2014-02-02, 12:30
Medlem
Brutes avatar
Jag har gjort den obehagliga upptäckten att inlägg man postar på Flashback, även kan publiceras på andra nätforum. Travelforum är det jag upptäckt, finns det fler?

Travelforum är ju ett fristående reseforum, där folk kan regga sig utan koppling till FB.
Faller användarna på Travelforum under FB:s regler 1.06 och 1.07, eller vad gäller?
Och är det skillnad på poster och dess postare i det forumet om inlägget är postat där, eller om det är postat på FB, men publicerat även på TF?

TF exempel:
http://www.travelforum.se/f1938229/soker-private-security-gadgets-prylar-elektronik-i-bangkok

//Brute
Citera
2014-02-04, 18:25
Medlem
Vill bumpa denna.

Användaren här är 16 år. Omfattas användaren av Flashbacks åldersgräns?

(FB) Åldersgräns på hotell på Gran Canaria
Citera
2014-02-04, 20:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Vill bumpa denna.

Användaren här är 16 år. Omfattas användaren av Flashbacks åldersgräns?

(FB) Åldersgräns på hotell på Gran Canaria
Verkar inte stå någonting om någon åldersgräns på Travel Forum vilket borde betyda att det borde vara lugnt så länge användaren bara är medlem där. Är han dessutom medlem på flashback kan det ju däremot bli problem.
Citera
2014-02-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Verkar inte stå någonting om någon åldersgräns på Travel Forum vilket borde betyda att det borde vara lugnt så länge användaren bara är medlem där. Är han dessutom medlem på flashback kan det ju däremot bli problem.
Men sker inte detta automatiskt? Blir väldigt luddigt med reglerna tycker jag. Eller jag kanske har missuppfattat hur det funkar?

Men den berörda användaren har skrivit i en annan tråd också. Blir han avstängd på FB då för att han just skrev i en tråd utanför TF eller hur blir det egentligen? Gäller Flashbacks regler inte i TF?
Citera
2014-02-04, 20:14
Medlem
robomans avatar
Jag VET absolut inget om det, men jag tycker att det ser ut som att man kan posta trådar via travelforum som då enbart syns på travelforum. Men kan man posta svar via travelforum på en tråd som startats på flashback?

Nej det där upplägget har jag ingen koll på. Jag ska sluta skriva nu. Punkt.
Citera
2014-02-04, 23:59
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
(FB) Flashback speglat på Travel forum?
Citera
2014-02-05, 06:40
Administrator
admins avatar
För att kunna posta inlägg på Flashback måste man först godkänna reglerna här. De flesta som är medlemmar på Travel Forum är även medlemmar på Flashback. Man kan inte posta inlägg på Travel Forum, som visas på Flashback, utan att vara medlem även här.

Lite bakgrund till Travel Forum finns här:

(FB) 10-10-10: Travel Forum öppnar på söndag | Flashbacks nya reseforum

Det finns inga andra webbsidor där Flashback samarbetar gällande innehållet. Det har funnits sidor som kopierat innehållet, men dessa har varit scams som ganska snabbt försvunnit.

admin
Citera
2014-02-05, 18:51
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
För att kunna posta inlägg på Flashback måste man först godkänna reglerna här. De flesta som är medlemmar på Travel Forum är även medlemmar på Flashback. Man kan inte posta inlägg på Travel Forum, som visas på Flashback, utan att vara medlem även här.

Lite bakgrund till Travel Forum finns här:

(FB) 10-10-10: Travel Forum öppnar på söndag | Flashbacks nya reseforum

Det finns inga andra webbsidor där Flashback samarbetar gällande innehållet. Det har funnits sidor som kopierat innehållet, men dessa har varit scams som ganska snabbt försvunnit.

admin

Tack för det ena svaret i alla fall.
Men fortfarande känns det si så där, med sammankoppling av två olika forum.
Inte bara för att det ju som tråden visar finns en hel del oklarheter gällande regler.
Även att det bäddar för självoutning av misstag, om man t ex loggar in på TF och postar bilder och detaljerade texter, som man glömmer att det görs med samma nick som man använder på FB, där man kanske vill vara anonym med sin övriga posthistorik.

Nej, starta gärna fler verksamheter, men mixa inte med FB, där användares integritet är det viktigaste. Det finns liksom ingen vinst i att korskoppla de.

//Brute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in