2014-02-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Käkade KFC i Polen.
Gott men inget man äter varje dag, trevligt att kunna variera skräpmaten dom dagar man har ätardagar.

Väntar dock fortfarande på något revolutionerande i snabbmatsväg.
Pizza, hamburgare, korv, friterat.
Är det det bästa mänskligheten kommit på?

I Gbg finns Paprika salladsbar.

Gurka, tomat, isberg, tonfisk, räkor....samma gamla visa.

Nästan så man startar något eget snart.
Latinamerikanskt, afrikanskt..... finns hur mycket som helst.

Året är 2014 och det mest moderna är köttslamsor av gris (pulled pork)

Latinamerikanskt och afrikanskt! Gott! Finns på några ställen i Sthlm.
Vad är det för maträtter du tänker på när du startar eget?
Citera
2014-02-05, 14:42
Medlem
Cykelpedal-s avatar
Whyy whyy KFC? Inom samma kedja finns Taco Bell, tror de hade lyckats bättre i Sverige.
Citera
2014-02-05, 14:46
Medlem
Mattsson69s avatar
Åt KFC i Praha förra året, och det är inte så billigt som alla tror, och inte heller särskilt super välsmakande.

MEN du kan beställa en fet jävla hink fullproppad med 2-3 sorters vingar och blir du inte mätt så är du fan onaturlig.

Istället för att beställa bigtasty plusmeny + ngra cheese, funkar en hink bra.
Citera
2014-02-05, 14:47
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Ska vi tippa på att den första hamnar på antingen Vasagatan eller Kungsgatan i Stockholm?
Eller centralen.

Kul med lite annat fyllekäk!
Citera
2014-02-05, 14:48
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpedal-
Whyy whyy KFC? Inom samma kedja finns Taco Bell, tror de hade lyckats bättre i Sverige.

Det är ju helt klart nåt som också saknas, även om det finns en del tacohak i staden jag bor.
I samma kedja ingår väl också pizza hut? De har ju inte haft nån jätteframgång i sverige direkt. Kan vara det som gör att de har varit lite tvekande till ytterligare etablering.
Citera
2014-02-05, 16:06
Medlem
ViktorV1s avatar
En hink med vingar som fyllekäk lockar verkligen men allt faller på priset. Åt KFC för nåt år sen utomlands och fick typ betala 5-6 euro för en meny med 5 vingar, lite pommes och en dricka. Känns om det blir 60-70kr för motsvarande lär man inte dra dit ofta.
Citera
2014-02-05, 16:19
Medlem
KeanoManus avatar
Trevligt! Som en stor älskare av Amerikansk snabbmat så hoppas jag att det bara är den första i raden av nya snabbmatsimporter från det stora landet i väst.

Men som många redan varit inne på så brukar priserna vara löjligt höga i Sverige på snabbmat. Väldigt synd.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vore ju tråkigt om vi skulle få kedjor med pizzerior som ersätter de nuvarande pizzeriorna i sverige tycker jag.

Pizzorna från de stora Amerikanska kedjorna skiljer sig ganska mycket från de som finns på vanliga pizzerior.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är ju helt klart nåt som också saknas, även om det finns en del tacohak i staden jag bor.
I samma kedja ingår väl också pizza hut? De har ju inte haft nån jätteframgång i sverige direkt. Kan vara det som gör att de har varit lite tvekande till ytterligare etablering.

Att Pizza Hut inte har lyckats tror jag mycket beror på att de bara har etablerat sig i de centrala delarna av de allra största städerna än så länge. Om de hade öppnat lite restauranger i förorter eller mindre städer, det vill säga ställen där det är lättare att ta sig fram med bil, så tror jag att de hade lyckats mycket bättre. De hade då kunnat satsa på hemkörning, vilket är vad som gör de så framgångsrika i USA.
Citera
2014-02-05, 16:20
Medlem
Havremopedens avatar
Glad jag blir att Sverige lanserar KFC! Det var på tiden att den kom, riktigt god mat.

totally worth the money!
Citera
2014-02-05, 16:43
Medlem
Big Bosss avatar
Hade hellre sett att dom tog hit Taco Bell som finns inom samma företag som KFC, Yum Brands dvs de som äger Pizza Hut också.
Citera
2014-02-05, 16:44
Medlem
teflonpannan69s avatar
Det jag skulle önska vore ifall det kom fler snabbmatsställen som inte kör på samma standardkött som kablas ut överallt utan vågar göra hamburgarna själva.

Är så tråkigt att äta McDonalds, Max och Burgerking. När man väl går till ett lokalt gatukök får man ändå samma standardkött som i alla andra gatukök...

KFC är väl annars helt okej det med
Citera
2014-02-05, 16:49
Medlem
Trumpeters avatar
De få gånger jag käkat på KFC har jag inte blivit imponerad, men visst poppar ett ställe upp Stockholm kommer jag säkert att äta där. Åtminstone en gång.
Citera
2014-02-05, 16:57
Medlem
SilentVictorys avatar
Nej nej nej och åter nej.
Hoppas det kommer gå åt helvete för denna kedja i Sverige.

Såg även att det finns folk som hoppas att fler fritös-kedjor och snabbmatskedjor ska öppna.

Vill ni att svensken ska bli lika jävla fet som medelamerikanen?
Det kommer sluta med att sjukvårdskostnaderna skjuter i höjden, och resultat kommer bli att vi själva kommer få stå för vården i slutändan.

Ni måste väl för fan inse att det inte på något vis är bra med snabbmatskedjor i varenda gatuhörn?

Redan idag så ökar medelvikten hos svensken, och ju fler alternativ till fet mat, desto högre kommer vikten att bli.

Nu kommer givetvis ni förespråkare börja tjata om "eget ansvar". Jo visst, så kan man se på det.
Men kan man göra något för att minska samhällsproblemen så är det alltid ett plus i kanten.

Friterade pommes räcker gott och väl, all annan typ av fritering borde förbjudas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in