2014-02-05, 20:38
Medlem
santacls avatar
http://tvline.com/2014/02/05/golden-globes-2015-date-hosts-tina-fey-amy-poehler/

Tina Fey and Amy Poehler should probably block off Jan. 11, 2015, on their iCalendars.

That’s the date next year’s Golden Globe awards ceremony will take place in Beverly Hills.

The comic duo, who first emceed the awards in early 2013, signed a deal later that year locking them in to similar duties in 2014 and 2015.

This year’s Fey/Poehler-hosted Globes, which aired last month, drew 20.9 million total viewers and a 6.5 demo rating — 10- and 7-year highs, respectively.

http://www.svtplay.se/video/2588438/golden-globe-galan-2015
Senast redigerad av Wittgenstein 2015-01-11 kl. 18:08. Anledning: Lagt till aktuell länk enligt TS önskemål.
Citera
2014-02-05, 23:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Dom funkar bra tycker jag!
Citera
2014-12-11, 14:12
Medlem
timoshenkos avatar
Snart (14.20) kommer nomineringarna att avslöjas. Om man är nyfiken så går det att kolla stream här.

http://www.goldenglobes.com/
Citera
2014-12-11, 15:12
Medlem
timoshenkos avatar
Alla nomineringarna.

Citera
2014-12-11, 15:35
Medlem
sim-man92s avatar
Hoppas mest på Mark Ruffalo och Ethan Hawke. På tiden att de vinner något stort, blir nog icke så tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko

BEST ACTOR IN A TV MINISERIES OR MOVIE
Matthew McConaughey, True Detective
Billy Bob Thornton, Fargo
Martin Freeman, Fargo
Woody Harrelson, True Detective
Mark Ruffalo, The Normal Heart

Den kategorin är mördande, McConaughey lär väl vinna, men så solklart är det verkligen inte.
Citera
2014-12-11, 15:41
Medlem
mishimas avatar
Kul för Östlund och gänget att bli nominerade för Turist.
Citera
2014-12-11, 17:04
Medlem
Soulsurfers avatar
Hade tydligen alla rätt om jag får räkna min Oscarsförutsägelse, fast det återstår att se om Birdman vinner:
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Dessa tror jag kommer att nomineras nu istället:

Birdman - Antonio Sanchez
Interstellar - Hans Zimmer
The Theory of Everything - Jóhann Jóhannsson
Gone Girl - Trent Reznor & Atticus Ross
The Imitation Game - Alexandre Desplat

Vinnare: Birdman - Antonio Sanchez
Tror faktiskt inte att samma bidrag blir nominerade för Oscarn då det brukar skilja åtminstone något åt. Kan vara så att kanske How to Train Your Dragon 2 slår sig in istället för något av de Golden Globe-nominerade bidragen nu när det gäller Oscarn. Får tänka över min lista gällande Oscarn, men just nu ändrar jag inget, även om dessa Golden Globe nomineringar kan förändra läget lite då det känns som att någon annan lär få en Oscarsnominering istället för att alla dessa kommer även att nomineras för en Oscar.
Citera
2014-12-11, 19:05
Medlem
Rakiis avatar
Hoppas att The Affair vinner för bästa dramaserie, men kommer knappast att ske med Game of Thrones och House of Cards i samma nomineringslista.
Citera
2014-12-27, 19:39
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kul för Östlund och gänget att bli nominerade för Turist.

Kom verkligen som en kul överraskning. Trodde att filmen var alldeles för (i brist på bättre ord) "vardaglig" för detta sammanhang. Nu får vi bara hoppas att lyckan håller i sig. Man vill ju gärna se de andra filmerna också för att kunna jämföra, men det känns som om den enda möjliga vägen är den illegala...
Citera
2015-01-06, 16:00
Medlem
Någon med koll på om galan sänds på svensk tv eller hur man kan göra för att kunna se galan?
Citera
2015-01-06, 19:32
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhosa
Någon med koll på om galan sänds på svensk tv eller hur man kan göra för att kunna se galan?
Du lär antagligen få se den via en sunkig stream.
Citera
2015-01-06, 20:10
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Hoppas mest på Mark Ruffalo och Ethan Hawke. På tiden att de vinner något stort, blir nog icke så tyvärr.

Den kategorin är mördande, McConaughey lär väl vinna, men så solklart är det verkligen inte.

Ja kan bara instämma, vem som helst kan ta hem det egentligen. Men står nog mellan Matthew och Mark kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in