Hej!
Många av er känner nog inte igen mig från träningstrådarna då jag mest hänger inne på fotbollsforumet. Jag har i vilket fall hängt rätt mycket här i tystad och mer beskådat än skrivit, så ni är inte helt obekanta för mig.
Jag väljer att starta en journal då jag har tagit min träning till en seriösare nivå än tidigare och för att jag vill ha mer koll på mina framsteg/baksteg. Jag har för några veckor sedan börjat deffa så kan vara kul att se hur man ligger till styrkemässigt när det är klart.
Om mig:
Personbästan:
Schema:
Kost:
Mått:
Ska bli kul att få skriva lite, få se hur länge jag orkar. Vissa dagar kommer jag har mycket med skolan, så under vissa perioder kanske det blir lite mindre inlägg men skall försöka snitta åtminstone en post om dagen är. Undrar ni något/vill tipsa om något är det bara att hojta till. Kan slänga upp lördagens pass i nästa inlägg. Har vilodag imorgon.
Många av er känner nog inte igen mig från träningstrådarna då jag mest hänger inne på fotbollsforumet. Jag har i vilket fall hängt rätt mycket här i tystad och mer beskådat än skrivit, så ni är inte helt obekanta för mig.
Jag väljer att starta en journal då jag har tagit min träning till en seriösare nivå än tidigare och för att jag vill ha mer koll på mina framsteg/baksteg. Jag har för några veckor sedan börjat deffa så kan vara kul att se hur man ligger till styrkemässigt när det är klart.
Om mig:
Fyller snart 19år, går sista året på gymnasiet, har tränat på gym i snart 2år, varav 1.5 år ganska seriöst. Innan dess var det hockey som gällde. Jag är i detta nu ca 182-183cm lång och har en morgonvikt på 83kg.
Personbästan:
Bänkpress: 105kgx1 reps
Knäböj: 110kgx8
Marklyft: N/A
Knäböj: 110kgx8
Marklyft: N/A
Schema:
Dag 1: Bröst/axlar
Dag 2: Rygg/biceps
Dag 3: Ben/triceps
Dag 4: Vila
Körde tidigare triceps tillsammans med bröst och axlar men valde att slopa det då passet blev alldeles för långt för min smak. Jag tränar för volym så jag brukar alltid sikta på runt 8 reps med 4 sets. Tycker det har fungerat bra hittills.
Dag 2: Rygg/biceps
Dag 3: Ben/triceps
Dag 4: Vila
Körde tidigare triceps tillsammans med bröst och axlar men valde att slopa det då passet blev alldeles för långt för min smak. Jag tränar för volym så jag brukar alltid sikta på runt 8 reps med 4 sets. Tycker det har fungerat bra hittills.
Kost:
Deffar för tillfället, räknar ej kalorier, tycker det fungerar bra att köra på fingertoppskänsla. Blir väl i runda slängar två portioner husmanskost om dagen, 1dl vassle, 0.5dl kasein, Omega 3 kapslar och tonfisk. Lite mer än 200g protein om dagen.
Mått:
20 januari 2013
Vikt: 82kg
Midja: 88cm
Överarm ospänd: 32cm
Överarm spänd: 36cm
Vader: 38cm
Underarm: 31cm
Bröst: 98cm
Lår: 55cm
Axlar: 114cm
2 februari 2014
Vikt: 83kg
Midja: 85-86cm
Överarm ospänd: 36cm
Överarm spänd: 40cm
Vader: 39cm
Underarm: 33cm
Bröst: 102cm
Lår: 60cm
Axlar: 123cm
Som ni ser har jag blivit lite större sen ett år tillbaka och har även lite lägre fettprocent just nu om man jämför med då.
Har svårt att uppskatta sånt själv men vet att det är under 15% i vilket fall. Skulle kanske tro 13%. Målet för deffen är att hamna under 10% och att inte försöka gå under 80kg.
Vikt: 82kg
Midja: 88cm
Överarm ospänd: 32cm
Överarm spänd: 36cm
Vader: 38cm
Underarm: 31cm
Bröst: 98cm
Lår: 55cm
Axlar: 114cm
2 februari 2014
Vikt: 83kg
Midja: 85-86cm
Överarm ospänd: 36cm
Överarm spänd: 40cm
Vader: 39cm
Underarm: 33cm
Bröst: 102cm
Lår: 60cm
Axlar: 123cm
Som ni ser har jag blivit lite större sen ett år tillbaka och har även lite lägre fettprocent just nu om man jämför med då.

Ska bli kul att få skriva lite, få se hur länge jag orkar. Vissa dagar kommer jag har mycket med skolan, så under vissa perioder kanske det blir lite mindre inlägg men skall försöka snitta åtminstone en post om dagen är. Undrar ni något/vill tipsa om något är det bara att hojta till. Kan slänga upp lördagens pass i nästa inlägg. Har vilodag imorgon.