• 1
  • 2
2014-02-03, 18:27
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ett café i Gamla stan i Stockholm har kackerlackor i köket och förvarar giftiga städmedel i utrymmen där livsmedel också hanteras. Det är tredje gången på tre år som caféet kritiseras vid en miljökontroll.

Citat:
Caféet har nu fram till på torsdag på sig att åtgärda bristerna eftersom miljö- och hälsoskyddsnämnden anser att bristerna är så allvarliga att ”de medför stora risker för konsumenterna”.

Källa: http://www.dn.se/sthlm/cafe-i-gamla-...konsumenterna/

Är det någon som vet vilket Café det rör sig om? Erfarenheter från stället?
Citera
2014-02-03, 18:31
Medlem
Bombaysapphires avatar
Ingen aning om vilket ställe det är eller hur det är där, men min erfarenhet från restaurangbranschen i övrigt är att det ser ut så på var och varannat ställe.
Citera
2014-02-03, 20:13
Medlem
https://service.stockholm.se/Open/Mi...ktionList.aspx

Kladdkakan på Stora Nygatan...
Citera
2014-02-03, 20:20
Bannlyst
Enligt sidan som länkades till tidigare i tråden så blev "Cafe kladdkakan" på Stora Nygatan 32 en anmärkningen vid en inspektion den 28 och 29 januari. Bland annat för skadedjur.
Citera
2014-02-03, 20:41
Medlem
Sardinbruss avatar
Usch, Gamla stan känns som en extra trist plats att ha grisiga hyresgäster i, hela stadsdelen är ju i princip samma hus.

Någon som har varit på nämnda café? Har gått förbi tusen gånger om men aldrig tänkt på att det sett värre ut än andra ställen.
Citera
2014-02-03, 21:38
Medlem
Haubits77Bs avatar
Hette Kladdkakan något annat tidigare?
Citera
2014-02-03, 22:46
Medlem
BiskopWestrings avatar
http://www.ratsit.se/9697382464-Cafe...n_Handelsbolag
Dom två ägarna har två bolag , bla import av livsmedel och byggmatrial!!!
Senast redigerad av BiskopWestring 2014-02-03 kl. 22:48.
Citera
2014-02-03, 23:53
Medlem
iwlss avatar
Ett gulligt par vid namn Abdallah, å så fint.
Citera
2014-02-04, 09:02
Medlem
fuzemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Usch, Gamla stan känns som en extra trist plats att ha grisiga hyresgäster i, hela stadsdelen är ju i princip samma hus.

Någon som har varit på nämnda café? Har gått förbi tusen gånger om men aldrig tänkt på att det sett värre ut än andra ställen.

Jag har fikat där tre gånger, lyckligtvis drack jag bara kaffe men blev ändå äcklad nu. Ser absolut inte illa ut på caféet så man misstänker något. Dock på den tiden man jobbade i gamla stan och var runt i diverse lokaler... Urk säger jag bara
Citera
2014-02-04, 10:48
Medlem
Jokerswes avatar
Jag tcker Gamla Stan rent generellt är jävligt äckligt och smutsigt. Kan säga att man sätter inte foten där frivilligt i första tag.
Men dessvärre så förekommer dessa typer situationer oftare än vad vi vet om. Ibland så är det bäst att inte veta något alls.
Citera
2014-02-04, 11:34
Medlem
TotalyMoos avatar
Om det är Kladdkakan är jag inte förvånad alls. Åt där för något år sedan och både maten och drycken var horribel. Min sallad var inte ens ordentligt avsköljd utan hade både smuts på sig och en stor mängd avrunnet ofräscht vatten i botten av min talrik.

Otrevlig personal var det också.
Citera
2014-02-04, 11:51
Medlem
Gick förbi där nyss. Konstaterar direkt att det är många som inte läser på FB
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto