Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-02-02, 12:09
Medlem
Hej!

Som de flesta andra som förhoppningsvis kommer spana in denna tråd lyckades jag + ngra kompisar fixa biljetter till Tomorrowland 2014 (GJ biljetter med boende på themed hotel "The Hotel" vecka 2 fyi). Så nu när man lyckats bli av med sina besparingar kommer man ju till nästa steg i planeringen; hur man försäkrar sig tillgång till lite extra najs på festivalområdet. Då vi inte får tillgång till dreamville kan jag tänka mig att det blir svårare (ingen erfarenhet men ser framför mig att dreamville är rena persiska marknaden när det gäller droger). Så hade kanske tänkt flyga ner med lite mdma/E nerpackat i bagaget sen in under pungen/i skon för att komma in genom porten. Kan hundar lukta till sig piller? Någon som har tidigare erfarenheter som kan säga om det är en dum ide eller inte? Tjack hade ju varit najs också men skulle aldrig våga flyga med det...

Alternativt tar man och åker ner en dag tidigare och letar upp kran där. Men jag har ingen aning vart man ska börja leta som turist i Amsterdam. Som många andra vill jag bara inte komma dit och i slutändan stå tomhänt, men även inte ta för stora onödiga risker!

Jag kan väl inte vara den enda som tänker i dessa baner så låt idéerna flöda!

(För er skeptiker så är jag inte ny på forumet, läst det i +10 år, men aldrig riktigt haft skäl till att skriva)
Citera
2014-02-02, 12:34
Medlem
Jag kan lova dig att om du väl stöter på en hund så kommer den kunna sniffa till sig både tjack,MDMA och E. Varför ska du ta med dig från Sverige? Det är verkligen inte svårt att få tag på droger i Amsterdam, det är snarare så att drogerna hittar dig och inte tvärt om! Fråga runt bland folk på klubbar eller någon skön taxichaufför akta dig dock för afrikanerna vid red light distrikt då deras favoritsyssla här i livet är att blåsa turister på alla möjliga sätt! Tror inte att det kommer vara speciellt svårt att hitta droger på själva festivalen heller, det är ju trots allt tomorrowland vi snackar om
Citera
2014-02-02, 12:38
Medlem
Att ta med sig droger från Sverige är det onödigaste du kan göra på Tomorrowland, det är i princip öppen marknad där (både inne på festivalområdet och campingen, talar utav egen erfarenhet nu).
Citera
2014-02-02, 12:58
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George-Orwell
Hej!

Som de flesta andra som förhoppningsvis kommer spana in denna tråd lyckades jag + ngra kompisar fixa biljetter till Tomorrowland 2014 (GJ biljetter med boende på themed hotel "The Hotel" vecka 2 fyi). Så nu när man lyckats bli av med sina besparingar kommer man ju till nästa steg i planeringen; hur man försäkrar sig tillgång till lite extra najs på festivalområdet. Då vi inte får tillgång till dreamville kan jag tänka mig att det blir svårare (ingen erfarenhet men ser framför mig att dreamville är rena persiska marknaden när det gäller droger). Så hade kanske tänkt flyga ner med lite mdma/E nerpackat i bagaget sen in under pungen/i skon för att komma in genom porten. Kan hundar lukta till sig piller? Någon som har tidigare erfarenheter som kan säga om det är en dum ide eller inte? Tjack hade ju varit najs också men skulle aldrig våga flyga med det...

Alternativt tar man och åker ner en dag tidigare och letar upp kran där. Men jag har ingen aning vart man ska börja leta som turist i Amsterdam. Som många andra vill jag bara inte komma dit och i slutändan stå tomhänt, men även inte ta för stora onödiga risker!

Jag kan väl inte vara den enda som tänker i dessa baner så låt idéerna flöda!

(För er skeptiker så är jag inte ny på forumet, läst det i +10 år, men aldrig riktigt haft skäl till att skriva)

Varför valde ni hotell? Campingen är hela grejen med festivalen. Droger på campingen är hur enkelt som helst att få tag på och väldigt billigt. Utbudet är stort. Men jag har ingen aning om hur det ser ut i stan, såg hundar och poliser EN gång . Men ta inte med er från Sverige väldigt onödigt.
Citera
2014-02-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelicious
Varför valde ni hotell? Campingen är hela grejen med festivalen. Droger på campingen är hur enkelt som helst att få tag på och väldigt billigt.

Det blev hotel för jag ville säkra biljetterna istället för att chansa den 14e. Jag har förstått att biljetterna går på 20 minuter efter att man suttit och köat online i flera timmar. Poolarna har heller aldrig varit på festival och de övertygade mig om att det kan vara najs med säng & egen dusch om man ska orka med...

Summa summarum låter det ju som om det är lätt att få tag på där, men iom att det är första gången dit så vill man ju vara säker! Har varit på Sensation i Köpenhamn två år och där har det varit skit svårt att få tag på ngt tyngre väl innanför portarna.

Är det omöjligt för folk som inte har tillgång till Dreamville att ta sig in? Kan folk som har tillgång till dreamville komma & gå hurusom eller?
Senast redigerad av George-Orwell 2014-02-02 kl. 18:56.
Citera
2014-02-02, 19:43
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:
Det blev hotel för jag ville säkra biljetterna istället för att chansa den 14e. Jag har förstått att biljetterna går på 20 minuter efter att man suttit och köat online i flera timmar. Poolarna har heller aldrig varit på festival och de övertygade mig om att det kan vara najs med säng & egen dusch om man ska orka med...

Summa summarum låter det ju som om det är lätt att få tag på där, men iom att det är första gången dit så vill man ju vara säker! Har varit på Sensation i Köpenhamn två år och där har det varit skit svårt att få tag på ngt tyngre väl innanför portarna.

Är det omöjligt för folk som inte har tillgång till Dreamville att ta sig in? Kan folk som har tillgång till dreamville komma & gå hurusom eller?

Förstår hur du menar med duschar och så, men det är såå jävlla skön stämning på campingen.

På dreamville är det bara att gå runt och fråga vem som helst.. Du kommer inte in på dreamville om du inte bor på campingen (om du inte klättrar över stängslet) Vi som bor på dreamville kan gå in och ut hur som helst.
Citera
2014-02-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelicious
Förstår hur du menar med duschar och så, men det är såå jävlla skön stämning på campingen.

På dreamville är det bara att gå runt och fråga vem som helst.. Du kommer inte in på dreamville om du inte bor på campingen (om du inte klättrar över stängslet) Vi som bor på dreamville kan gå in och ut hur som helst.

Så om man träffar nån skön kran som bor på campingen kan denne gå och hämta? Var väl egentligen min tanke. Aja, jag kanske gör det mer komplicerat för mig än vad som behövs då ni alla säger att det skall vara lättfixat oavsett! :P
Citera
2014-02-02, 22:04
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:
Så om man träffar nån skön kran som bor på campingen kan denne gå och hämta? Var väl egentligen min tanke. Aja, jag kanske gör det mer komplicerat för mig än vad som behövs då ni alla säger att det skall vara lättfixat oavsett! :P

Ja, såklart att det går. Bara att gå runt och fråga varenda jäkel.
Citera
2014-02-02, 23:11
Medlem
Om jag skulle dit hade jag nog kört på E/mdma och cannabis såklart även lite alkohol. Polare som var där sa att det fanns stor tillgång på gräs på festivalområde och förmodligen annat med och vakterna brydde sig inte. Så är rätt onödigt att ta med sig ifrån Sverige.
Citera
2014-02-03, 14:00
Medlem
Tjenare

Jag blev intresserad av detta. När är det? Datum? Var köpa biljetter? Ticnet antar jag.
Citera
2014-02-03, 17:11
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RC-stekarn
Tjenare

Jag blev intresserad av detta. När är det? Datum? Var köpa biljetter? Ticnet antar jag.

http://www.tomorrowland.com/globaljourney/
Citera
2014-02-04, 22:06
Medlem
snickarstickans avatar
jag va där förra året.. fixade ingenting på campingen men inne på festivalområdet.
Det var inga problem alls.. folk man prata med börja ringa folk och springa runt typ..
men rekomenderar inte mainstage där blev vi blåsta.. men vid de mindre scenerna va det tunga grejer.
Onödigt att ta risken att ta med sig genom "kontrollen" på väg in till festivalen då de kan finnas hundar (träffade nån tysk å hans polare hade blivit gripna pga hundar). själv såg jag inga hundar och poliserna stod mot staketet och solade.. dom står nog mest där för att skrämma folk och rycka in ifall de blir nå slagsmål skulle jag tro.. Men några tar dom säkert bara för att det ska se bra ut i polissyfte..
Cannabis tycker jag känns som en onödig risk då de luktar mkt å iaf på campingen gick vakter runt å lukta på diverse rullade cigg( granntältet råka ut för de men dom rullade sina egna cigg)..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in