Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-04, 18:15
  #1
Medlem
Någon som vet vad åldersgränsen på AC Hotel Iberia Las Palmas är? Hade tänkt åka dit i sommar, är 16 år.
Citera
2014-02-04, 18:39
  #2
Medlem
Tror det ska vara lugnt om du betalat i förväg. Vet dock ej med all säkerhet.
Ring hotellet och hör efter, det hade jag gjort.
Du borde skriva att din bror som är 16 undrar... nu har du avslöjat att du är en omyndig liten grabb. Du kommer bli avstängd och tråden kommer säkert hamna i papperskorgen.
Citera
2014-02-04, 18:40
  #3
Medlem
Ensamhet.s avatar
När började du bry dig om åldersgränser?

__________________
Senast redigerad av Ensamhet. 2014-02-04 kl. 18:43.
Citera
2014-02-04, 18:59
  #4
Medlem
Brukar inte vara problem i spanien men säkrare att kolla med hotellet. Varför åker du till den ön på sommaren då det är både långt och lågsäsong??
Citera
2014-02-04, 19:01
  #5
Medlem
Varför åker man när man är 16år? Klart dem bryr ju sig inte i barerna, men ändå
Citera
2014-02-04, 19:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Brukar inte vara problem i spanien men säkrare att kolla med hotellet. Varför åker du till den ön på sommaren då det är både långt och lågsäsong??

Det är varmare på Gran Canaria på sommaren än på vintern. Det är även högsäsong bland tyskar, holländare och engelsmän.
Bara vi skandinaver som är märkliga nog att åka på vintern när det är 12 grader ute om kvällarna.
Citera
2014-02-05, 19:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GietteBra
Det är varmare på Gran Canaria på sommaren än på vintern. Det är även högsäsong bland tyskar, holländare och engelsmän.
Bara vi skandinaver som är märkliga nog att åka på vintern när det är 12 grader ute om kvällarna.


Jasså det säger du , nåväl jag har ju bara bott och levt på ön i drygt 4 år , året runt så vad vet jag?

Det är inte bara varmt på sommaren, det är sirroccotid med heta vindar stark kokhet blåst, uv index i början juli som ger brännblåsor efter 30 min i solen. Inte jättetrevligt och varför man väljer flyg i 5-6 tim i lågsäsong i stället för 2,5 till europa Spanien inte minst , Menorca Mallora , Ibiza, costa de la luz , costa tropical som exempel där det ÄR högsäsong i juli augusti -övergår mitt förstånd.
Har aldrig upplevt + 12 grader på den södra delen på 15 år inkuderat de 4 bofasta åren.
Citera
2014-02-05, 21:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Jasså det säger du , nåväl jag har ju bara bott och levt på ön i drygt 4 år , året runt så vad vet jag?

Det är inte bara varmt på sommaren, det är sirroccotid med heta vindar stark kokhet blåst, uv index i början juli som ger brännblåsor efter 30 min i solen. Inte jättetrevligt och varför man väljer flyg i 5-6 tim i lågsäsong i stället för 2,5 till europa Spanien inte minst , Menorca Mallora , Ibiza, costa de la luz , costa tropical som exempel där det ÄR högsäsong i juli augusti -övergår mitt förstånd.
Har aldrig upplevt + 12 grader på den södra delen på 15 år inkuderat de 4 bofasta åren.

Har också bott på södra delen av ön under en viss del av mitt liv, men vad vet jag?
Upplevde dock under 12 grader på nätterna under januari och detta var mindre än 15 år sedan.
Här är en tabell över klimatet på Gran Canaria under hela året:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gran_Canaria#Klimat
Så vi båda har väl rätt, det är varmare under sommaren.
Håller dock med om varför man inte väljer en kortare sträcka att åka (+ att det är mycket finare och varmare vatten i medelhavet och folket är trevligare än rövhålsbonnespanjorerna på GC)
Sedan skrev jag också vilka nationer jag talade om högsäsong för och jag nämnde inte svenskar där.
Citera
2014-02-06, 13:04
  #9
Medlem
Talade om klimatet , personligheten hos bofasta personer på öarna har jag upplevt som några av de trevligaste människor jag träffat.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2312226

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback