2014-02-06, 10:28
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Varför får jag inte äta på KFC för dig?
Är jag gnällig bara för att jag tycker att KFC (eller ett annat alternativ) borde ha funnits i Sverige sedan länge?

Lär dig läsa. Och håll sedan käften, Idiot!

Finns massor med kfc liknande ställen i sverige, ofta med liknande namn dessutom
Citera
2014-02-06, 11:38
Medlem
Trollishs avatar
Bara jag som tycker kfc är skit?

Maten är inte god.
Citera
2014-02-06, 11:46
Medlem
Folk verkar få för sig att om KFC öppnar så kommer andra saker att inte göra det. Om man inte gillar KFC - fine. Men då behöver man inte riktigt bry sig. "Det skulle kommit Taco Bell istället". Det är som att bli förbannad när man inte vinner drömvinsten på Lotto, utan mediokra 48 miljoner kronor.
Citera
2014-02-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godamonginsects
Har precis samma känsla. KFC är så otroligt hypat i Sverige, varför är det så??
Jag var själv likadan förut innan jag hade testat KFC, när jag väl testade så var det ett bra antiklimax. Dom friterar inte ens kycklingen vid beställning utan den ligger i ett värmeskåp tills någon beställer det, alltså som på McDonalds.

Bor utomlands nu och äter på KFC ibland för att flickvännen älskar det, jag tycker deras burgare och "chicken strips" är okej, kycklingklubborna och brösten är bara torra och tråkiga och man undrar varför man betalar 50kr+ för något man kan laga bättre hemma för 10kr.

Hade mycket hälldre sett att Sverige fick Taco Bell eller Wendys t.ex.

jo, jag bor själv utomlands just nu sen 1a november, har väl ätit på KFC 3-4 gånger på 3½ månad och de va för att jag har en KFC som ligger jätte nära och var som bakfyllemat när de inte fanns mat här hemma.. men brukar oftast beställa deras sandwich zinger, med en pommes och en corn on the cub isåfall, finns andra saker jag mkt hellre äter än KFC..

förutom Nando's som jag nämnde så var Taco Bell en sjukt bra idé, tacos och liknande mat är jävligt gott och jag ser så dåligt med sånt där i Sverige, har själv ätit på Taco Bell en gång bara då jag bara varit i USA en gång.. Wendys kan jag inte yttra mig om men jag ska äta där snart då jag har det häromkring också..
Citera
2014-02-06, 13:10
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish

Maten är inte god.
Åt det en gång i Tyskland, smakade skit enligt mig, åt bara 1 måltid så har inte riktigt testat allt, men föredrar burger king och Max.
Citera
2014-02-06, 13:24
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Vågar man hoppas på att detta blir en dörröppnare för bättre amerikanska kedjor som Domino's, Five Guys, In n out och Carl's Jr?

Det hoppas jag verkligen, KFC har jag aldrig provat men alltid velat göra det! Dock så tror jag inte att det kommer att smaka likadant som det gör i USA där det faktiskt är riktigt känt. När jag var i England så la jag mer än 50% utav mina pengar på Subway. Subway i Sverige kommer inte en i närheten utav den smaken som jag upplevde i England.

Misstänker att samma kommer att hända med KFC. Men som sagt, har aldrig provat i USA så jag lär nog aldrig få veta

Är dock taggad på att det ska öppna och kommer definitivt att testa!
Citera
2014-02-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Tyvärr är fetma inget litet problem. Nu är jag iofs positiv till KFC.

Om de friterar i sån där ny fettsnål olja, så är det inte ett dåligt alternativ.
Det är mest läsken som är onyttig på KFC.

Att fetma är ett stort problem kan jag inte argumentera emot, men varje enskild individ ansvarar för sin egen hälsa. Det finns många människor som tränar och håller sig i form och som kan unna sig KFC då och då utan att det gör någon skada. De ska ju inte lida för att det finns tragiska fetton som inte kan lära sig självkontroll. Usch, jag vet att jag låter som en jävla fascist och jag avskyr när andra säger samma sak, men det är verkligen tröttsamt att lyssna på alla moralkärringar som gnäller om hur ohälsosamt det är. De kan få tycka det och de kan skita i att gå dit, men jag vill inte höra för det resulterar inte i ett skit att de gnäller och det leder bara till att man vill slå in pannbenet på dom. Låt mig få äta min jävla friterade kyckling bara och om du är ett misslyckat, tragiskt fetto som inte kan äta ett popcorn utan att gå upp 15 kg så är det faktiskt inte mitt problem.

Men jag kan köpa förslag som att kaloriinnehåll ska framgå tydligt och kanske till och med varningstexter om vad mycket fett och socker kan leda till för hälsoproblem. Kanske till och med förbjuda människor med BMI över 25 att käka där
Citera
2014-02-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish

Maten är inte god.

Bara jag som inte bryr mig om vad du anser är gott eller inte?
Citera
2014-02-06, 14:28
Medlem
Stratocaster68s avatar
Hur lång tid bör det ta innan de öppnar i andra städer i landet än Stockholm såsom Göteborg, Malmö osv?
Citera
2014-02-06, 14:31
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Med tanke på att In 'n' Out och Five Guys inte ens har expanderat fullt ut i USA kommer det nog dröja åtskilliga år innan de ens dyker upp utanför staterna. Five guys har ju börjat lite smått där men ingen större expansion.

Five Guys finns ju nu mer i London däremot. In n Out kommer aldrig komma utanför USA, finns ju i bara 5 delstater eller så.
Citera
2014-02-06, 14:45
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Att fetma är ett stort problem kan jag inte argumentera emot, men varje enskild individ ansvarar för sin egen hälsa. Det finns många människor som tränar och håller sig i form och som kan unna sig KFC då och då utan att det gör någon skada. De ska ju inte lida för att det finns tragiska fetton som inte kan lära sig självkontroll. Usch, jag vet att jag låter som en jävla fascist och jag avskyr när andra säger samma sak, men det är verkligen tröttsamt att lyssna på alla moralkärringar som gnäller om hur ohälsosamt det är. De kan få tycka det och de kan skita i att gå dit, men jag vill inte höra för det resulterar inte i ett skit att de gnäller och det leder bara till att man vill slå in pannbenet på dom. Låt mig få äta min jävla friterade kyckling bara och om du är ett misslyckat, tragiskt fetto som inte kan äta ett popcorn utan att gå upp 15 kg så är det faktiskt inte mitt problem.

Men jag kan köpa förslag som att kaloriinnehåll ska framgå tydligt och kanske till och med varningstexter om vad mycket fett och socker kan leda till för hälsoproblem. Kanske till och med förbjuda människor med BMI över 25 att käka där

Blir jäkligt sugen på KFC nu, vattnas i munnen.

Problemet med fetto utan självdisciplin är att de kommer kosta och kostar
staten miljarder kronor i sjukvård.

Så för att vi med disciplin ska få bättre andra samhällsfunktioner som vägar, skolor,
äldrevård, osv, så måste staten gå in och hålla fetton i öronen. Det handlar inte
om vad du och jag tycker om fetton alltså.
Citera
2014-02-06, 15:21
Medlem
Kipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Nu kommer givetvis ni förespråkare börja tjata om "eget ansvar". Jo visst, så kan man se på det.
Men kan man göra något för att minska samhällsproblemen så är det alltid ett plus i kanten.
Det är ju bevisat gång efter annan att "eget ansvar" inte funkar. Folk skadar sig eller gör sig sjuka/feta/fattiga och sen skriker de efter hjälp och lägger skulden på allt utom sig själva. Och som det stod i Metro idag, behöver vi verkligen en snabbmatskedja till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in