2014-02-02, 19:00
Bannlyst
Ni får två alternativ av Gud. Antingen får ni veta vem som mördade Palme samt motiv eller så får ni alternativet att återuppleva honom. Vad väljer ni? Är det moraliskt rätt att välja alternativ ett? Hade ni kunnat motstå frestelsen över vem som egentligen är gärningsmannen?
Citera
2014-02-02, 19:02
Medlem
erra62s avatar
Gud finns inte, därför faller hela frågeställningen.
Citera
2014-02-02, 19:15
Medlem
Plastplupps avatar
Om vi nu ponerar att Gud finns skulle jag välja alternativ ett. Inte för att jag är speciellt nyfiken utan för att av de två alternativen som finns att välja på är det minst sämst.

Han har varit död så länge så jag vet faktiskt inte vad han skulle kunna tillföra om han började leva igen.
Citera
2014-02-02, 19:19
Medlem
Vem skulle vilja återuppliva en kommunist? Därav så hade jag valt att få reda på vem som mördade honom.
Citera
2014-02-02, 21:33
Medlem
Jag hade återupplivat honom, och därmed gjort ett försök till bevis för människan att gud finns.

Nu är jag dock ateist, så något sådant lär inte hända
Citera
2014-02-02, 21:38
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Jag skulle återuppliva honom och sen frågat han vem mördaren var.
Han kanske inte uppfattade det, men det är en risk man får ta.
Sen skulle vi tillsammans byggt upp socialdemokratin till någonting som betyder nåt igen.

Men först skulle jag fråga gud om Krille P kunde återupplivas istället Och blivit alkis på heltid.
Skulle vara roligare än att rädda Sverige från giriga utsugare.
Citera
2014-02-02, 22:01
Medlem
Sten.huggarns avatar
Gud existerar inte -> Invalid question.
Citera
2014-02-02, 23:53
Medlem
derivats avatar
Alternativ ett för jag är så förbannat nyfiken, men det känns lite omoraliskt.

Likadant med Roswell. Vill se den där väderballongen krascha, även på bekostnad av människoliv
Citera
2014-02-03, 13:16
Medlem
shitmagnets avatar
Frågan är väl vad jag skulle göra med den vetskapen om vem som mördade honom och varför. Skulle jag hämnas? Nej. Skulle jag bli lyckligare av att bära på information som ingen annan har? Nej.
Däremot skulle en god människas återuppståndelse snart få mig att glömma mordet på densamme samt eventuella negativa känslor kring det.

Å andra sidan tror jag mer på att chansen är större att jag hittar en "Phoenix down" eller lär mig magin "Life" än att jag skulle träffa på någon sorts gud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in