Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-03-10, 12:50
  #109
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Hur man kan koppla ihop det här med tankekontroll övergår all form av logik.
Du fabricerar ihop händelseförlopp utan nån form realism. Det är knappast något som försämrar din förmåga till fantasi. Om det är din verklighet skulle jag sluta med spel om jag vore du.
För övrigt finns det redan tjockisar, brunetter och personer med glasögon.
Gordon Freeman har ju både glasögon och brunt hår, bara en sån grej.
Citera
2015-03-10, 13:32
  #110
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burst397
Spelutvecklarna kommer först att fostras i feminism, sedan kommer de manas att designa karaktärer på ett visst sätt. Hur kan du inte se några problem med det?

Sålänge inget tvång ligger bakom så bör folk ha friheten att uppmana folk till att anamma deras synsätt.
Citera
2015-03-10, 13:54
  #111
Moderator
^Eazs avatar
Slog ihop trådar som behandlade samma ämne.
/Mod
Citera
2015-03-10, 20:29
  #112
Medlem
Mackan52s avatar
Måste det här ges så mycket uppmärksamhet, så länge sex säljer och Japan har stående fot i spelvärlden så kan hålls radikalfeministernas androgyna drömmar på avstånd hoppas jag
Citera
2015-03-10, 22:56
  #113
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Sålänge inget tvång ligger bakom så bör folk ha friheten att uppmana folk till att anamma deras synsätt.
Ni (du med flera) är ju så jävla korkade och ignoranta att man baxnar.

Den här instutitionen får statliga skattepengar för att lära ut och propagera för genus i skolor där man utbildar i spelutveckling. Det är inget tvång (än), men väl en skattefinansierad indoktrinering.

Syftet är förstås att uppfostra en ny generation feministiska spelskapare, precis som man fostrar dagens barn till feminister i de svenska skolorna.
Citera
2015-03-10, 23:06
  #114
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burst397
Ni (du med flera) är ju så jävla korkade och ignoranta att man baxnar.

Den här instutitionen får statliga skattepengar för att lära ut och propagera för genus i skolor där man utbildar i spelutveckling. Det är inget tvång (än), men väl en skattefinansierad indoktrinering.

Syftet är förstås att uppfostra en ny generation feministiska spelskapare, precis som man fostrar dagens barn till feminister i de svenska skolorna.

Vad är det för fel med att informera folk om feminism? Om du anser att det skulle vara samhällsfarligt så kanske du i så fall bör dra ditt strå till stacken och starta upp ett icke-feministiskt spelbolag. Om konsumenterna inte vill att feminismen skall influera deras spel så bör det ju innebära en potentiell guldgruva för dig!
Citera
2015-03-11, 12:03
  #115
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Vad är det för fel med att informera folk om feminism? Om du anser att det skulle vara samhällsfarligt så kanske du i så fall bör dra ditt strå till stacken och starta upp ett icke-feministiskt spelbolag. Om konsumenterna inte vill att feminismen skall influera deras spel så bör det ju innebära en potentiell guldgruva för dig!

Det här handlar inte om att "informera" utan att om indoktrinera. Jag har redan kontaktat Per Strömbäck på branschorganisationen, och när jag frågade vad de hade för vetenskapliga belägg för att antalet spelande kvinnor ökar när fiktionen blir jämställd så kunde han inte svara på det - dvs - de har inga siffror och ingen fakta som stöder detta, utan att blivit påverkade av feministernas lobbyism precis som så många andra i dagens samhälle.

Han skrev själv till och med att detta blir som ett test. Men vanligtvis när man gör sådana här "tester", speciellt de som finansieras av skattepengar, så brukar man kräva att det finns forskningsstöd eller statistik till stöd. Men det gör det inte här.

Det här handlar endast om att gå feminismideologin till mötes, att vara så PK som möjligt.
Citera
2015-03-12, 10:12
  #116
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burst397
Det här handlar inte om att "informera" utan att om indoktrinera. Jag har redan kontaktat Per Strömbäck på branschorganisationen, och när jag frågade vad de hade för vetenskapliga belägg för att antalet spelande kvinnor ökar när fiktionen blir jämställd så kunde han inte svara på det - dvs - de har inga siffror och ingen fakta som stöder detta, utan att blivit påverkade av feministernas lobbyism precis som så många andra i dagens samhälle.

Han skrev själv till och med att detta blir som ett test. Men vanligtvis när man gör sådana här "tester", speciellt de som finansieras av skattepengar, så brukar man kräva att det finns forskningsstöd eller statistik till stöd. Men det gör det inte här.

Det här handlar endast om att gå feminismideologin till mötes, att vara så PK som möjligt.

Var verkligen syftet bakom införelsen av märkeringen etc. att locka fler kvinnor till datorspelandet? Som jag uppfattade artikeln var anledningen att de ville öka det feministiska tänkandet inom branschen.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback