• 2
  • 3
2014-01-29, 23:47
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stw
Snarare tvärtom. Du framstår för mig som en intellektuell person, det jag får svårt att koppla då är att du tror att normala människor lever som på ett snöre. Samma känsla rakt av varje dag. Men kan man känna en lycklig känsla så kan man per automatik känna en olycklig.

Är inte skillnaden då snarare hur man hanterar det eller inte hanterar det? Kan orsaken till utdragen negativ känsla bero på att man inte vet varför den finns där? Och när man väl kommer på varför, acceptera, fundera, göra något åt det eller helt enkelt släppa det som inte går att göra något åt.

Fundera på en sak. När du är lycklig, vet du varför du är lycklig?

Jasså du sätter dig i psykologfotöljen nu.
Har ingen lust att svara på nonsens.
Och hur du uppfattar mig är även det irrelevant då jag står över
Citera
2014-01-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziongokarlsson@
Jasså du sätter dig i psykologfotöljen nu.
Har ingen lust att svara på nonsens.
Och hur du uppfattar mig är även det irrelevant då jag står över

Nja, nu diskuterar vi ju något som är individuellt, känslor. Därav frågar jag vad din personliga erfarenhet och logik säger, jag är inte särskilt intresserad av vad det står i böckerna.

En (1) känsla är antingen negativ eller positiv. Normala människor, onormala människor och alla där mellan har alla en sak gemensamt. Vi har massvis av känslor, både negativa och positiva. Egenskapen i sig är enligt mig vad som skiljer oss från allt annat. Och att dessutom kunna sätta ord på dem gör dem mer bearbetliga.

Om du känner dig påhoppad ber jag om ursäkt och drar mig tillbaka, men jag var genuint intresserad och har bara velat föra en diskussion kring ämnet, som du initialt gjorde.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Citera
2014-01-30, 00:09
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stw
Nja, nu diskuterar vi ju något som är individuellt, känslor. Därav frågar jag vad din personliga erfarenhet och logik säger, jag är inte särskilt intresserad av vad det står i böckerna.

En (1) känsla är antingen negativ eller positiv. Normala människor, onormala människor och alla där mellan har alla en sak gemensamt. Vi har massvis av känslor, både negativa och positiva. Egenskapen i sig är enligt mig vad som skiljer oss från allt annat. Och att dessutom kunna sätta ord på dem gör dem mer bearbetliga.

Om du känner dig påhoppad ber jag om ursäkt och drar mig tillbaka, men jag var genuint intresserad och har bara velat föra en diskussion kring ämnet, som du initialt gjorde.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Jo, positiv el negativ kan en känsla vara
det kan även vara en jädrans mix
Lycklig och förbannad liksom
vaken i 3 dygn, sen hör man allt möjligt vet du
Paranojan blir verklighet
verkligheten blir overklig och obehaglig

Kan du själv sova utan nattmedicin?
Citera
2014-01-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziongokarlsson@
Jo, positiv el negativ kan en känsla vara
det kan även vara en jädrans mix
Lycklig och förbannad liksom
vaken i 3 dygn, sen hör man allt möjligt vet du
Paranojan blir verklighet
verkligheten blir overklig och obehaglig

Kan du själv sova utan nattmedicin?

Det har mynnat ut i något annat känns det som. Känslosamhet i sig är livsviktigt, ingen orkar leva som en zombie utan positiva/negativa intryck.

Man får helt enkelt oftare söka sig dit man känner sig hemma i samhället. Dela intressen med andra vad det än innebär. Fastnar man i mönster som inte längre hjälper serotonin att utsöndras är det dags att bryta det.

Jag kan idag sova normalt, men under två års tid kunde jag det inte. Självinsikt och ett slut på ett behov att tycka synd om mig själv hjälpte mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in