2008-04-03, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elvein
ja, det är det jag har hört men jag vill gärna gå upp i vikt samtidigt, hade varit rätt kul o testa men kom med förslag på något starkare fast liknande.

var kan man få tag på remeron??

Prova Bup....
Citera
2008-04-03, 09:05
Medlem
elveins avatar
aa

tack för dom snabba svaren, eftersom att jag redan har varit på bup några gånger borde detta fixa sig med bara lite ledsna miner elr kanske bara till o be om receptet

meningen är o hitta något som man samtidigt går upp i vikt av som alla säger man gör av remeron, frågan är om det finns något annat recepfritt som man gör det av
Citera
2008-04-03, 09:14
Bannlyst
Citat:
tack för dom snabba svaren, eftersom att jag redan har varit på bup några gånger borde detta fixa sig med bara lite ledsna miner elr kanske bara till o be om receptet

meningen är o hitta något som man samtidigt går upp i vikt av som alla säger man gör av remeron, frågan är om det finns något annat recepfritt som man gör det av

Du kan ju alltid prova bra kost och träning? helt receptfritt dessutom.
Citera
2008-04-03, 09:16
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Du kan ju alltid prova bra kost och träning? helt receptfritt dessutom.

Och nyttigt dessutom. Super gainers fule och andra viktökningsmedel brukar fungera bra. Finns att köpa i diverse tränings och kosttillskottsaffärer.
Citera
2008-04-03, 11:04
Medlem
elveins avatar
heh

körde me de ett tag, ledde inte till mkt viktökning o blev mkt illamående, men de e sant, allt sådant är bättre, var nog mkt för att man inte var van vid det men efter ett tag ser man nog resultat :P någon skillnad på gymrossisterns gainers o dom i hälsobutiken när vi redan snackar om det :P? hehe annars e de nog lika bra o fråga på kostforumet
Citera
2008-04-03, 11:12
Medlem
DeGes avatar
Det är ingen kul viktökning man får. Många får liknande flumhunger och kan ta med sig halva affären ut när de handlar. Svullnar sen upp som en bulldeg typ.

Remeron side effects may include...
Abnormal dreams and thinking, constipation, dizziness, dry mouth, flu-like symptoms, increased appetite, sleepiness, weakness, weight gain
Citera
2008-04-03, 12:39
Medlem
Yerzs avatar
Jag skulle nog inte alls på något plan rekomendera remeron, dock har den ofta festlig fruktsmak, jag får på recept dess likhet MIrtazapin vilket jag ska ta klockan åtta på kvällen, men efter en timme så kan jag inte ens hålla uppe ögonen, och jag har ändå gått på dom i ca två år. För mer info får du skicka pm.
Citera
2008-04-03, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Precis, det är oftast det första preparat man får testa av de antidepressiva då det inte har vidare många biverkningar. Man sover bättre på dem om man har lättare sömnproblem, men många upplever att de ökar i vikt av dem.

Strunt.

Biverknignar jag fick av Remeron-S.

1. Viktnedgång.

2. Sömnproblem och sömnlöshet.

3. Värmevågor som sköljde över mig.

4. Myrkrypningar, ryckningar och spasmer.

5. Andningsdepression.
Citera
2008-04-03, 12:59
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likt
Strunt.

Biverknignar jag fick av Remeron-S.

1. Viktnedgång.

2. Sömnproblem och sömnlöshet.

3. Värmevågor som sköljde över mig.

4. Myrkrypningar, ryckningar och spasmer.

5. Andningsdepression.

Jo, men dessa biverkningar du radar upp är inte det dem flesta som testar remeron/mirtazapin upplever.
Citera
2008-04-03, 13:19
Bannlyst
Jag har inte varit med om någon som helst biverkning på Mirtazapin, förutom tröttheten förstås.
Citera
2008-04-03, 13:58
Medlem
Citat:
Har läst mkt om remeron men skulle gärna vilja få lite mer information om det på detta forum någon som testat/testar, är vel inte det enklaste att få tag på? elr har jag kanske helt fel.. jag har iaf inte hört mkt om det innan men skulle gärna vilja få tag på lite, låter nice

Hade dem i två år, fick varken effekt eller bieffekt av dem. Vet många som däckar i ett dygn efter en 30 mg Remeron, jag har aldrig kunat somna av dem, men har grova sömnstörningar. Jag fick dem först mot insomningsproblem o skulle äta vid behov, senare som antideppar, men det var tydligen fel medicin för mig (bytte senare till effexor). DÄREMOT så sparkar de på mina benzo DUKTIGT mycket, kan vara ren placebo, men har hört om samma resultat av många andra oxå...
Citera
2008-04-03, 18:52
Medlem
mirtazapin

Mirtazapin är en kanon bra anti dep. Har fungerat bar på mig. Man blir jävligt trött av den bara .

Citat:
ja, det är det jag har hört men jag vill gärna gå upp i vikt samtidigt, hade varit rätt kul o testa men kom med förslag på något starkare fast liknande.

var kan man få tag på remeron??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in