2014-01-28, 20:16
Medlem
haxspetts avatar
Hej!

Förra våren tror jag det var så gick jag med i en förening(inte politisk) som kom till skolan för att outa sig lite. Jag tänkte att "ja visst jag går väl med, det är ju ändå gratis och han jag pratade med lät så trevlig". Men sen dess har jag fullkomligt skitit i alla brev, tidningar osv jag fått från denna förening. Inte vart intresserad...

För fem min sen så valde jag att öppna alla brev bara för att. Mycket var skit MEN, jag har fått en faktura och två påminnelser om att jag ska betala för nästkommande år, alltså 2014. Vad i helvette? Jag hade ingen aning om att det kostade utan tänkte bara att mitt medlemskap skulle rinna ut med året 2013. Men icke? Vad fan kommer hända nu?
Citera
2014-01-28, 20:17
Medlem
Powens avatar
Nej du kommer inte få en anmärkning. Behöver komma till kronofogden för att du ska få en anmärkning.
Citera
2014-01-28, 20:17
Medlem
eXtremos avatar
Har det gått till KFM?
Citera
2014-01-28, 20:19
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Du riskerar nog bara ditt medlemskap. Men om du nu har en telefon bör du ju ringa.
Citera
2014-01-28, 20:20
Medlem
MADs avatar
Frågan är om ens de skulle driva en medlemsavgift vidare, så att det skulle bli en anmärkning.
Ring och prata med dom, det brukar lösa problemet.
Citera
2014-01-28, 20:27
Medlem
haxspetts avatar
Tack allesammans, ska ringa imorgon!
Citera
2014-01-28, 21:43
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
I så fall måste avsändaren kunna bevisa att du har tagit emot fakturan. Det kan de endast göra med något du har legitimerat dig och kvitterat ut. Vanliga brev räknas inte då Posten sen flera år inte garanterar att de kommer fram.

Att avsändaren har angett fakturadatum och förfallodatum räcker inte. Du kan lugnt hävda att du inte tagit emot någon faktura när du bestrider påminnelse nummer två.
Citera
2014-01-28, 23:37
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
I så fall måste avsändaren kunna bevisa att du har tagit emot fakturan. Det kan de endast göra med något du har legitimerat dig och kvitterat ut. Vanliga brev räknas inte då Posten sen flera år inte garanterar att de kommer fram.

Att avsändaren har angett fakturadatum och förfallodatum räcker inte. Du kan lugnt hävda att du inte tagit emot någon faktura när du bestrider påminnelse nummer två.

Håller det där verkligen?
Om de skickar vidare fakturan till ett inkassobolag är ju redan bollen i rullning.
Nu tror jag förvisso inte att så skulle ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in