Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-05, 17:53
  #121
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Campingen Tyrislöt i skärgården i Östergötland får ett hedersomnämnande för den helt otroligt potthåliga grusvägen ner till någon sorts kanotuthyrning och sommarbutik i närheten. I alla fall för ett par somrar sedan. Kanske inte själva campingens fel men någons fel måste det ju varit. Så sunkigt. Helt sanslöst. Borde ha varit varningsskyltar var femte meter.
Över tre mil till närmaste tätort.
Citera
2017-08-01, 11:48
  #122
Medlem
75190255508s avatar
Vill man känna sig riktigt ensam kan man ju ta en natt på Höljes Camping.

Spenderade en hel del tid i norra Värmland som barn. Åkte dock igenom för några år sedan och det var totalt stendött. Inte ens Petter-i-boa finns kvar... De har dock en rallycross-bana och en fet damm.
Citera
2017-08-07, 16:32
  #123
Medlem
för att svara på ts, måste vara västerås.
Citera
2017-08-17, 01:42
  #124
Medlem
Mackan52s avatar
"Bastuträsk" vill jag lägga in.

Passerade detta ingenstans med tåget när jag gjorde värnplikten i Boden, det enda jag kommer ihåg är en enslig plattform knappt upplyst och omgiven av snödrivor. Och bara namnet "Bastuträsk"
Citera
2017-11-26, 05:20
  #125
Medlem
Dreamtimes avatar
Ringarum.
En sliten bensinmack och klassiskt busstopp för resenärer Sthlm - Öland. En rallarhalva i det aldrig renoverade wärdshuset brevid med stekt ägg och kaffe för 120kr. Jävligt värt.
Citera
2019-01-07, 05:09
  #126
Medlem
Gamleby. En sån där hemsk liten äcklig håla ute på vischan där det inte händer någonting. Känns väldigt inavlat och förutom det så finns det ovanligt många utlänningar där av någon anledning, de har också någon konstig kristen sekt på orten, väldigt stor andel missbrukare bor där samt förstås den ökända gambianimportörskan Maire bor också där. Riktigt vidrigt.
Citera
2019-01-07, 22:42
  #127
Medlem
Avsiktarens avatar
Katrineholm i stort sett ett invandrargetto.
Citera
2019-05-12, 22:27
  #128
Medlem
T-80Us avatar
För den som är hugad spekulant i sunk och misär kan jag bidra med en utmärkt plats:

Förmedlingscentralen i Tyringe, numera "FCT-Köpcentrum", men låt inte namnet lura er. Det är sunk värdigt finsmakaren.

Förmedlingscentralen var från början ett ställe som enbart sålde begagnade möbler och bohag. Jäkligt skoj att gå och botanisera ikommer jag ihåg från barndomen. Semestern sommaren 2017 när jag var hemma i Sverige och slappade bestämde jag mig för att åka dit för att kika igen. Sist jag var där måste ha varit 1998-1999 någon gång. Jag möttes av sådan misär att jag nu åker dit var gång jag är hemma.

Det har numera förvandlats till ett slags Ullared i miniatyr och med avsevärt sämre ekonomi. Det lilla som är kvar av bohagsutförsäljningen är gamla hötorgsmålningar som skulle få en full småbrukare från Lenhovda att kaskadspy, och krimskrams från gamla ensamma kärringars dödsbon. Reklamglas från Skara Sommarland 1991 och liknande.

När man insupit nog av denna kavalkad av ensamhet, fattigdom och intellektuell torftighet styr man resolut stegen mot själva "köpcenterdelen". Här möts man av en blandning av Dollarstore och Hasses Sega Gubbar i Torsk på Tallinn. Billiga skitkläder, Foppatofflor och spolarvätska från Polen blandas med läskedrycker från obskyra tillverkare och fiskesett vars kvalitet knappt duger för att dra upp en anorektisk Östersjötorsk utan tänder.

I kassan sitter en fet ensamstående mamma med Carpe Diem-tatuering i nacken som gräver efter något i näsan som hon sedan torkar av under stolen (sommaren 2018), eller en sommarjobbare som hellre hade spraysanerat leksaker i Pripjat utan skyddskläder, men som pliktskyldigt säger "välkommen tebax" med en blick som mer lutar åt "spring för Guds skull och kom aldrig tillbaka" (sommaren 2017).

När du har betalat för din förpackning Extra (något annat vågar du inte köpa), känner du en omisskänlig doft av offentlig toalett och stekos. Mycket riktigt, stället besitter också en restaurang, där du kan inmundiga diverse läckerbitar som korv med mos, fläskpannkaka med lingon och något som påstods vara pannbiff men på bild mest såg ut som tillplattade kloakråttor. Under matsedeln (sommaren 2017) hänger ett handskrivet a4-blad med texten "beklagar doften toan är paj". Min förvåning till trots innehöll den dunkla restaurangen ett antal betalande gäster.

På vägen ut går du förbi en anslagstavla där det hänger lappar om bortsprungna katter och PROs bussresa till Köpenhamn. Utanför utgången sitter en blekfet husvagnsmamma och pillar bort död hud från ena foten medan hon röker en Level 100 och skriker på två snoriga barn som gräver i en ogräsbevuxen plätt med händerna (sommaren 2018).

Mättad på misär sätter du dig i bilen för att återigen åka genom Tyringe samhälle på vägen ut. En efterrätt, låt oss säga, där du kan beskåda hus som borde ha varit renoverade minst 3 gånger sedan de byggdes, flagnande färg, uppallade bilar på uppfarterna och en allmän utstrålning av att byn inte riktigt kommer ihåg varför den en gång byggdes.
Citera
2019-05-13, 15:05
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
För den som är hugad spekulant i sunk och misär kan jag bidra med en utmärkt plats:

Förmedlingscentralen i Tyringe, numera "FCT-Köpcentrum", men låt inte namnet lura er. Det är sunk värdigt finsmakaren.

Förmedlingscentralen var från början ett ställe som enbart sålde begagnade möbler och bohag. Jäkligt skoj att gå och botanisera ikommer jag ihåg från barndomen. Semestern sommaren 2017 när jag var hemma i Sverige och slappade bestämde jag mig för att åka dit för att kika igen. Sist jag var där måste ha varit 1998-1999 någon gång. Jag möttes av sådan misär att jag nu åker dit var gång jag är hemma.

Det har numera förvandlats till ett slags Ullared i miniatyr och med avsevärt sämre ekonomi. Det lilla som är kvar av bohagsutförsäljningen är gamla hötorgsmålningar som skulle få en full småbrukare från Lenhovda att kaskadspy, och krimskrams från gamla ensamma kärringars dödsbon. Reklamglas från Skara Sommarland 1991 och liknande.

När man insupit nog av denna kavalkad av ensamhet, fattigdom och intellektuell torftighet styr man resolut stegen mot själva "köpcenterdelen". Här möts man av en blandning av Dollarstore och Hasses Sega Gubbar i Torsk på Tallinn. Billiga skitkläder, Foppatofflor och spolarvätska från Polen blandas med läskedrycker från obskyra tillverkare och fiskesett vars kvalitet knappt duger för att dra upp en anorektisk Östersjötorsk utan tänder.

I kassan sitter en fet ensamstående mamma med Carpe Diem-tatuering i nacken som gräver efter något i näsan som hon sedan torkar av under stolen (sommaren 2018), eller en sommarjobbare som hellre hade spraysanerat leksaker i Pripjat utan skyddskläder, men som pliktskyldigt säger "välkommen tebax" med en blick som mer lutar åt "spring för Guds skull och kom aldrig tillbaka" (sommaren 2017).

När du har betalat för din förpackning Extra (något annat vågar du inte köpa), känner du en omisskänlig doft av offentlig toalett och stekos. Mycket riktigt, stället besitter också en restaurang, där du kan inmundiga diverse läckerbitar som korv med mos, fläskpannkaka med lingon och något som påstods vara pannbiff men på bild mest såg ut som tillplattade kloakråttor. Under matsedeln (sommaren 2017) hänger ett handskrivet a4-blad med texten "beklagar doften toan är paj". Min förvåning till trots innehöll den dunkla restaurangen ett antal betalande gäster.

På vägen ut går du förbi en anslagstavla där det hänger lappar om bortsprungna katter och PROs bussresa till Köpenhamn. Utanför utgången sitter en blekfet husvagnsmamma och pillar bort död hud från ena foten medan hon röker en Level 100 och skriker på två snoriga barn som gräver i en ogräsbevuxen plätt med händerna (sommaren 2018).

Mättad på misär sätter du dig i bilen för att återigen åka genom Tyringe samhälle på vägen ut. En efterrätt, låt oss säga, där du kan beskåda hus som borde ha varit renoverade minst 3 gånger sedan de byggdes, flagnande färg, uppallade bilar på uppfarterna och en allmän utstrålning av att byn inte riktigt kommer ihåg varför den en gång byggdes.

Jävlar......man blir faktiskt riktigt sugen på att besöka platsen, enbart för att se misären!
Citera
2019-05-13, 15:55
  #130
Medlem
Brunsparken Göteborgb,Ser ut som valfri stad i mellanöstern/afrika,,95% Araber/Negrer
Citera
2019-05-14, 03:28
  #131
Medlem
Streckkods avatar
Tack till alla som skrivit i tråden! Ni har berikat mitt liv!


Pannkaksladan i Höganäs är nog trådens vinnare hittills!

Hemsidan är svår att bedöma som äkta eller parodi och jag känner att
jag bara måste åka dit!

Blev så nyfiken att jag var tvungen att kolla var det ligger och det är ju
så nära Karlskrona att det måste räknas som skånskt! Föreställ dig att du
är på Pannkaksladan och alla pratar skånska! Depressionen slår till som ett
släggslag!

När jag kommer dit ska jag inte ha ätit något på tre dar, så jag kan svulla
pannkakor så in-i-helvete att jag mår dåligt och aldrig mer i livet vill äta
pannkakor igen!


Tänk om man kunde skapa ett galleri med foton från Pannkaksladan, med
svartvita misärbilder av sovjetisk stuk; cynisk funktionalism, fattigdom och
människoförakt. Kanske till och med en hemsida. Eller en fotobok...
Citera
2019-05-18, 15:56
  #132
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Tack till alla som skrivit i tråden! Ni har berikat mitt liv!


Pannkaksladan i Höganäs är nog trådens vinnare hittills!

Hemsidan är svår att bedöma som äkta eller parodi och jag känner att
jag bara måste åka dit!

Blev så nyfiken att jag var tvungen att kolla var det ligger och det är ju
så nära Karlskrona att det måste räknas som skånskt! Föreställ dig att du
är på Pannkaksladan och alla pratar skånska! Depressionen slår till som ett
släggslag!

Karlskrona ligger i Blekinge och en är en BRA bit från Höganäs. Höganäs ligger däremot i Skåne.

Jag läste några recensioner på Google och det verkar som att många tycker det är dyrt. Det borde hålla borta det värsta WT-klientelet i alla fall... Jag ser fram emot din rapport!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2308337

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback