Citat:
Ursprungligen postat av
FuriousRage
När jag tog kortet så hade jag passerat 30.
Mest för att jag inte hade behov av det, sedan fick jag ett bra jobb som hade körkort som krav, då tog jag den på 5 veckor med bara 2 fel på teorin.
Jag hade alla rätt när jag tog A-kortet.
Men som jag skrev längre upp hade jag just tagit trafikkort i lumpen så jag hade haft lång tid på mig att plugga eftersom jag läste teori lite då och då under hela värnplikten.
Trafikkortet var ju enormt mycket mer frågor men den grundläggande teorin samma.
Jag kan också berätta något jag tyckte var lite märkligt, eller sjukt faktiskt även om det kanske är lite ot.
Jag låg som ambulansförare och efter gröntjänsten blev jag utbildad på tyngre fordon.
Därefter fick jag ett militärt förarbevis. Sen var jag ute i trafiken och snurrade hela värnplikten, inte bara i ambulanser utan även i bussar och annat.
Strax innan muck fick jag köra upp för ett befäl som var utbildad till uppkörningslärare.
Då var det ett par killar som kuggade uppkörningen och blev utan civilt körkort.
Efter att ha varit ute i trafiken och snurrat i sju - åtta månader säger dom att tyvärr, ni kan inte köra tyngre fordon på ett tillfredställande sätt. Dvs ni är trafikfarliga.
Öhh, borde dom då inte blivit omplacerade till någon annan tjänst redan i början ?
Peace