2018-06-26, 11:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImGurra
Är för tillfället anställd deltid på donken men tänker säga upp mig nu efter att ha jobbat där sedan september. Är schemalagd fram till den 6:e juli, efter det har jag semester till och med den 10:e augusti och efter det så är jag är jag schemalagd i två dagar till (dagarna efter det kan man inte se föränn två veckor innan). Om jag skulle säga upp mig nu skulle det innebära att jag måste jobba dem där två sista dagarna i augusti som jag är schemalagd eller behöver jag bara jobba fram till semestern? Tror jag har en månads uppsägningstid.

Tack på förhand

Börja med att veta det. Gör du fel med det så blir det väldigt jobbigt. Iofs så, har du två månader är det redan kört att slippa jobba i augusti.
Citera
2018-06-26, 11:52
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImGurra
Är för tillfället anställd deltid på donken men tänker säga upp mig nu efter att ha jobbat där sedan september. Är schemalagd fram till den 6:e juli, efter det har jag semester till och med den 10:e augusti och efter det så är jag är jag schemalagd i två dagar till (dagarna efter det kan man inte se föränn två veckor innan). Om jag skulle säga upp mig nu skulle det innebära att jag måste jobba dem där två sista dagarna i augusti som jag är schemalagd eller behöver jag bara jobba fram till semestern? Tror jag har en månads uppsägningstid.

Tack på förhand

Du kan säga upp dej å inte jobba mer där!

Bara säga att du har sömnproblem och behöver ta hand om det och inte orkar jobba mer just nu, så förstår de.
De e vana att folk kommer å går där. Det e liksom inte NASA du jobbar hos. De hittar nya anställda stup i kvarten
Citera
2019-03-21, 15:35
Medlem
McDonalds arbetsintervju.

Hej alla, jag ska på arbetsintervju på McDonalds snart. Jag fick själv välja bland två olika tider och min kompis som sökte samma jobb fick samma tider som mig, det lär väl vara en gruppintervju då, eller? Har ni några tips på hur jag ska bete mig och vad det kan tänka sig komma för frågor? Detta är min första arbetsintervju, är därför väldigt nojig.
Citera
2019-03-21, 15:43
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anoxaym
Hej alla, jag ska på arbetsintervju på McDonalds snart. Jag fick själv välja bland två olika tider och min kompis som sökte samma jobb fick samma tider som mig, det lär väl vara en gruppintervju då, eller? Har ni några tips på hur jag ska bete mig och vad det kan tänka sig komma för frågor? Detta är min första arbetsintervju, är därför väldigt nojig.
Frågor som kan komma:
Hur hanterar du en arg kund?
Hur löser du problem, är du självständig? Lätt att ta beslut?
Kan du jobba i teamwork?
Hur hanterar du stress? Stresstålig?
Var trevlig och glad
Citera
2019-03-21, 15:47
Medlem
pirata-codexas avatar
Det där kommer gå skitbra ts!
Säg att du bland annat bara ääälskaaar att träffa nytt folk, gillar att snacka med nytt folk, du är väldigt social och framåt.
Målet med ditt jobb på donken, är en möjlighet till kanske fortsatt karriär mm mm, så länge du verkar driven och framåt har du större möjligheter att få jobbet.
Räkna även med att om de andra som kanske intervjuas, babblar massor om sitt driv, framåtanda och allt sånt, ska du låta som ett bättre kap för restaurangchefen än dom andra!
Säg även att du gärna jobbar kväll, stängning och sånt, även öppningen på morgonen, så har du ett litet försprång!

Lycka till i arbetslivet ts!
Citera
2019-03-21, 15:49
Medlem
pirata-codexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Frågor som kan komma:
Hur hanterar du en arg kund?
Hur löser du problem, är du självständig? Lätt att ta beslut?
Kan du jobba i teamwork?
Hur hanterar du stress? Stresstålig?
Var trevlig och glad

Just ja, det där glömde jag skriva i mitt tips!
Ts, där har du halva framgången!
Lyssna till den användaren!
Citera
2019-03-21, 15:50
Medlem
Warmanes avatar
Jag slutade söka jobb på donken efter att jag fått min första arbetsintervju där. Den var som en ren scam. Ett långt personlighetstest där man skulle svara direkt och snabbt på ca 50 frågor, för att sedan avsluta med någon skum "vad är det svåraste du gjort"-fråga. Det kanske var för att det var hundratals sökande i kö och restaurangen var nyöppnad. Men ändå, man kände sig förnedrad.
Citera
2019-03-21, 16:01
Medlem
För ungefär 7 år sedan så fick jag jobb på Mcdonalds. Det kan se ut annorlunda ut idag.

Fick prata med resturangchefen ensam under intervjun, men under ett senare tillfälle fick jag sitta i en grupp med 3 andra personer. Där förklarade dom jobbet och man fick massor med papper och läsa och block med information (Jag läste ingenting innan jag började jobba ).

Akta dig för frågor som:
- Kan du ta extrapass utöver din schemalagda tid?
Svara alltid JA på sånna frågor oavsett om du inte känner för det. Sen när dom väl behöver dig i framtiden på extrapass så kan du bestämma dig just då.
Citera
2019-03-21, 17:05
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texy
Akta dig för frågor som:
- Kan du ta extrapass utöver din schemalagda tid?
Svara alltid JA på sånna frågor oavsett om du inte känner för det. Sen när dom väl behöver dig i framtiden på extrapass så kan du bestämma dig just då
.
Tänkte säga ungefär samma sak.
Säg att du vill jobba MYCKET, även om du inte gör det sen. Det betyder mycket för en arbetsgivare inom den branschen. Har inget emot att jobba kvällar och helger, röda dagar etc.
Sen om du gör det i praktiken eller ej, är en annan femma.
Citera
2019-03-21, 17:08
Medlem
jattelokas avatar
Se till att vara stresstålig
Citera
2019-03-21, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anoxaym

Var bara dig själv!
Citera
2019-03-21, 17:37
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Jag slutade söka jobb på donken efter att jag fått min första arbetsintervju där. Den var som en ren scam. Ett långt personlighetstest där man skulle svara direkt och snabbt på ca 50 frågor, för att sedan avsluta med någon skum "vad är det svåraste du gjort"-fråga. Det kanske var för att det var hundratals sökande i kö och restaurangen var nyöppnad. Men ändå, man kände sig förnedrad.
Det är just därför du inte passar till serviceobb, du kan komma att känna dig förnedrad ifall nån frågar efter lite mer mjölk till kaffet.

Del av utfrågningen har att göra med att testa din stresstålighet och se hur du reagerar. På securitas ställer de extremt konstiga personlighetstest frågor i intervjun. Där anställs inte lättkränkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in