2014-01-29, 22:33
Bannlyst
Nu pratar jag inte om den mest framgångsrika låten utan den som flest folk känner till.. vilken är det? Google verkar inte kunna ge nåt klart svar.
Citera
2014-01-29, 22:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Billie Jean enligt youtube och enligt mig också.

Edit/ Thriller hade väl mer views, men jag tycker Billie Jean ändå
Senast redigerad av welcometoreality 2014-01-29 kl. 23:01.
Citera
2014-01-29, 23:00
Medlem
Någon av dessa

- Billie Jean
- BAD
- Thriller
- Man In the Mirror

Troligen Thriller eller BAD. Thriller är titelspåret till världens mest sålda skiva, kanske ger en hint.
Citera
2014-01-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okini2
fan att han dog innan sista turnen
mördad*

Billie Jean tror jag. I mean... Moonwalk, motown 25an.
Thriller med videon och rekordsäljning kanske?
Citera
2014-01-29, 23:26
Bannlyst
Jag hade hört nånstans(minns inte var) att det var Black or White som var den mest kända.
Citera
2014-01-30, 06:38
Bannlyst
Billy jean såklart! Kom på 80talet under musikvideobomen. Basgången är en av de bästa och kändaste. Bara trumsoundet själv är kändare än resten av hans låtar.
Citera
2014-01-30, 07:36
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Se för fan till att motivera era svar, annars blir det här bara en meningslös listtråd.

/Mod.
Citera
2014-01-31, 06:22
Medlem
johanjosefssons avatar
Billie Jean är hans mest kända, både vad gäller live-performance och låt, är det här hans dyraste ädelsten. En setlist utan Billie Jean är helt enkelt inte fulländad. Billie Jean är också den låt som är i klar favorit bland många Impersonators.

Smooth Criminal visar varför Michael Jackson är så mycket mer än bara musiker, dansare och underhållare - Han är en innovatör. Michael Jacksons inspiration av rockmusik, funk och Fred Astaire gör sig tydlig i denna låt och video som måste räknas som en av hans mesta kända. Så fort Smooth Criminal drar igång på radion vet ALLA vem det är. Allt som är så signifikativt med MJ hörs väl i denna låt.

Thriller är känd för sin mycket revolutionerande video. Har på senare år blivit ett kulturellt fenomen (Ringer det någon klocka när jag säger 'Filippinska fångar'?).

We are the world är känd för den stora massan, så till den grad att många tror det är en Michael Jackson-låt, trots att det var en hel drös med kända musiker som medverkade i projektet. Detta är ett utmärkt exempel på hur stor MJ var.

Black or White är också en sån där låt som ALLA känner till. Direkt när den drar igång känner alla igen den. Också en låt som många Impersonators gillar.

Man in The Mirror fick faktiskt mer erkännande efter att han hade gått bort. Vet inte varför, men många stationer valde att spela den, plus att den var sista låt i filmen 'This Is It'. Det är bra, för det är en av hans absolut bästa låtar.
Citera
2014-06-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Billie Jean är hans mest kända, både vad gäller live-performance och låt, är det här hans dyraste ädelsten. En setlist utan Billie Jean är helt enkelt inte fulländad. Billie Jean är också den låt som är i klar favorit bland många Impersonators.

Smooth Criminal visar varför Michael Jackson är så mycket mer än bara musiker, dansare och underhållare - Han är en innovatör. Michael Jacksons inspiration av rockmusik, funk och Fred Astaire gör sig tydlig i denna låt och video som måste räknas som en av hans mesta kända. Så fort Smooth Criminal drar igång på radion vet ALLA vem det är. Allt som är så signifikativt med MJ hörs väl i denna låt.

Thriller är känd för sin mycket revolutionerande video. Har på senare år blivit ett kulturellt fenomen (Ringer det någon klocka när jag säger 'Filippinska fångar'?).

We are the world är känd för den stora massan, så till den grad att många tror det är en Michael Jackson-låt, trots att det var en hel drös med kända musiker som medverkade i projektet. Detta är ett utmärkt exempel på hur stor MJ var.

Black or White är också en sån där låt som ALLA känner till. Direkt när den drar igång känner alla igen den. Också en låt som många Impersonators gillar.

Man in The Mirror fick faktiskt mer erkännande efter att han hade gått bort. Vet inte varför, men många stationer valde att spela den, plus att den var sista låt i filmen 'This Is It'. Det är bra, för det är en av hans absolut bästa låtar.

We are the World skrevs ju av Michael jackson och Lionel Richie. De andra artisterna var med och sjöng, men inget annat. Man in the mirror sjöngs bara av MJ, det är inte han som skrivit den. Men de kanske du visste.
Citera
2014-06-21, 19:10
Bannlyst
Thriller

Det är den låten jag har hört allra mest med MJ utan tvekan, men det kan jag förstå, låten är ju riktigt bra och jag vill anse denna låten som hans bästa och mest kända låt.
Citera
2014-06-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Thriller

Det är den låten jag har hört allra mest med MJ utan tvekan, men det kan jag förstå, låten är ju riktigt bra och jag vill anse denna låten som hans bästa och mest kända låt.

Jag tror också det kan vara den mest kända, framförallt pga av det faktum är de är titelspåret på världens mest sålda skiva nånsin. över 100 miljoner äger ju den skivan tex. Sen tycke rjag de är långt ifrån den bästa MJ låten, men videon (som är en av de stora anledningarna till att skivan och MJ blev så stor) är för jävla cool!
Citera
2014-09-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson

Trovärdigt försök till lista (och jag är inte världens största MJ-kännare) men borde inte Beat It vara med nånstans? Just saying, den är väl ändå jättekänd. Riffet... Edward Van Halens fulländade gitarrsolo osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in