2014-01-29, 17:01
Medlem
dopefkrs avatar
Tjenare alla flashbackare, tror detta är mitt första inlägg ever här. Men första stället jag vänder mig till när det gäller detta problem är flashback då de finns kompetens här.

Nu är det så här att jag har en gammal jäkla gaming burk med denna specc:

Moderkort: Asus 5PB-Plus
Processor : Intel Core Duo 2 E6850 @ 3000 Mhz
Minne : 4 GB
Grafikkort : Nvidia GeForce 8800GTS
hårddisk : sämst 160gb

jag fps droppar verkligen i alla spel, som jag dessförinnan aldrig gjort, min processor fläkt var sönder i 1års tid men har nu åtgärdat det och CPUvärmen har sänkts till normal temperatur.

I Cs:Go går de spela i några sekunder, sen blir fpsen 30 och får även upp en info på net_graphen där det står " Sv - 30 " som blir orange och röd ibland.

Har ni en aning om vad som kan orsaka min fpsdropp eller är det helt enkelt kass prestanda på datorn, är medveten om att den är sjukt gammal men vad säger ni?

Mvh Dope
Citera
2014-01-29, 17:48
Medlem
Har du kollat tempen på grafikkortet? Låter som att de går varmt och klockar ner sig.
Citera
2014-01-29, 18:06
Medlem
dopefkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Har du kollat tempen på grafikkortet? Låter som att de går varmt och klockar ner sig.

Nu när du säger det så var grafikkortet oerhört brännande när jag var tvungen att sätta i den nya CPUfläkten, finns det något bra program för att titta temperaturen på graffat?
Citera
2014-01-29, 18:09
Medlem
MSI Afterburner http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Finns massor av alternativ men gillar afterburner.
Citera
2014-01-29, 19:40
Medlem
dopefkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
MSI Afterburner http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Finns massor av alternativ men gillar afterburner.

Härligt ska titta upp det, vad ska tempen ligga på för att den ska vara duglig och icke duglig så att säga?

Och om det är helt åt skogen vad görs för att åtgärda problemet? nytt graffakort eller ?
Citera
2014-01-29, 19:55
Medlem
dopefkrs avatar
Ligger på max 84 i GPU värme, de är på tok för högt antar jag då jag inte ens har någon process igång med 84 i värme.

Använder mig av programmet du körde med för att titta, går de ändra om något eller blire nytt graffa för min del?
Citera
2014-01-30, 03:29
Medlem
dopefkrs avatar
Drar till med en bomb.!
Citera
2014-01-30, 09:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopefkr
Ligger på max 84 i GPU värme, de är på tok för högt antar jag då jag inte ens har någon process igång med 84 i värme.

Använder mig av programmet du körde med för att titta, går de ändra om något eller blire nytt graffa för min del?

Kolla om kylaren sitter fast ordentligt, om den är dammig och om fläkten snurrar och är dammfri. Kolla även att du inte har igendammade luftintag och att chassifläkten snurrar.
Citera
2014-01-31, 02:00
Medlem
dopefkrs avatar
Kirrade biffen, drog hem afterburner och fick kontroll på GPU fläkten som tur var, öppnade även upp grafikkortet vilket jag inte gjort på några år haha, och själva fläkten har jag så klart dammat, men själva kylaren(metalen som för bort värme) var helt igendammat av lager tjockt damm, så får någon problem med detta titta även upp det och inte bara fläkten.

Droppade 35Grader i värme pga så kan ni spela igen utan FPS dropp, dock är det ett gammalt graffa så hög standard på grafiken i spel kan jag inte förvänta mig men de blir ett nytt skapligt snart!

Tack för all hjälp tja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in