2016-10-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CraigCarter
Jag tycker att det där låter väldigt familjärt. Känner du att den merit som arbetsledare har gett dig någon form av fördel när du har sökt annat eller i andra sammanhang?

Nja. Jag tror inte den meriten väger tyngre än t ex ha jobbat som lagerjobbare. Var och varannan har ju jobbat på donken idag. Räknar man sedan in hur lätt det är att bli arbetsledare så. Jag tror det är vanligt att folk har jobbat på donken idag.
Citera
2016-10-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CraigCarter
Jag tycker att du snävar av väldigt mycket och gör en överdrift. Som jag har konstaterat i flera av mina kommentarer så kommer jag att studera vidare inom 1-2 år. Det är således inte frågan om att jag kommer att bli fast på donken i resten av livet eller fortsätta på den väg du sa.

Bra, det är helt ok att jobba på "donken" eller valfritt slavjobb som extrajobb under studier och tar det för vad det är(jobbade själv på bensinmack)...men den dagen du börjar tro att din framtid finns som "manager" hos snabbmat, franschise, telesales, valfri operatör.stores, cykelbud pizzaonline och till slut säljare av gem+pennor...i de här företagen kommer en vidareutbildning inom donken att vara av värde..."en desperat jävel som tror att vi satsar på hen"...alla andra ser en dåre som borde gjort bättre val direkt.....inte lallat runt
Citera
2016-11-06, 13:38
Medlem
enkonstigtyps avatar
Jobbiga gäster på donken - hur gör jag?

Tja, jag jobbar på donken som skiftledare (alltså ansvarig person mellan vissa timmar på dygnet)
Jag har jobbat en del nätter och bemött ett gäng ungdomar som kommer till oss nästan varje kväll och ska ha gratis mat.
Det börjar med att de beställer en del, betalar för att sedan börja käfta om att jag har glömt mat.
Ett ex. är när jag har kvittot framför mig, lägger fram 3 pack med 4pack nuggets, går och tar colan och sedan när jag kommer tillbaka till brickan är 2 4pack borta. Påväg mot colan ser jag hur de gömmer 4packen och såklart säger jag att de tog maten därför ska jag inte ge dem 2 4pack till.

Det är konstant "jag som glömmer eller gör fel" i deras beställning när det är väl uppenbart att det är dom som medvetet själ och vet att de vinner för att dom är 10 pers och jag är 1 och de kan hålla på så länge de kan för de har all tid i världen men inte jag eftersom kön byggs upp till dörrarna.

Saken är att de inte ger sig för ett öre. Jag märker att de stör andra gäster med det här eftersom de käftar så länge upp till 20 minuter för bara några 4pack "jag har glömt" ge dom. Det här sker nästan varje kväll och att larma polisen kostar för restaurangen och väktarna i centrumet drar hem vid 10-11 tiden. Såklart väljer de att komma efter de dragit..
Det är ganska svårt som ensam ansvarig att bemöta ett gäng med killar som vägrar snacka och dessutom själ från restaurangen, hur ska jag göra?
Senast redigerad av enkonstigtyp 2016-11-06 kl. 13:44.
Citera
2016-11-06, 13:41
Bannlyst
Du ska ringa polisen.
Citera
2016-11-06, 13:42
Medlem
Zkeks avatar
kan du inte göra i ordning deras mat bakom disken så att dom inte kan ta något och sedan ge dom allt samtidigt?

Du är nog inte första personen att råka ut för detta. Ta upp det med din chef så kommer du säkert få tips.
Citera
2016-11-06, 13:56
Medlem
enkonstigtyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Se till att aldrig lägga fram något (nuggetsen du nämner) framför dem så de kan sno dem. "Packa" i ordning brickan på säkert avstånd och ställ sedan fram den till dem efter att de har betalat.

Har själv arbetat inom restaurangbranschen och drabbades då och då utav zigenare som försökte ungefär samma grejer, man får helt enkelt anpassa sina taktiker efter situationen och aldrig ge den en chans att göra något.

Det är blattar det handlar om, eller hur?

Låter smart, dock har de ändrat taktik så alla 10 ska ha på en o samma beställning så blir en aning svårare Då var det såklart en som inte hade fått något alls av det han beställde för nån av hans kompisar uppenbarligen snodde det så han kunde få extra mat
Citera
2016-11-06, 14:02
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Övervakningskameror bör väl finnas? Polisanmäl och lämna vackert över bandet.
Citera
2016-11-06, 14:03
Medlem
Om det är samma gäster som alltid gör så så kan du ju bara vägra servera dem. Inte svårare än så.
Citera
2016-11-06, 14:03
Medlem
enkonstigtyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Övervakningskameror bör väl finnas? Polisanmäl och lämna vackert över bandet.

Finns tyvärr inte :/
Citera
2016-11-06, 14:04
Medlem
enkonstigtyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Om det är samma gäster som alltid gör så så kan du ju bara vägra servera dem. Inte svårare än så.

jo jag tänkte det, kommer bli ett jävla liv men då ringer jag polisen såklart
Citera
2016-11-06, 14:06
Medlem
Frixys avatar
Men seriöst!? Vad är det för pinsamt folk? Fulla ungdomar?
Citera
2016-11-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkonstigtyp
jo jag tänkte det, kommer bli ett jävla liv men då ringer jag polisen såklart

Då får det bli ett jävla liv, och så ringer du polisen som du säger. Vad fan ska du bli drabbad av dessa rövare för? Ut med dem ur restaurangen bara så slutar de att komma. De har sett det i system för att det fungerar. Om ingen hade givit tiggarna pengar så hade de inte kommit tillbaka.

Återkom gärna med uppdate eller ny tråd där du berättar hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in