• 1
  • 2
2014-01-30, 18:52
Medlem
MatsSundins avatar
För att göra en lång, och framförallt jävligt tråkig, historia tämligen kort:

Jag befinner mig på en krog i den studentbeklädda staden Umeå där en tjej, som jag har gemensamma vänner med och har träffat förut, tar kontakt med mig. Vi strular, hon yrkar på hur intressant hon finner mig att vara och vi spenderar hela kvällen tillsammans - intimt och ensamt, men utan sex. Hon avslutar natten med att ge mig sitt nummer. Sedan dess har hon tagit noll initiativ till kontakt, men de gånger jag har kontaktat henne - både via samtal och sms - så är hon oerhört positiv och utvecklande i sina svar och är den som leder diskussionen när den väl har börjat. Jag sa att jag vill ta med henne på en promenad, fika eller något liknande och hon tackade omgående ja, men lade till att hon är fullbokad med diverse projekt den närmaste framtiden. Samtalet avslutades med att hon sa att vi skulle ta det något datum framöver då hon kunde.

Denna sistnämnda konversation ägde rum för runt en vecka sedan och vi har inte talats vid sedan dess, och jag har i dagsläget tröttnat lite och vill inte återigen ta initiativet till kontakt för att fråga om ett konkret datum.

Varför tar hon inte något som helst initiativ till kontakt trots att hon är (tillsynes) intresserad och verkar bli skitglad när jag väl tar kontakt med henne? Är det för att jag har varit dum (?) nog att fortsätta ta initiativ, fram till nu? Bör jag fortsätta ligga lågt och helt enkelt ge fan i att höra av mig? Värt att nämna är att jag av utomstående fått veta att hon är blyg och osäker som person och jag vet att detta kan spela in i hennes beteende, men jag finner det ändå underligt. Denna grad av initiativlöshet kontra antaget intresse har jag inte stött på förut.
Citera
2014-01-30, 19:15
Medlem
majkones avatar
Fråga henne varför hon inte hör av sig så du inte ödslar din tid på någon som inte har tid/ motivation till att ta kontakt. Vill man ha kontakt så tar man den är min erfarenhet...
Citera
2014-01-30, 19:17
Medlem
Hcazs avatar
Tycker du borde ge fan i att höra av dig, varit med om precis samma sak. Dvs att jag börjat prata med en tjej men att hon inte själv kontaktar mig utan förväntar mig att det är mitt "jobb" att alltid skriva eller ringa först.
Citera
2014-01-30, 19:32
Medlem
Pellejonsons avatar
Många tjejer är så. Helt värdelösa på att ta initiativ även om de är intresserade. Du får visa vägen några gånger, gillar hon dig så kommer du se mer initiativtagande från henne framöver.
Citera
2014-01-30, 20:35
Medlem
Har själv blivit kategoriserad som iniativlös som kvinna.. Du tror ts inte att de beror på att hon är rädd för att vara för på eller kväva dig? Eventuellt är hon blyg eller blivit väldigt sårad innan?

Jag är verkligen inte iniativlös i ett förhållande eller när jag verkligen litar på någon till 100% men innan dess, låter jag mannen styra.
Citera
2014-01-30, 21:56
Medlem
Jag är till åren men jag ligger inte heller på en kille i början med SMS och tjat om att ses dom är ju så könsliga av sig grabbarna ... Skolan tar förmodligen massa tid gör en öppning och hör av dig och fråga om hon ser någon ljusning för en dejt.
Citera
2014-01-31, 16:05
Bannlyst
du är ingen badboy. således pissar hon på dig.
Citera
2014-01-31, 17:17
Medlem
Jodkulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsSundin
För att göra en lång, och framförallt jävligt tråkig, historia tämligen kort:

Jag befinner mig på en krog i den studentbeklädda staden Umeå där en tjej, som jag har gemensamma vänner med och har träffat förut, tar kontakt med mig. Vi strular, hon yrkar på hur intressant hon finner mig att vara och vi spenderar hela kvällen bla bla osv
Jag tror det beror på hur du uttrycker dig. "Studentbeklädda"? "...hon yrkar på hur intressant hon finner mig att vara..." Använd inte ett språk du inte behärskar så blir nog flickorna mer intresserade.
Citera
2014-01-31, 17:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icvc
Har själv blivit kategoriserad som iniativlös som kvinna.. Du tror ts inte att de beror på att hon är rädd för att vara för på eller kväva dig? Eventuellt är hon blyg eller blivit väldigt sårad innan?

Jag är verkligen inte iniativlös i ett förhållande eller när jag verkligen litar på någon till 100% men innan dess, låter jag mannen styra.

Exakt. Vi tjejer har en tendens att bli väldigt osäkra i detingsituationer. Vi är många som helt enkelt blir rädda och osäkra för att vara den som föreslår en dejt eller tar kontakt av räddsla att verka för påflugna och inte visa oss sårbara om det inte skulle bli något fortsatt dejtande.

Det är därför det är så svårt för oss att ta initiativ på krogen också. Tänk om man blir dissad, hua vad pinsamt då är dte lika bra att gå hem och ta livet av sig. :/

Så smsa hennes ts och föreslå ett datum för en träff.
Citera
2014-01-31, 18:07
Medlem
A-l-f-as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Exakt. Vi tjejer har en tendens att bli väldigt osäkra i detingsituationer. Vi är många som helt enkelt blir rädda och osäkra för att vara den som föreslår en dejt eller tar kontakt av räddsla att verka för påflugna och inte visa oss sårbara om det inte skulle bli något fortsatt dejtande.

Det är därför det är så svårt för oss att ta initiativ på krogen också. Tänk om man blir dissad, hua vad pinsamt då är dte lika bra att gå hem och ta livet av sig. :/

Så du menar att det inte skulle kännas och vara lika illa om det är en man som visar intresse och blir avvisad?

Trodde i min gigantiska enfald att jämlikhet mellan könen skulle vara just jämlikhet. Inte att kvinnor ska ha mannens fördelar men slippa mannens nackdelar. Tycker själv det är mycket trevligt att kvinnan tar initiativ och även tar initiativ till sex. Lever inte i gamla moralistiska föreställningar om kvinnors underordning och kyskhet, trots att jag närmar mig 50.
Citera
2014-01-31, 18:21
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Jepp ren fittmentalitet (detta order passar onekligen bra in här!) helt enkelt, att helt enkelt låta män ta 100% av alla "risker", liksom varför skulle en kvinna egentligen inte ha någonting emot att en man skämmer ut sig, vara sårbar och när det kommer till de som har dåligt självförtroende faktiskt får sådana tankar.

Därför ts, se det från den ljusa sidan:

Vad glad att hon visade vilken typ av person hon är så du kan totalt skita i henne, utan att du behöver må dåligt över det, du förtjänar antagligen bättre änn den typen av kvinna som utan tvekan skulle låta dig må piss, skämma ut dig och vara osäker

För det finns faktiskt kvinnor därute som inte är värdelösa.
Citera
2014-01-31, 18:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-l-f-a
Så du menar att det inte skulle kännas och vara lika illa om det är en man som visar intresse och blir avvisad?

Trodde i min gigantiska enfald att jämlikhet mellan könen skulle vara just jämlikhet. Inte att kvinnor ska ha mannens fördelar men slippa mannens nackdelar. Tycker själv det är mycket trevligt att kvinnan tar initiativ och även tar initiativ till sex. Lever inte i gamla moralistiska föreställningar om kvinnors underordning och kyskhet, trots att jag närmar mig 50.

Absolut, nu pratade jag dock utifrån mig själv som kvinna. Att det lever kvar nån slags norm om att det är ni män som ska ta initiativ. Rent perosnligt har jag haft svårt att ta första steget, men de gånger jag gjort det och det gått bra har det givetvis kännts väldigt bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in