Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Teflontejpa?
Lägga kraftig presenning från skruven, över botten, upp på väggen till taket och runt en stång som kan snurras för att spänna upp presenningen.
Det hjälper nog inte hur halt det än är, pelletsen hänger ihop i sig själv liksom så det verkar inte vara glidning mot underlaget som är tricket. Annars så har jag både lackat botten och sprayat lacken med teflonspray men det hjälpte alltså inte. Presenningidén har jag också varit inne på men det blir rätt trixigt i mitt förråd, skruven går på diagonalen genom förrådet så den vore lite i vägen för presenningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Logoped
En vibrator såsom en för betong lär nog bara packa ihop pelletsen än mer. Sen kan jag garantera att det inte kommer funka med en från jula, de måste man nämligen knacka till lite för att de ska börja vibrera.
Skulle nog hellre satsat på något som ligger på ytan och kanske dras lite fram och åter av en tryckluftcylinder eller vindrutetorkarmotor typ.
Vore jag TS skulle jag kolla på
http://pellets.info där är problemet garanterat redan löst.
Ja, skrapa på ytan låter mycket effektivare än vibrering. Vibratorn skulle nog behöva vara så kraftig att den kan väcka döda om pelletsen ska röra på sig. Man kan t o m bygga med helt plan botten och släppa lös en s.k.
mullvad som åker runt och suger upp pellets från ytan och spottar ut den i en mindre mellanbehållare.