2014-01-29, 20:40
Medlem
zlikyrs avatar
Min nyinköpta Dell U2312HM vägrar starta när jag kopplar in den i grafikkortet, testat både DVI och VGA portarna. Kopplar jag däremot in den via moderkortets ingång så funkar den okej (flimmrar lite när jag trycker på tangenterna). Grafikkortet är Radeon HD7950. Min förra skärm var även ikopplad via moderkortet, är det fel på grafikkortet eller vad är det frågan om?

Det kommer upp en ruta med "No DVI detected" "Entering power saving mode" eller att datorn inte skickar ut DVI signal... Hjälp!
Citera
2014-01-29, 20:48
Medlem
Gör såhär:

Klicka på [Start]-knappen > Högerklicka på [Dator] i högerkolumnen > [Egenskaper] > [Enhetshanteraren]

Där skall finnas en flik som heter Bildskärmskort. Kan du se ditt grafikkort under den fliken?
Citera
2014-01-29, 20:50
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illydian
Gör såhär:

Klicka på [Start]-knappen > Högerklicka på [Dator] i högerkolumnen > [Egenskaper] > [Enhetshanteraren]

Där skall finnas en flik som heter Bildskärmskort. Kan du se ditt grafikkort under den fliken?

Ja, står Radeon 7900 Series och "This device is working properly.". Uppdaterade precis drivrutinerna för grafikkortet och det är samma fel. Just nu vill jag gärna få bort flimmret som är i nederkanten, sjukt irriterande! Det är alltså bara "windowsfliken" som flimmrar.
Citera
2014-01-29, 21:04
Medlem
Du kan inte ändra några inställningar i skärmens meny?

Kanske måste ändra inställningar av primär skärm i BIOS?

Ser du några andra grafikkort under fliken Bildskärmskort? Isåfall, testa att högerklicka och inaktivera dom (Inte rekommenderat dock).
Citera
2014-01-29, 21:09
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illydian
Du kan inte ändra några inställningar i skärmens meny?

Kanske måste ändra inställningar av primär skärm i BIOS?

Ser du några andra grafikkort under fliken Bildskärmskort? Isåfall, testa att högerklicka och inaktivera dom (Inte rekommenderat dock).

Bara ett grafikkort där. Jag har bara en skärm förresten, kopplade ur min gamla som inte fungerar som den ska längre tyvärr (den var också ikopplad via moderkortet). Ska tillägga att jag HELST blir av med flimmret som är nu, även om jag gärna hade kört DVI. Jag kör en adapter till min VGA kabel nu för att den ska passa i moderkortet, det är inte DVI tror jag, vet inte vad det kan vara för något..? Är väldigt dålig på hårdvara när det kommer till datorer tyvärr.
Citera
2014-01-30, 00:31
Medlem
qrizzes avatar
Testa med att koppla in skärmen med VGA, DVI, HDMI eller DisplayPort och se ifall du får någon bild.
Om du inte har tillgång till en annan dator hemma så fråga en kompis. Får du heller ingen bild då så känns det som skärmen är defekt och behöver bytas ut.

Testa med att inaktivera det inbyggda grafikkortet om möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in