Citat:
Ursprungligen postat av
tors396
Ja vad är den gjord i för material. Typ lite tjockare papp (inte kartong), tänk dig en vanlig låda som innehåller hushållsartiklar (typ dammsugare och liknande) fast lite tjockare ändå tror jag. Gud vilken svår fråga, jag vet du kan få veta vad det är och googla den. Det är legend of Zelda majoras mask adventure set. En av 1000 exemplar och kommer aldrig sälja min

dock ser det tråkigt ut, att den är sönder.
Skadan ser ut som om lådan har gått emot något lite vassare hörn den är inte inbuktad men som sagt så har den nog stött på något vasst och gått igenom lite grann.
Jag kan skicka bilder, men då tidigast imorgon kväll.
Ah okej, jag såg bilder på den på google. Jag tror jag har en uppfattning om materialet, och även ytskiktet (grönt va?) som ligger på. Skadan skulle vara bra att se bild på imorgon.
Är skadan genomgående, eller är den bara på ena sidan?
Hur som helst så lär det, beroende på ytskiktets material, gå att fixa. Det finns flera sätt att fylla igen skåran som har blivit. Vitlim blandat med väldigt fint sågspån. Vissa typer utav spackel. Eventuellt någon typ utav organisk fiber blandat med någon typ av lim, harts eller vax, typ epoxy. Finstrimlad pappersmassa, blandat med en vatten och vitlimsblandning, som segan får stelna under tryck under längre tid.
Finns det någonting i hushållet som många har som är i samma material? Och kan du beskriva ytskiktet, alltså det gröna lite närmre, för det är det som kommer bli det svåra.
Om allt material finns kvar, och ytskiktet är i något gummiaktigt material, så går det att sträcka ut där det ska sitta sen, över lagningen utav "godset", och limma fast det. Sedan fylla i sprickor med någon lämplig färg.
Jag tror att en bild imorgon, och en närmre beskrivning utav skadan.
Nu när jag tittat på bilder igen så ser jag att materialet inte är speciellt tjockt, så då gissar jag på att skåran inte heller är speciellt djup?