Trevligt! Som en stor älskare av Amerikansk snabbmat så hoppas jag att det bara är den första i raden av nya snabbmatsimporter från det stora landet i väst.
Men som många redan varit inne på så brukar priserna vara löjligt höga i Sverige på snabbmat. Väldigt synd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Vore ju tråkigt om vi skulle få kedjor med pizzerior som ersätter de nuvarande pizzeriorna i sverige tycker jag.
Pizzorna från de stora Amerikanska kedjorna skiljer sig ganska mycket från de som finns på vanliga pizzerior.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Det är ju helt klart nåt som också saknas, även om det finns en del tacohak i staden jag bor.
I samma kedja ingår väl också pizza hut? De har ju inte haft nån jätteframgång i sverige direkt. Kan vara det som gör att de har varit lite tvekande till ytterligare etablering.
Att Pizza Hut inte har lyckats tror jag mycket beror på att de bara har etablerat sig i de centrala delarna av de allra största städerna än så länge. Om de hade öppnat lite restauranger i förorter eller mindre städer, det vill säga ställen där det är lättare att ta sig fram med bil, så tror jag att de hade lyckats mycket bättre. De hade då kunnat satsa på hemkörning, vilket är vad som gör de så framgångsrika i USA.