av dessa men hur stor chans är det att Jake tar hem denna tro ?

BEST ACTOR, MOTION PICTURE DRAMA

Eddie Redmayne, The Theory of Everything
Benedict Cumberbatch, The Imitation Game
Steve Carell, Foxcatcher
David Oyelowo, Selma
Jake Gyllenhaal, Nightcrawler
Vem som helst får vinna den kategorin förutom Steve Carell.

Gyllenhaal förtjänar att vinna.

Eddie Redmayne är väl bra, men alltså är det inte väldigt sällan skådespelare helt misslyckas i den typen av roller?
Citera
2015-01-11, 19:19
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Vem som helst får vinna den kategorin förutom Steve Carell.

Gyllenhaal förtjänar att vinna.

Eddie Redmayne är väl bra, men alltså är det inte väldigt sällan skådespelare helt misslyckas i den typen av roller?

Håller helt och hållet med i den kategorin förtjänar Gyllenhaal att vinna mer än någon annan. Dock står det mellan Eddie Redmayne och Benedict Cumberbatch. Och jag gillade Benedict Cumberbatch väldigt mycket i Imitation Game och tyckte han gjorde väldigt bra jobb.
Men Gyllenhaal gör 2014års näst bästa insats, där jag håller Keaton som bäst.
Citera
2015-01-11, 21:38
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ger mig på en chansning och gissar på de jag tror kommer vinna priser. Är inte allt för insats i Golden Globe som i Oscarsgalan, men är ju inte allt för olika.
Har inte så bra koll på tv-serierna men ger mig på och chansar där ändå!

När det gäller icke-engelskpråkig film tror jag inte någon rår på den polska "Ida". Inte nog med att den hitintills har överrösts med priser, den är också ett typiskt exempel på en "Oscar bait" film, den sortens filmer som de här galajurygrupperna älskar att hylla: svartvitt, nedtonat kostymdrama om andra världskriget och Förintelsen.
Citera
2015-01-12, 00:37
Medlem
Freeze89s avatar
Han som gör rösten i början. "Ladies and gentlemen, your host for the evening Tina Fey and Amy Poehler" osv. Påminner lite om Howard Stern, kan det vara han tro?
Citera
2015-01-12, 00:44
Medlem
Soulsurfers avatar
Jag tippar väl också, för skojs skull, (har inte sett allt), men måste ju slå Lotso även om vi har tippat lika på rätt mycket -

Citera
2015-01-12, 00:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
När det gäller icke-engelskpråkig film tror jag inte någon rår på den polska "Ida".

Nää, det är nog nästan kvällens mest väntade vinst. Hur mycket vi svenskar än vill hajpa Turist.
Citera
2015-01-12, 00:58
Medlem
Hur mycket tror ni det kommer att skämtas om The Interview/Kim Jong Un/Nord Korea/hack attack/Sony i natt?

En hel del tror jag!

Men det är fan att man ska upp och behöva jobba imorgon kl 08:00. Fick inte semester som jag ville.
Få se om det är värt att vara uppe.
Citera
2015-01-12, 00:59
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nää, det är nog nästan kvällens mest väntade vinst. Hur mycket vi svenskar än vill hajpa Turist.
Tråkigt bara att filmen är ett sånt stort sömnpiller.
Citera
2015-01-12, 01:02
Medlem
Lotsos avatar
Då börjar röda mattan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in