Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
Om man vill "spara CSN-lånet" har man ju egentligen inte något behov av ett lån. Då ska man heller inte låna.
Man kanske behöver köpa en bostadsrätt när man är klar med studierna, så man har någonstans att bo?
Bor man i sthlm är det inte ovanligt att det behövs insatser på minst 3-400 k bara för att komma in på marknaden. Och då kommer man nog att tacka sig själv att man lånade fullt från CSN istället för att låta bli.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
Det är alltid bättre att inte låna, om man har den möjligheten. Finns massor av andra, bättre sätt, att tjäna pengar än att spekulera kring sådana som inte är ens egna.
Nej det är det inte. Det beror helt på hur du använder pengarna. Har du tänkt använda pengarna till att köpa en bil som faller i värde är du såklart illa ute.
Men om du tittar på kostnaden för att låna så är den löjligt låg just nu hos CSN. Du kommer aldrig någonsin att få så generösa lånevillkor hos någon bank. Och lån kommer du att ta förr eller senare i livet. Det är bara en tidsfråga egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
Tyvärr anses jag väl mycket gammalmodig med den inställningen.
Jag tycker du verkar lite väl gammalmodig.
Alla lån är inte dåliga och det hänger på vad du gör med pengarna. Finansierar du en bostadsrätt med CSN-lånet tycker jag att du gör ett mycket klokt val.