2016-10-11, 15:06
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakinII
Bland allt förtal och anonym smutskastning och en hel del sakfel vill jag bara säga:

Jag har känt Michael i många år, och han är verkligen ingen som slickar uppåt och sparkar neråt. Tvärtom, har han vänner i alla samhällsskikt. Det är dessvärre bara det s.k övre skiktet som intresserar skvallerkärringarna, vilket väl beror på socialt komplex många dessvärre verkar lida av...

Han har inte sökt kyrkoherdetjänsten vid Hovet, det kan man nämligen inte, utan det är Kungen som personligen både valt och utnämnt honom med hela sin familj som stöd i beslutet. Han är omtyckt av alla sina arbetskamrater. De förtroendevalda som inte ville följa hans arbetsledning fick gå. Inget ovanligt på en arbetsplats. På hans installation blev Slottskyrkan så fullsatt att en del fick stå utanför och vänta.

En som vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Och du registrerade dig bara för att säga detta?

Ja, det var i sanning ett utförligt och tårdrypande omdöme som gränsar till vandelsintyg.
Citera
2016-10-29, 12:24
Medlem
Som redan konstaterat, en avskyvärd och märklig historia som "Per Skriffare" presenterar på sin Facebooksida. Hittade inte Per Skriffare men däremot Hamid Kassar efter en timme av sökningar. Jag vill också veta mer. Jag får ingen respons på vänförfrågan.
Senast redigerad av Lundabo63 2016-10-29 kl. 12:30.
Citera
2016-11-28, 15:01
Medlem
Kungens pastor fyller 50 år

Citat:
Jag brinner för tvärlyssnande samtal utan polemiserande med människor med olika åsikter och bakgrund.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kungafamiljens-pastor-fyller-50-ar/
Citera
2017-11-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiotiutangraenser
Tills dess att psalmbokens gåta är löst vill jag rekommendera er att gå in på Facebook profilen Per Skriffare. Ni kommer hitta en helt fascinerande redogörelse för ett lika avskyvärt som okristligt agerande med en oväntad koppling till högre makter.
Efter att jag själv gått igenom hela innehållet förstår jag inte hur inblandade personer undgått åtal.
Någon som vet mer om detta?

Hittade inget på Per Skriffare men däremot på en annan Facebookprofil. Hamid Kassar. Man tar sig för pannan! Vilken inpiskad människa i huvudrollen! Klart läsvärt!
Citera
2020-02-07, 06:11
Avstängd
Kanske allt intrigerande orsakade hans problem med pumpen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpBvPq/hovpredikanten-drabbad-av-hjartinfarkt
Citera
2020-02-07, 12:31
Medlem
Orgelnistens avatar
https://www.svenskdam.se/kungligt/victorias-prast-i-dodsdrama-ford-med-ambulans/

Citat:
– I lördags, den 1 februari, åkte jag in akut till S:t Görans sjukhus. Jag hade ett tungt tryck över bröstet och svårt att andas. Efter undersökningar misstänkte läkarna hjärtinfarkt och jag i ambulans till Nya Karolinska sjukhuset där hjärtinfarkten säkerställdes samt åtgärdades genom en så kallad ballongvidgning av det kranskärl som förorsakat infarkten. Jag har fått adekvat medicinering och eftervård på NKS samt vid hjärtintensiven på S:Görans sjukhus.
Citera
2020-07-08, 21:30
Medlem
Teleslingas avatar
Hur går det med turerna i hovförsamligen? Några nya skandaler?
Citera
2021-08-14, 18:35
Medlem
CarolynHaxs avatar
Enligt närvarolistan är överhovpredikanten biskop Jakob Dalman och pastor och ordinarie hovpredikant Michael Bjerkhagen närvarande vi Julians dop.
Citera
2021-08-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Enligt närvarolistan är överhovpredikanten biskop Jakob Dalman och pastor och ordinarie hovpredikant Michael Bjerkhagen närvarande vi Julians dop.
Båda verkade ha samma läggning. Så tramsiga de var under dopet, vilken cirkus.
Citera
2021-08-16, 10:36
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax

Jakob Dahlman vad i helvete var det för obehaglig sak
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in