Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-03, 07:54
  #1
Medlem
SchmiDt-s avatar
Hej! Jag har ett problem just nu, jag hade köpt en ny bärbar som har Windows 8. Men jag uppgraderade den till 8.1, men då kom problemet att upplösningen vid spelen inte funkade mer som det skulle.

Jag har 1920x1080, jag ställer in spelet på samma, men när spelet startar så ser jag typ bara vänstra hörnet av spelet? Som att bilden blir jätte stor. Jag ser inte hela bilden. Bör jag kanske testa installera om drivrutinerna bara? Eller är det Windows 8.1 som inte stöder spelet just nu?

Jag har testa två stycken spel och båda har samma problem.
Citera
2014-02-03, 15:04
  #2
Medlem
ErkkiErkkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchmiDt-
Hej! Jag har ett problem just nu, jag hade köpt en ny bärbar som har Windows 8. Men jag uppgraderade den till 8.1, men då kom problemet att upplösningen vid spelen inte funkade mer som det skulle.

Jag har 1920x1080, jag ställer in spelet på samma, men när spelet startar så ser jag typ bara vänstra hörnet av spelet? Som att bilden blir jätte stor. Jag ser inte hela bilden. Bör jag kanske testa installera om drivrutinerna bara? Eller är det Windows 8.1 som inte stöder spelet just nu?

Jag har testa två stycken spel och båda har samma problem.

Har du de senaste drivrutinerna till grafikkortet? Är skrivbordet inställt på att köra 1920x1080 eller har upplösningen kanske ändrats efter att du uppdaterade. Har du de senaste drivrutinerna så rekommenderar jag att du laddar ner dem igen och när du installerar dem så väljer du avancerat och clean install om det är ett amd kort. Är det ett nvidia kort så väljer du också avancerat men motsvarande ren installation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback