Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Frimurare och medlem i Timmermansorden, ja då förstår jag varför han har kontakter högt upp i kyrkan och samhället som stöttar honom fastän han tydligen inte förtjänar det.
Jag hävdar fortfarande att hans utnämnande till hovpredikant och sedan kyrkoherde i hovförsamlingen även bör ha retat upp prästerna i församlingen och inte bara kyrkvärdar och förtroendevalda eftersom han tydligen är lika kontroversiell som den förre kyrkoherden. Någon av de andra prästerna bör ju rimligtvis också ha sökt kyrkoherdetjänsten men inte fått den pga avsaknad av höga kontakter i kyrka och samhälle. Nåväl allt är bara gissningar från min sida, jag känner inte till karln mer än det jag har läst mig till
Var det så att den förre pastorn var omstridd? I hovförsamlingen finns det inte flera präster i församlingen - utan det finns hovpastorer som tjänstgör någon/några gånger per år. Hovpastorerna utses så att alla stift ska finnas representerade. Sedan finns då MB som leder det dagliga arbetet tillsammans med kyrkvärdar etc. Över honom finns överhovpredikanten. Och över dem alla vakar HMK.