2014-01-30, 13:07
Medlem
Hej,

Har en asus laptop, ca 6 månader gammal. Den senaste veckan har cd-rommen öppnats varje gång jag startar datorn (eller startar ur viloläge) och lite då och då. Ibland märker jag att den också öppnas precis när jag trycker på enter efter jag skrivit in lösenordet för att logga in på mitt konto i windows (vid start/start från viloläge).

Skulle ni kunna vara snälla och hjälpa mig med detta problem?
Tack!
Citera
2014-01-30, 13:10
Bannlyst
Lämna in den och få felet "reparerat!
Citera
2014-01-30, 13:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det är nog inte mycket man kan göra. Jag hade vänt mig till återförsäljaren och utnyttjat garantin på datorn.
Citera
2014-01-30, 13:15
Medlem
Hajafintens avatar
Har tänkt fram tre tänkbara fel.

1: Smutsig : Rengör den kan vara så att den buggar loss och bara bestämmer sig för att öppna.
2: Virus : Gör en virusscan, kolla även efter misstänksamma processer i enhetshanteraren.
3: Fel i en krets : lämna in laptopen och få den fixad.

Ett annan lösning kan vara att formatera om laptopen.

OT: min första reaktion var att den kanske var hungrig
Citera
2014-01-30, 13:30
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyb
Hej,

Har en asus laptop, ca 6 månader gammal. Den senaste veckan har cd-rommen öppnats varje gång jag startar datorn (eller startar ur viloläge) och lite då och då. Ibland märker jag att den också öppnas precis när jag trycker på enter efter jag skrivit in lösenordet för att logga in på mitt konto i windows (vid start/start från viloläge).

Skulle ni kunna vara snälla och hjälpa mig med detta problem?
Tack!

Levereras datorer med cd läsare fortfarande?
Citera
2014-01-30, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MidasMulligan
Levereras datorer med cd läsare fortfarande?

Om det nu är en DVDrom vad fan spelar det för roll eller en BR, meningslöst inlägg som jag bara var tvungen att kommentera, du är värdelös!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in