2014-01-28, 20:48
Medlem
Beeenjamins avatar
Jag överförde från Swedbank till Ålandsbanken en summa, men när jag registrerade kontot innan man kan överföra så ändrades kontonummer automatiskt på Swedbanks internetbank.

Exempel Kontonummer hos Ålandsbanken:
Clearingsn: 2310 Kontonummer: 02 999 99

Den ändrades hela tiden till: 2310 29 999-9

Den tar bort 0. Ska det vara så?
Citera
2014-01-28, 21:18
Medlem
Liknande fenomen hände mig när jag för ett tag sedan skulle göra en överföring till Amfa Bank. Några siffror i clearingnumret ändrades så jag gjorde om registreringen men samma sak hände igen. Pengarna kom dock fram så du behöver nog inte oroa dig.
Citera
2014-01-28, 21:27
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Liknande fenomen hände mig när jag för ett tag sedan skulle göra en överföring till Amfa Bank. Några siffror i clearingnumret ändrades så jag gjorde om registreringen men samma sak hände igen. Pengarna kom dock fram så du behöver nog inte oroa dig.

Varför skriver dem inte det då?
Vissa kommer inte våga, och jag chansade.
Bli skoj att driva tillbaka pengar om något händer, men i ditt fall gick det bra, så hoppas här med.
Citera
2014-01-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Varför skriver dem inte det då?
Vissa kommer inte våga, och jag chansade.
Bli skoj att driva tillbaka pengar om något händer, men i ditt fall gick det bra, så hoppas här med.
Min ”chansning” berodde på vetskapen om att det skall finnas en inbyggda kontroll som skall göra det omöjligt att registrera en felaktig nummerkombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in