2014-02-05, 17:10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej nej nej och åter nej.
Hoppas det kommer gå åt helvete för denna kedja i Sverige.

Såg även att det finns folk som hoppas att fler fritös-kedjor och snabbmatskedjor ska öppna.

Vill ni att svensken ska bli lika jävla fet som medelamerikanen?
Det kommer sluta med att sjukvårdskostnaderna skjuter i höjden, och resultat kommer bli att vi själva kommer få stå för vården i slutändan.

Ni måste väl för fan inse att det inte på något vis är bra med snabbmatskedjor i varenda gatuhörn?

Redan idag så ökar medelvikten hos svensken, och ju fler alternativ till fet mat, desto högre kommer vikten att bli.

Nu kommer givetvis ni förespråkare börja tjata om "eget ansvar". Jo visst, så kan man se på det.
Men kan man göra något för att minska samhällsproblemen så är det alltid ett plus i kanten.

Friterade pommes räcker gott och väl, all annan typ av fritering borde förbjudas.

Så fish and chips, falafel eller calamari ska förbjudas?

Jag gillar som sagt snabbmat men skulle gärna se mer variation. Det behövs helt klart lite mer snabbmat och jag tror det skulle finnas utrymme för att sälja lite nyttigare sådan dessutom.
Men förbjuda allt som är friterat förutom potatis?
Citera
2014-02-05, 17:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så fish and chips, falafel eller calamari ska förbjudas?

Jag gillar som sagt snabbmat men skulle gärna se mer variation. Det behövs helt klart lite mer snabbmat och jag tror det skulle finnas utrymme för att sälja lite nyttigare sådan dessutom.
Men förbjuda allt som är friterat förutom potatis?
Jajjamen. Allt ska bort.

Nej, så klart inte. Dumt val att skriva allt.
Men när man kommer till att börja ösa iväg friterad kyckling, friterade donuts, friterade snickers, friterade chokladstänger osv. Då går det för långt.
Citera
2014-02-05, 20:45
Medlem
Kan nog vara den sunkigaste snabbmaten jag någonsin käkat. Inte för att några av de stora hamburgerkedjorna är särskilt bra, men Kfc friterade kyckling tar nog priset.

Uppenbarligen finns det folk i Sverige som uppskattar det, grattis till er då.
Citera
2014-02-05, 21:46
Medlem
Tune-freaKs avatar
Det är så att det lilla fettot inombords hoppade till av lycka när jag hörde denna nyhet, så förbaskats gott med KFC! Allt jag önskar nu är att Sverige får upp ögonen för Panda Express, sedan kan jag bulka med ett leende på läpparna..!
Citera
2014-02-05, 22:02
Medlem
tror det kommer gå okej/bra för kfc.. européer eller iaf svenskar är ju helt tokiga i kfc, är helt galen hype kring de här bland svenskar så fort de ska till england eller annat land där de finns kfc.. sjukt överskattat är det..

ingen som känner till nandos? klår kfc med hästlängder, tom britterna själva tycker de, vore fint med en nandos här ist
Citera
2014-02-05, 22:07
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jajjamen. Allt ska bort.

Nej, så klart inte. Dumt val att skriva allt.
Men när man kommer till att börja ösa iväg friterad kyckling, friterade donuts, friterade snickers, friterade chokladstänger osv. Då går det för långt.

Vem tvingar folk att äta friterat då?
Citera
2014-02-05, 22:21
Medlem
Kommer gå skitbra. Fan vad glad jag är!!! Äntligen!!!
Citera
2014-02-05, 22:28
Medlem
wembis avatar
KFC´s mat består av kyckling. Skulle inte vi kunna fixa ett eget svenskt kycklinghak utan att blanda in USA i allt?
Kyckling och frityrolja finns ju redan sedan länge i landet.

Det borde ha funnits något liknande KFC i sverige sedan länge, men vi får väl som vanligt vänta på att någon amerikan ser det uppenbara behovet som vi inte ens själva vet om (fastän vi alla börjar dregla bara vi läser KFC).

Dåligt Sverige, mycket dåligt!
Citera
2014-02-05, 22:40
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Vågar man hoppas på att detta blir en dörröppnare för bättre amerikanska kedjor som Domino's, Five Guys, In n out och Carl's Jr?
Med tanke på att In 'n' Out och Five Guys inte ens har expanderat fullt ut i USA kommer det nog dröja åtskilliga år innan de ens dyker upp utanför staterna. Five guys har ju börjat lite smått där men ingen större expansion.
Citera
2014-02-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
KFC´s mat består av kyckling. Skulle inte vi kunna fixa ett eget svenskt kycklinghak utan att blanda in USA i allt?
Kyckling och frityrolja finns ju redan sedan länge i landet.

Det borde ha funnits något liknande KFC i sverige sedan länge, men vi får väl som vanligt vänta på att någon amerikan ser det uppenbara behovet som vi inte ens själva vet om (fastän vi alla börjar dregla bara vi läser KFC).

Dåligt Sverige, mycket dåligt!

Men skit i att äta där då, vad fan är problemet. Detta jävla gnäll. Ät din svenska moderatburgare på MAX och håll käften.
Citera
2014-02-05, 23:08
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Men skit i att äta där då, vad fan är problemet. Detta jävla gnäll. Ät din svenska moderatburgare på MAX och håll käften.

Varför får jag inte äta på KFC för dig?
Är jag gnällig bara för att jag tycker att KFC (eller ett annat alternativ) borde ha funnits i Sverige sedan länge?

Lär dig läsa. Och håll sedan käften, Idiot!
Citera
2014-02-06, 01:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Vad tycker vi om det? Själv hade jag föredragit Wendys eller nåt annat burgarhak
Är väl trevligt att det kommer något nytt till Sverige. Hamburgerhak finns det dussinet av i varenda stad redan så fler hamburgerhak skulle inte tillföra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in