2014-01-29, 21:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stw
Precis som
killen över mig
skriver
så har alla människor känslor
vilket krävs för att
annars skulle invånarna bara
tänka på
sig själva.

Samhällets krav på dig är att du dels är laglydig och dels betalar skatt. Är det den sociala aspekten du syftar till eller? Normalt liv i vilken bemärkelse, lyckligt? Alla har sina dippar min vän, även de med störst leende utåt. Det handlar bara om att kunna hantera sina nattsvarta dagar genom acceptans så slipper man oroa sig för dem

Im not a man im a girl! Jag har ett namn som innehåller fem bokstäver g mitt namn o min mans r, a ,n mina tre söner. Så jag är en tjej.
Citera
2014-01-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziongokarlsson@
Du får det att låta som om alla hade samma utgångsläge och samma kort att spela med

Vi är alla olika och det som, i min värld, blir intressant är då samspelet. Du får det däremot att låta som att det snarare är ett problem. Som att "normala" människor har samma kort att spela med och att det därför faller sig naturligt.

En fråga, ta den inte negativ för det är inte mitt uppsåt; men ser du problem som hinder snarare än som utmaningar?

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Im not a man im a girl! Jag har ett namn som innehåller fem bokstäver g mitt namn o min mans r, a ,n mina tre söner. Så jag är en tjej.

Ber om ursäkt.
Citera
2014-01-29, 22:37
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Vi är alla olika och det som, i min värld, blir intressant är då samspelet. Du får det däremot att låta som att det snarare är ett problem. Som att "normala" människor har samma kort att spela med och att det därför faller sig naturligt.

En fråga, ta den inte negativ för det är inte mitt uppsåt; men ser du problem som hinder snarare än som utmaningar?

Ber om ursäkt.

Beror sig på vad det är för problem
visst kan ett litet problem vara en utmaning

Medans en psykisk sjukdom
inte direkt kan ses som någon spännande "utmaning"
Utan ett nattsvart jävla hinder som hindrar en ifrån att leva
Citera
2014-01-29, 22:52
Medlem
Citat:
Beror sig på vad det är för problem
visst kan ett litet problem vara en utmaning

Medans en psykisk sjukdom
inte direkt kan ses som någon spännande "utmaning"
Utan ett nattsvart jävla hinder som hindrar en ifrån att leva

Fick intrycket att du har för mycket känslor för att fungera normalt, men är det tvärtom kan jag relatera.

Då undrar jag, räcker det inte att kunna förstå känslan, utan att behöva känna den, för att känna sig som en del av samhället?
Citera
2014-01-29, 22:55
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Fick intrycket att du har för mycket känslor för att fungera normalt, men är det tvärtom kan jag relatera.

Då undrar jag, räcker det inte att kunna förstå känslan, utan att behöva känna den, för att känna sig som en del av samhället?

Ja jag har för mycket känslor
och inga alls ibland
Citera
2014-01-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ja jag har för mycket känslor
och inga alls ibland

Och detta har en, som du ser det, normal person inte?
Citera
2014-01-29, 23:09
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Ber om ursäkt.

Jadå det gör inget! Fler som trott att jag varit en man. Huvudsaken att jag själv vet vad jag är. Och jag förstår att man tror att goran är namnet göran men det var en av mina bästa vänner( en man) som visade mig det här forumet och som sa att jag skulle ta ett namn som gjorde att ingen kunde spåra mig, han är lite paranoid Jag skulle tagit snuttan eller något, men det är ju åsikterna i grund och botten som är det viktigaste. jag vet mitt kön och föddes som kvinna och skall dö som kvinna.
Citera
2014-01-29, 23:10
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Och detta har en, som du ser det, normal person inte?

Nej det vill jag verkligen påstå
Citera
2014-01-29, 23:12
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jadå det gör inget! Fler som trott att jag varit en man. Huvudsaken att jag själv vet vad jag är. Och jag förstår att man tror att goran är namnet göran men det var en av mina bästa vänner( en man) som visade mig det här forumet och som sa att jag skulle ta ett namn som gjorde att ingen kunde spåra mig, han är lite paranoid Jag skulle tagit snuttan eller något, men det är ju åsikterna i grund och botten som är det viktigaste. jag vet mitt kön och föddes som kvinna och skall dö som kvinna.

Håll dig till ämnet eller försvinn
Citera
2014-01-29, 23:19
Medlem
Big.Bangs avatar
Är man en poet eller musiker är det väl positivt att vara känslorik. Men ska man fungera i det vardagliga livet som har många utmaningar i form av motgångar, socialt umgänge och så vidare så är nog känsliga personer värre utsatta.

Kolla bara på Håkan Hellström. Han är totalt borttappad i många intervjuer, men sen finns det hundratusentals svenskar som tycker han är gudomlig med att fånga den rätta känslan i sina texter och sin musik.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-01-29 kl. 23:23.
Citera
2014-01-29, 23:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Håll dig till ämnet eller försvinn

Oj vad du var känslig då? Har redan besvarat dig på din fråga och svarade en annan på hans fundering. Det är lugnt! Har haft min åsikt i ditt påstående eller fråga
Citera
2014-01-29, 23:34
Medlem
Citat:
Nej det vill jag verkligen påstå

Snarare tvärtom. Du framstår för mig som en intellektuell person, det jag får svårt att koppla då är att du tror att normala människor lever som på ett snöre. Samma känsla rakt av varje dag. Men kan man känna en lycklig känsla så kan man per automatik känna en olycklig.

Är inte skillnaden då snarare hur man hanterar det eller inte hanterar det? Kan orsaken till utdragen negativ känsla bero på att man inte vet varför den finns där? Och när man väl kommer på varför, acceptera, fundera, göra något åt det eller helt enkelt släppa det som inte går att göra något åt.

Fundera på en sak. När du är lycklig, vet du varför du är lycklig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in