Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Att fetma är ett stort problem kan jag inte argumentera emot, men varje enskild individ ansvarar för sin egen hälsa. Det finns många människor som tränar och håller sig i form och som kan unna sig KFC då och då utan att det gör någon skada. De ska ju inte lida för att det finns tragiska fetton som inte kan lära sig självkontroll. Usch, jag vet att jag låter som en jävla fascist och jag avskyr när andra säger samma sak, men det är verkligen tröttsamt att lyssna på alla moralkärringar som gnäller om hur ohälsosamt det är. De kan få tycka det och de kan skita i att gå dit, men jag vill inte höra för det resulterar inte i ett skit att de gnäller och det leder bara till att man vill slå in pannbenet på dom. Låt mig få äta min jävla friterade kyckling bara och om du är ett misslyckat, tragiskt fetto som inte kan äta ett popcorn utan att gå upp 15 kg så är det faktiskt inte mitt problem.
Men jag kan köpa förslag som att kaloriinnehåll ska framgå tydligt och kanske till och med varningstexter om vad mycket fett och socker kan leda till för hälsoproblem. Kanske till och med förbjuda människor med BMI över 25 att käka där

Blir jäkligt sugen på KFC nu, vattnas i munnen.
Problemet med fetto utan självdisciplin är att de kommer kosta och kostar
staten miljarder kronor i sjukvård.
Så för att vi med disciplin ska få bättre andra samhällsfunktioner som vägar, skolor,
äldrevård, osv, så måste staten gå in och hålla fetton i öronen. Det handlar inte
om vad du och jag tycker om fetton alltså.