2014-01-28, 19:33
Medlem
Kommer inte in på min användare och loggar in som gäst
Vill kopiera mina bilder men mappen är låst?
Ska installera pm men vill gärna ha ut bilderna först

Någon som har en ide?
Citera
2014-01-28, 19:40
Medlem
Högerklick -> Visa info

Klicka på hänglåset längst ner till höger -> Logga in med din användare -> Ändra behörigheten
Citera
2014-01-28, 19:46
Medlem
Jag har ingen aning om vad jag har för lösen på den, min gamla macbook som jag inte startat på bra länge
Citera
2014-01-28, 20:03
Medlem
Andreasvbs avatar
Återställ admin-lösenordet, finns guider beroende på OS X-version.
Citera
2014-01-29, 22:21
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Den här guiden ser ut att kunna fungera: http://www.hackmac.org/tutorials/how...rator-account/

Se till att följa den noga, kontot måste heta något annat än ditt nuvarande.
Då har du till slut ytterligare ett adminkonto på datorn, och kan med det "låsa upp" filerna i din andra hemkatalog, och plocka ut grejerna därifrån. Eller, helt enkelt, byta lösenordet på ditt gamla konto så är allt som vanligt igen.
Citera
2014-01-30, 06:55
Medlem
Rassas avatar
En fråga till TS: Varför kommer du inte in på din normala användare? Är det för att du glömt lösenordet? I så fall, istället för att pilla med rättigheter på mapparna (vilket kan trassla till det ordentligt), gör en återställning av lösenordet som redan tipsats om.

Om du har OS X 10.4, 10.5, eller 10.6: Starta från system-DVD:n (sätt i skivan, starta om datorn och håll ner "C" Välj "Reset Password" från Verktygs-menyn, välj ditt konto och knappa in ett nytt lösenord.

Om du har OS X 10.7, 10.8 eller 10.9, starta från Revovery-partitionen (starta om datorn och håll ner "Cmd-R" Starta Terminal från Verktygsmenyn, skriv: resetpassword och tryck enter. Knappa in ett nytt lösenord, avslut Terminal och starta om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in