Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-02-14, 17:22
  #73
Medlem
Akrypterads avatar
Någon som har Fup på detta ?
Citera
2022-07-23, 21:13
  #74
Medlem
wpus avatar
FUP Vapensamlaren i Värnamo. 281 sidor, det mesta är beslagsprotokoll.
Citera
2022-08-29, 12:06
  #75
Medlem
Akrypterads avatar
Idag är både hans hus på varpvägen 4 reven men även där hans son blev innebränd 2005. Vad jag har hört så bor han hos någon syster och i bland i bilen. Så himla tragiskt.
Citera
2022-08-29, 12:38
  #76
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrypterad
Så himla tragiskt.

Vad är det tragiska? Ni säger inte samma sak när en gängkriminell råkar ut för samma sak, så varför är det skillnad här? Brott som brott!


Sedan vill jag poängtera:
Licensfria vapen (som är licensfria pga undantag i vapenlagen) - t.ex. effektbegränsade vapen - måste förvaras under betryggande lås. Det betyder att ett låst skåp räcker, men det får inte ligga framme.

Vapen som inte omfattas av vapenlagen alls (vapen som är undantagna vapenlagen helt, dvs vapen som tillverkats före år 1890) får förvaras hur som helst - de omfattas av knivlagen, dvs samma regler som för vilken kniv eller yxa eller annat verktyg som helst.
Citera
2022-08-29, 12:48
  #77
Medlem
Akrypterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Vad är det tragiska? Ni säger inte samma sak när en gängkriminell råkar ut för samma sak, så varför är det skillnad här? Brott som brott!


Sedan vill jag poängtera:
Licensfria vapen (som är licensfria pga undantag i vapenlagen) - t.ex. effektbegränsade vapen - måste förvaras under betryggande lås. Det betyder att ett låst skåp räcker, men det får inte ligga framme.

Vapen som inte omfattas av vapenlagen alls (vapen som är undantagna vapenlagen helt, dvs vapen som tillverkats före år 1890) får förvaras hur som helst - de omfattas av knivlagen, dvs samma regler som för vilken kniv eller yxa eller annat verktyg som helst.

Nu var det inte vapen eller hur han hanterade det hela jag syftade på. Utan framtiden efter detta.
2005 sonen blir innebränd i grannhuset, hans egna hus rivs efter detta har hänt och är bostadslös.
Ät man 78år och pigg för sin ålder så är det inte värdigt att vara bostadslös och bo i en bil.

Hoppas jag var mer tydlig nu annars ber jag om ursäkt för det.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback