2014-01-29, 17:51
Medlem
Tja, försökte få hjälp i "stora tråden ......linux" men gick inte så bra så jag vänder mig hit.

Jag har använt mig utav kali linux en kortare period nu och så uppdaterade jag distb.
Då blev min booter sånhär

https://cdn.anonfiles.com/1391017763418.jpg

Vilken av dessa är det jag ska använda mig utav och vilken ska jag ta bort /hur tar man bort den?

När jag har fällt ihop locket på laptopen, då låser den sig. Och när jag ska försöka logga in så syns enbart klockan uppe i mitten.

Går det att kryptera hela operativsystemet eller måste jag kryptera vissa partioner?
Citera
2014-01-29, 20:09
Medlem
sommarlovs avatar
Du väljer den högst upp förstås.
Inget ska tas bort, du kanske vill göra något annat en dag, tex återställa...

Att den låser sig, tja vad ÄR det för dator?
Kör update && upgrade igen.
Citera
2014-01-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du väljer den högst upp förstås.
Inget ska tas bort, du kanske vill göra något annat en dag, tex återställa...

Att den låser sig, tja vad ÄR det för dator?
Kör update && upgrade igen.

3.7 Är väll ändå en nyare distrb än vad 3.12 är?

Någon samsung laptop
Citera
2014-01-30, 14:54
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saiik0
3.7 Är väll ändå en nyare distrb än vad 3.12 är?

Nej. Det är inte ett decimaltal. Varje grupp (dvs siffrorna mellan varje punkt) läses som ett helt tal, med stigande ordning i och med nyare versioner. 12 > 7, så 3.12 > 3.7
Citera
2014-02-07, 22:27
Medlem
Ny med Kali linux. Kan inte logga in med annat en root? Ska det vara så? Försökt logga in med det användarnamn jag skapa när jag installera. Men då kommer det bara upp "authentification failiure" Vill inte vara root pga att jag ska använda vissa program som det inte är rekomenderat att vara root.
Citera
2014-02-08, 11:04
Medlem
Xforkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttbic
Ny med Kali linux. Kan inte logga in med annat en root? Ska det vara så? Försökt logga in med det användarnamn jag skapa när jag installera. Men då kommer det bara upp "authentification failiure" Vill inte vara root pga att jag ska använda vissa program som det inte är rekomenderat att vara root.

Har väldigt begränsad erfarenhet av linux distron utanför ubuntu-serien och deras derivativ. Jag vet dock att inte alla distron tillåter att root användaren loggar in i GUI. Har du tillgång till shell? Pröva att skapa en ny användare och att logga in med denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in