2014-02-02, 11:43
Medlem
Tjenare!

Var på vårdcentralen för 3dagar sedan, jag fick då utskrivet "lymecylne actavis 300mg" Tror det är Tetralysal, fast med annat namn kanske, vet inte riktigt. Fick även en krämutskriven "fin Acea gel 15%" Hörde att ingrediserna är väldigt lika skinorens, och kliar som fan som jag läst att det gör med skinoren ochså den första halvtimmen. Men iallafall, nu på dag 3, så ser det rent ut sagt FÖRJÄVLIGT ut, alla finnarna är sjukt röda, vissa kanske e större, man ser dom helt enkelt MYCKET mera, och trivs inte alls med detta.... Brukar ju ofta höra att, om finnarna blir störe, så är det för det funakr och det rengörs. Men dom här blir inte gula, och snart redo för att tas bort. Dom blir bara illröda, och större känns det som... Men är det för att det FUNKAR om det ska, eller är det för en allergisk reaktion?

Tackar
Citera
2014-02-03, 09:53
Medlem
En del svär vid Finacea, en del blir värre, dvs rödflammig och det svider. Det är ju trots allt en acid.

För mig fungerar den superbra, huden blir jättefin. Och jag har aldrig upplevt att det svider eller kliar eller dylikt.

Gå tillbaks till läkaren och fråga om detta är normalt eller om du bör testa nåt annat. Innan dess kanske du bör sluta att smörja på den. Eller åtminstonde endast smörja på den endast 1 gång per dag om du nu smörjer 2 ggr.

Den enes mirakelmedel kan vara den andres mardröm. Som tur är finns det ju rätt mycket annat att prova.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in