• 8
  • 9
2006-10-19, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boof
Jag har funderat p detta ganska mycket. Fr bara ngra tusen r sedan levde alla mnniskor som jgare och samlare. Vi visste i princip ingenting och allt vi gjorde var fr att verleva. S hade vi levt i ett par miljoner r. Sedan hnde pltsligt ngot. Strre samhllen brjade uppst. Vi lrde oss att bruka jorden, att tillverka avancerade verktyg, att lsa stjrnorna och p kort tid kom vi fram till dr vi r idag.

Hur tror du att mnskligheten kommer utvecklas?

Jamfr man oss idag med hur det sg ut fr 1000 r sedan s r det en enorm skillnad. Hur kommer det d se ut 1000 framt i tiden? Hur kommer det se ut om 10 000 r? Om en miljon () r?

Hur kommer vr teknik se ut i framtiden? Finns det nn grns fr hur lngt vi kan g? Kanske kan vi komma p stt att "g runt" naturlagarna som vi knner till dem.

Jag tror inte att ngon kan bryta mot naturlagarna. I vart fall detta inte ostraffat.
Citera
2006-10-19, 06:04
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Den nya trden Hur lngt kommer vi g? fogades till denna.

/Moderator
Citera
2006-10-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag tror p en tergng till kvinnan som msint vrdande moder, karrirkvinnan kommer utrota sig sjlv.

Varfr tror du det?
Citera
2006-10-23, 14:17
Medlem
Boofs avatar
Jag hoppas att det inte finns nn grns fr hur lngt vi kan utvecklas. Det r nog bar avi och vr fantasi som stter grnserna. Jag tnker mig att lngt in i framtiden, nr vi kan frdas snabbare n ljuset, nr vi har koloniserat planeter osv att mnniskorna inte r beroende av kroppar som vi r idag. Vi kanske kan existera utan att vara bundna till materia som vi r idag. Jag tnker mig mnniskorna som ngra slags halvgudar, som svvar omkring i universum och har frmgan att skapa och frstra lite hur de vill.

Den sista stora utmaningen blir fr mnniskorna att ta sig ut ur detta universum nr det r p vg att g under om X miljarrder r. Kanske kan vi frdas till andra universum med totalt annorlunda uppbyggnad och med andra naturlagar n de vi r vana vid. Eller s r det omjligt. Istllet samlas alla mniskor nr domedagen r hr och bevittnar undergngen tillsammans frn frsta parkett.

Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Jag tror inte att ngon kan bryta mot naturlagarna. I vart fall detta inte ostraffat.
Nehe fr man smisk om man gr det?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in