2014-01-30, 16:41
Medlem
Finns det någon här som blivit lurad av detta företag tro?

Såg en delad bild på facebook där någon säger sig ha fått hem ett paket från detta företag. Sen i paketet finns det en el-tandborste, och genom att öppna/behålla paketet så tecknar man sig automatiskt till ett dyrt medlemskap där man måste lösa ut nya tandborsthuvuden, annars så väntar inkasso runt hörnet..

Googlade lite och fick fram det här: http://www.missatsamtal.se/0406365641/

Verkar som de flesta först fått ett samtal där telefonförsäljaren påstår att man deltagit i en undersökning om tandhygien för flera månader sedan och att man därför skall få en el-tandborste gratis som tack. Och även om man tackar nej så får man ändå hem ett paket..

Är det okej för dem att göra såhär enligt konsumentlagen? Ljuga om att man deltagit i undersökningar osv? Känns ju inte helt rätt om man säger så..

Stackars alla dementa pensionärer och andra lättlurade människor.
Citera
2014-01-30, 19:30
Medlem
Deras sätt att ensidigt teckna avtal på det där sättet skulle aldrig hålla i domstol.. (Om infon nu stämmer.)

Sen så har man alltid 14 dagars ångerrätt vid distansförsäljning, och via telefon så är det företaget som står för returfrakten.
Citera
2014-01-30, 21:38
Medlem
Så länge jag inte ingått avtal kan väl de aldrig göra något?

Om man skiter i att gå till posten utan istället ber dem att komma och hämta sitt paket, vad händer?
Har ingen som helst lust att gå och lämna tillbaka paketet om jag nu skulle få det.
Citera
2014-01-30, 22:35
Medlem
Ingen aning om man åker på att betala för ej utlöst paket.. Men att be om att få returnera det oöppnade paketet verkar vara det enda/lättaste sättet att slippa påföljder. Men ändå jobb för något man inte tackat ja till.

Kan det vara så att de hittar på att man varit med om en undersökning för att få tillstånd att ringa telefonnummer som är med i nix? Ungefär som företaget som säljer kirby-dammsugare kringår nix genom att någon annan part lämnat ut ens nummer? Förutom att Vita Dental ljuger om att det skulle vara ens tandhygienist som gjort det då.
Citera
2014-02-27, 21:39
Medlem
maytays avatar
Jävla fan, jag tackade motvilligt ja till den där förbannade jävla tandborsten innan årsskiftet. Idag när jag kom hem hade jag fått ett nytt paket med vad jag förmodar är eltandborsthuvuden trots att jag flera gånger sa NEJ jag vill inte ha några jävla huvuden och absolut inte nåt abonnemang.

Jag har inte öppnat paketet än, vad händer om jag bara returnerar skiten??
Citera
2014-09-23, 22:39
Medlem
nedboys avatar
Hände det inget mer här? Tråden bara tvärdog. Hur slutade det för de som fick "present" på posten?
Citera
2014-11-06, 19:00
Medlem
bumpar upp den här tråden.
blev nyligen uppringd av det här företaget. anade ganska omgående ugglor i mossen när säljaren började snacka. som en av få utvalda skulle jag få en helt gratis eltandborste, garanterat helt gratis, absolut gratis... bara porto och expeditionsavgift skulle tillkomma.

som extra service så skulle jag också få extra borsthuvuden, rakhyvlar etc hemskickade med ett par veckors mellanrum, till en billig peng (yea, right). denna service gick inte att välja bort nu men blev försäkrad om att det skulle vara hur lätt som helst att avsluta abonnemanget när väl första leveransen hade kommit.
nu kunde jag inte hålla mig längre så bad säljaren dra åt helvete och la på luren.
ganska uppenbart ett lurendrejeriföretag, eller har någon nappat på det här och tyckt det är värt pengarna?
Citera
2015-03-02, 20:17
Medlem
Jag blev uppringd av VitaDental idag, jag googlade under tiden jag pratade dem och hittade denna tråden. Jag fick samma erbjudande om eltandborstar och rakblad. När jag började fråga om priserna för rakbladen och inte på pekade att 164 kr för 4 rakblad inte alls var utan rent hutlöst så lade de bara på luren. (tacka vet jag säkerhetsrakblad som man kan få för 2-3kr st &#128522

Är det någon som har fått hem något paket trots att ni inte beställde/ gick med på något.

de verkar dock ha bytt nummer sedan tråden var aktiv senast 013-480 23 02
Citera
2015-07-31, 13:24
Medlem
Tackade ja, dom förklarar ju väldigt grundligt om man frågar trevligt. La bara postens porto, sen om jag inte ville ha fler borsthuvuden så gick det både att ringa och maila. Jag mailade, fick tillbaka bekräftelse direkt. Det var la typ 4 månader sen och har inte fått nåt mer hem än iallafall.
En polare till mig som var telefonförsäljare sa att visa dom ringer till sitter bara som idioter och säger "ja, ja, ja, ja" för att bli av med dom. Men då tackar dom ju ja till något Då får man nog skylla sig själv lite om man inte lyssnar liksom. Imo
Citera
2016-01-19, 15:05
Medlem
GhettoFishs avatar
Tjo,

Jag tackade jag i julas till två stycken tandborstar för typ 160kr i frakt.
Dom var inte i min smak alls, så ringde upp och avbokade prenumerationen på tandborshuvuden.

inte hört ett knyst från dom sedan dess och inga automatiska betalningar har skett vad jag märkt.
Tror att de är ganska OK att ha att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in